Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LML; hoe de nummerplaat bevestigen?


walterbe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds gisteren kan ik met mijn nieuwe LML op de baan. De nummerplaat, die ik heel snel bij de DIV heb gekregen, wou ik die er eens snel gaan bevestigen. Ik was bouten gaan kopen, rubberen ringen gaan halen om de lak niet te beschadigen ...

En dan blijkt dat die gaten van de nummerplaat langst geen kanten overeenkomen met de gaten in de scooter. Jammer. De nummerplaat erop zetten door een plankje te monteren en daarop dan de nummerplaar zal geen probleem zijn.

Maar ik vroeg mij af hoe dan anderen het gedaan hebben. Is er een elegantere oplossing? Een soort van conversiehulpstuk?

Link naar reactie

bij mij zat er zo'n lelijk ding op (grote zwarte plaat):

vespa089if6.th.jpg

maar heb dit ondertussen veranderd (helaas geen foto van)

kan je dealer je daar niet mee helpen ?

anders ijzer plaatje in de lengte tussen de reeds voorziene gaten en dan in dat plaatje op de juiste afstand gaten boren voor je nummerplaat

Ik zal straks eens een foto maken van hoe ik de nummerplaat nu op mijn LML heb

wordt vervolgd ...

Link naar reactie
Ik vind wel dat LML wat veel gaatjes rondom de nummerplaat voorzien heeft :-)

Tja, in elk land zijn de nummerplaten dan ook anders van afmetingen, vandaar de vele gaatjes denk ik...

Het beste lijkt me om die lelijke grote zwarte plaat eraf te halen en je nummerplaat rechtstreeks op je kader te bevestigen d.m.v. 2 revetten (die kunnen ze niet losvijzen).

Link naar reactie
Ik vind wel dat LML wat veel gaatjes rondom de nummerplaat voorzien heeft :-)

Tja, in elk land zijn de nummerplaten dan ook anders van afmetingen, vandaar de vele gaatjes denk ik...

Het beste lijkt me om die lelijke grote zwarte plaat eraf te halen en je nummerplaat rechtstreeks op je kader te bevestigen d.m.v. 2 revetten (die kunnen ze niet losvijzen).

Bij mij hangt er toch geen grote zwarte plaat aan? Of bedoel je die onderste zwarte boord?

Link naar reactie
Ik vind wel dat LML wat veel gaatjes rondom de nummerplaat voorzien heeft :-)

Tja, in elk land zijn de nummerplaten dan ook anders van afmetingen, vandaar de vele gaatjes denk ik...

Het beste lijkt me om die lelijke grote zwarte plaat eraf te halen en je nummerplaat rechtstreeks op je kader te bevestigen d.m.v. 2 revetten (die kunnen ze niet losvijzen).

Bij mij hangt er toch geen grote zwarte plaat aan? Of bedoel je die onderste zwarte boord?

Ik antwoorde op jouw vraag en op die van de topicstarter

Link naar reactie
Bij mij hangt er toch geen grote zwarte plaat aan? Of bedoel je die onderste zwarte boord?

Ik heb niet een zwarte plaat om een nummerplaat eraan te hangen. Gewoon een rood metalen vlak met vier gaten die te ver van elkaar staan om direct bruikbaar te zijn met de Belgische motonummerplaat.

Aangezien LML die speciaal maakt voor de export en de zendingen naar Jan van Classicscooter als invoerder voor België speciaal voor België zijn hadden ze in India wel het boormachien kunnen instellen om de gaatjes te boren om te passen bij de nummerplaten. Jammer dat ze daar niet aan gedacht hebben.

Link naar reactie
hadden ze in India wel het boormachien kunnen instellen om de gaatjes te boren om te passen bij de nummerplaten. Jammer dat ze daar niet aan gedacht hebben.

er is dan ook niets dat u tegenhoudt zelf even een boormachine ter hand te nemen...

Link naar reactie
hadden ze in India wel het boormachien kunnen instellen om de gaatjes te boren om te passen bij de nummerplaten. Jammer dat ze daar niet aan gedacht hebben.

er is dan ook niets dat u tegenhoudt zelf even een boormachine ter hand te nemen...

Idd wees eens creatief jongens ;-) we zijn toch geen watjes en kunnen toch eens een boormachien ter hand nemen, toch ? Bij doe het zelf zaken liggen massa's plaatjes, ijzer latjes, etc... die je kan monteren op de bestaande gaten. En bevestig dan zoals Erix terecht opmerkte de nummerplaat daar aan dmv revetten en klaar is kees.

Link naar reactie

Ten behoeve van wie later een zoekopdracht geeft over dit onderwerp;

Ik heb de nummerplaat op een redelijk fatsoenlijke wijze kunnen bevestigen.

Benodigdheden;

- inox plaat (dun, klein plaatje is goed. Gevonden bij "Brico Plan-It")

- snijgerief (er zijn van die goedkope lompe, zware scharen die zeer slecht knippen)

- boormachien

- bouten en moeren; je hebt 4 korte nodig en 2 langere, wat rondellen, stukje rubber

We plaatsen een latje bovenop de bevestiging van de bagagedrager en een latje tussen de onderste gaten. Twee latjes van 2,5cm op 17cm. Uittekenen op de inox plaat en met de schaar of iets anders uitknippen.

De bouten van de bagedrager losmaken. Achteraan, aan de andere kant, zit er een metalen dwarslat met twee gaten in. Dat lat kan je gebruiken als mal voor de plaatsing van de gaten in de latjes. Plaats de gaten een tikje verder uit elkaar dan die van de mal.

Teken met de nummerplaat de plaats van de gaten uit om de nummerplaat aan de latjes te bevestigen. Voorzichtig uitboren. Je zit er direct door.

Steek de 2 langere bouten in de buitenste gaten van de onderste lat. Bevestig de nummerplaat op de twee latjes met de 4 korte bouten en moeren maar steek wel 2 rondellen per gat onderaan tussen de nummerplaat en het latje. Anders steekt de kop van de buitenste bouten teveel in de weg van nummerplaat.

Bevestig het geheel. Vergeet de dwarslat bovenaan de achterkant voor de bevestiging van de bagagedrager niet terug te plaatsen (de lat die je gebruikt hebt als mal).

Het ontwerp maakt het zeer latig om de moer aan de bout te krijgen onderaan. Waarschijnlijk moet je eronder kruipen. Steek er nog een rondel tussen aan de achterkant. Als de bout te lang is krijg je de moer er niet aan omdat een steun binnen in de weg zit.

Bij het vastschroeven gaat onderaan de achterkant van de bout waarmee de nummerplaat onderaan bevestigd is op het latje zich tegen de lak aanduwen. Steek er een stukje rubber tussen.

Klaar.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...