Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Oudere Vespa's problemen vanwege andere benzine?!


Rob_

Aanbevolen berichten

Hoj ,

Al geruime tijd ben ik opzoek naar een occasie Vespa. Ik zou liefst één kopen uit de jaren 80 of 90. Een tijdje geleden ben ik bij een Vespahandelaar eens gaan informeren, hij zei mij echter dat het volledig af te raden is om een oud model te kopen omdat deze vroeger op andere benzine reden waardoor ze nu "om de 5 botten" kapot gaan of onherstelbare schaden oplopen. Daarom zou hij ook geen oude Vespa's meer repareren of verkopen. Is dit waar en zoja wat raden jullie mij dan aan te doen of is dit puur commercieel gezwam om mij toch een nieuwe te laten kopen?

Vriendelijke groeten

Rob

Link naar reactie

VROEGER, toen er werd overgeschakeld van loodhoudende benzine naar loodvrije, zijn er inderdaad problemen geweest met bepaalde automotoren. Het ging telkens om de kleppen die, omdat ze van een ander, zachter metaal waren, konden "verbranden" en dan moest inderdaad dat hele handeltje vervangen worden in het beste geval. In het slechtste geval moest je een loodvervanger toevoegen aan loodvrije benzine. Ofwel er niets aandoen en dan had je kans om je motor totaal om zeep te helpen.

Moraal van dit verhaal:

Een oude VESPA is een tweetakt motor, en heeft GEEN kleppen, en heeft dus ook dat probleem niet. Ga nooit meer naar die verkoper, want die verkoopt b*llsh*t.

Link naar reactie
VROEGER, toen er werd overgeschakeld van loodhoudende benzine naar loodvrije, zijn er inderdaad problemen geweest met bepaalde automotoren. Het ging telkens om de kleppen die, omdat ze van een ander, zachter metaal waren, konden "verbranden" en dan moest inderdaad dat hele handeltje vervangen worden in het beste geval. In het slechtste geval moest je een loodvervanger toevoegen aan loodvrije benzine. Ofwel er niets aandoen en dan had je kans om je motor totaal om zeep te helpen.

Moraal van dit verhaal:

Een oude VESPA is een tweetakt motor, en heeft GEEN kleppen, en heeft dus ook dat probleem niet. Ga nooit meer naar die verkoper, want die verkoopt b*llsh*t.

Wanneer bedoel je met vroeger? Over hoeveel jaar geleden spreken we dan??

Link naar reactie

Een klassieke Vespa 2 takt heeft meer charme en als je hem origineel houd zul je normaal geen grote problemen hebben (als hij in goede staat is natuurlijk).Wel is het handig als je een beetje technische achtergrond hebt,zodanig dat je niet bij elke kleine pruts naar de garage moet lopen.

Een moderne 4takt Vespa geeft meer rijcomfort en is sneller,heeft veel minder onderhoud nodig (je moet wel bijna alles door de garage laten doen), en verbruikt bijna niets .

Je moet voor en nadelen afwegen en een persoonlijke keuze maken .of beide kopen.

groeten

Link naar reactie
VROEGER, toen er werd overgeschakeld van loodhoudende benzine naar loodvrije, zijn er inderdaad problemen geweest met bepaalde automotoren. Het ging telkens om de kleppen die, omdat ze van een ander, zachter metaal waren, konden "verbranden" en dan moest inderdaad dat hele handeltje vervangen worden in het beste geval. In het slechtste geval moest je een loodvervanger toevoegen aan loodvrije benzine. Ofwel er niets aandoen en dan had je kans om je motor totaal om zeep te helpen.

Moraal van dit verhaal:

Een oude VESPA is een tweetakt motor, en heeft GEEN kleppen, en heeft dus ook dat probleem niet. Ga nooit meer naar die verkoper, want die verkoopt b*llsh*t.

Wanneer bedoel je met vroeger? Over hoeveel jaar geleden spreken we dan??

Bwa... Ik begon juist met de wagen te rijden, zo ergens begin jaren 90 denk ik...

Link naar reactie

Wat ik ook gehoord heb: de eerste versie van de Premium/V-power/Excellium benzines hadden een additief dat 2takt olie oploste, waardoor de olie zijn werking verloor.

Dat is intussen gefixed.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...