Rob_ Geplaatst: 23 augustus 2008 Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 Hoj , Al geruime tijd ben ik opzoek naar een occasie Vespa. Ik zou liefst één kopen uit de jaren 80 of 90. Een tijdje geleden ben ik bij een Vespahandelaar eens gaan informeren, hij zei mij echter dat het volledig af te raden is om een oud model te kopen omdat deze vroeger op andere benzine reden waardoor ze nu "om de 5 botten" kapot gaan of onherstelbare schaden oplopen. Daarom zou hij ook geen oude Vespa's meer repareren of verkopen. Is dit waar en zoja wat raden jullie mij dan aan te doen of is dit puur commercieel gezwam om mij toch een nieuwe te laten kopen? Vriendelijke groeten Rob Link naar reactie
TomKraft Geplaatst: 23 augustus 2008 Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 Das pure onzin, gewoon voor nen nieuwe te kunnen verkopen ... Link naar reactie
Cult Geplaatst: 23 augustus 2008 Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 idd...zever in pakskes Link naar reactie
Nady Geplaatst: 23 augustus 2008 Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 Als ge er ene koopt uit de jaren 90 is de kans groot dat da masjientje al niets anders heeft gekend als loodvrij. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 23 augustus 2008 Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 en de oude zijn beter dan de nieuwe. dus de vespahandelaar lult gewoon uit z'n nek!! Link naar reactie
Tleilax Geplaatst: 23 augustus 2008 Delen Geplaatst: 23 augustus 2008 VROEGER, toen er werd overgeschakeld van loodhoudende benzine naar loodvrije, zijn er inderdaad problemen geweest met bepaalde automotoren. Het ging telkens om de kleppen die, omdat ze van een ander, zachter metaal waren, konden "verbranden" en dan moest inderdaad dat hele handeltje vervangen worden in het beste geval. In het slechtste geval moest je een loodvervanger toevoegen aan loodvrije benzine. Ofwel er niets aandoen en dan had je kans om je motor totaal om zeep te helpen. Moraal van dit verhaal: Een oude VESPA is een tweetakt motor, en heeft GEEN kleppen, en heeft dus ook dat probleem niet. Ga nooit meer naar die verkoper, want die verkoopt b*llsh*t. Link naar reactie
josse Geplaatst: 24 augustus 2008 Delen Geplaatst: 24 augustus 2008 en nooit addidieven toevoegen aan je benzine. gewoon loodvrij 95 voor normale/oude scooters en 98 voor getunede scooters. En je 2/4% 2T olie. De super die ze nu aanbieden, mag je ook niet tanken. Link naar reactie
jef__vb Geplaatst: 24 augustus 2008 Delen Geplaatst: 24 augustus 2008 en nooit addidieven toevoegen aan je benzine. gewoon loodvrij 95 voor normale/oude scooters en 98 voor getunede scooters. En je 2/4% 2T olie.De super die ze nu aanbieden, mag je ook niet tanken. Moet je 4% olie toevoegen als je 98 tankt? Of begrijp ik je verkeerd? Link naar reactie
josse Geplaatst: 24 augustus 2008 Delen Geplaatst: 24 augustus 2008 nee nee, gewoon al naargelang je type Vespa. Sommige hebben 2%, oudere hebben 4 of 6%. Link naar reactie
thQS Geplaatst: 24 augustus 2008 Delen Geplaatst: 24 augustus 2008 Neen, dat is afhankelijk van het type motor, niet van het type benzine die je takt. Een van jaren 80-90 zal een PX/PK zijn en dus 2% Thomas ps; percentages zijn oa terug te vinden op www.scooterhelp.com Link naar reactie
Rob_ Geplaatst: 24 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2008 VROEGER, toen er werd overgeschakeld van loodhoudende benzine naar loodvrije, zijn er inderdaad problemen geweest met bepaalde automotoren. Het ging telkens om de kleppen die, omdat ze van een ander, zachter metaal waren, konden "verbranden" en dan moest inderdaad dat hele handeltje vervangen worden in het beste geval. In het slechtste geval moest je een loodvervanger toevoegen aan loodvrije benzine. Ofwel er niets aandoen en dan had je kans om je motor totaal om zeep te helpen.Moraal van dit verhaal: Een oude VESPA is een tweetakt motor, en heeft GEEN kleppen, en heeft dus ook dat probleem niet. Ga nooit meer naar die verkoper, want die verkoopt b*llsh*t. Wanneer bedoel je met vroeger? Over hoeveel jaar geleden spreken we dan?? Link naar reactie
2T Geplaatst: 24 augustus 2008 Delen Geplaatst: 24 augustus 2008 Een klassieke Vespa 2 takt heeft meer charme en als je hem origineel houd zul je normaal geen grote problemen hebben (als hij in goede staat is natuurlijk).Wel is het handig als je een beetje technische achtergrond hebt,zodanig dat je niet bij elke kleine pruts naar de garage moet lopen. Een moderne 4takt Vespa geeft meer rijcomfort en is sneller,heeft veel minder onderhoud nodig (je moet wel bijna alles door de garage laten doen), en verbruikt bijna niets . Je moet voor en nadelen afwegen en een persoonlijke keuze maken .of beide kopen. groeten Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 24 augustus 2008 Delen Geplaatst: 24 augustus 2008 Of 2x2T...Dan hebt ge ook 4T... Link naar reactie
Tleilax Geplaatst: 26 augustus 2008 Delen Geplaatst: 26 augustus 2008 VROEGER, toen er werd overgeschakeld van loodhoudende benzine naar loodvrije, zijn er inderdaad problemen geweest met bepaalde automotoren. Het ging telkens om de kleppen die, omdat ze van een ander, zachter metaal waren, konden "verbranden" en dan moest inderdaad dat hele handeltje vervangen worden in het beste geval. In het slechtste geval moest je een loodvervanger toevoegen aan loodvrije benzine. Ofwel er niets aandoen en dan had je kans om je motor totaal om zeep te helpen.Moraal van dit verhaal: Een oude VESPA is een tweetakt motor, en heeft GEEN kleppen, en heeft dus ook dat probleem niet. Ga nooit meer naar die verkoper, want die verkoopt b*llsh*t. Wanneer bedoel je met vroeger? Over hoeveel jaar geleden spreken we dan?? Bwa... Ik begon juist met de wagen te rijden, zo ergens begin jaren 90 denk ik... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 26 augustus 2008 Delen Geplaatst: 26 augustus 2008 Wat ik ook gehoord heb: de eerste versie van de Premium/V-power/Excellium benzines hadden een additief dat 2takt olie oploste, waardoor de olie zijn werking verloor. Dat is intussen gefixed. Link naar reactie
josse Geplaatst: 26 augustus 2008 Delen Geplaatst: 26 augustus 2008 De mannen va SC Sud-Est (Mormoiron) hebben toendertijd eens de oliekeerringen van de krukas in V-power gelegd en de volgende dag waren die aangetast. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 augustus 2008 Delen Geplaatst: 26 augustus 2008 welke dealer heeft u dat wijsgemaakt? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.