Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespaforum.be versie 4.0


jurgen

Aanbevolen berichten

Misschien een sectie 'Dienstenverlening' (ook op het GSF te vinden): waar mensen bepaalde diensten kunnen aanbieden, airbrushen, motorwerkzaamheden, stickers printen, laswerkzaamheden, draai/frees werkzaamheden...

Ook een 'Show your ride' sectie is populair op andere fora, waar mensen kunnen pronken met hun beestje.

Een 'second life'-Scooter-Rally-omgeving: waar je tijdens de wintermaanden, door het ontbreken aan rallies - toch nog virtueel naar een treffen kunt gaan.

Een sectie voor de meer exotische scooters: IWL, Bella's, Piatti, Iso's, Tourists...

Sectie alleen maar voor ritverslagen of 'reizen met de Vespa'

Link naar reactie

Het zou me handig lijken om de zoekfunctie van het forum een beetje aan te passen. Als je naar een term zoekt, wordt weergegeven in welke draad die term is teruggevonden. Het lijkt me interessant om -net als op sommige andere fora- ervoor te zorgen dat je bij het zoeken kan kiezen hoe de resultaten worden weergegeven: per topic waarin de term werd teruggevonden, of per post waarin de term werd teruggevonden.

Link naar reactie
Bedenking: wat is het nut van die ranking van de meest actieve gebruikers ?

Van mij mag die ook gerust verdwijnen, het aantal posts zegt immers niets over de kwaliteit er van.

Voor de rest lees ik hier veel opmerkingen van toepassingen die er reeds zijn, goed bezig dus! Alleen die tetten, ja dat kan nog beter... Groetjes, nero.

Link naar reactie

Mag ik aub vragen enkel voorstellen te doen en niet tegen elkaar te beginnen praten in dit draadje zoals gevraagd bij het begin... ik wil dit draadje graag overzichtelijk houden als referentie... Spuw nog maar wat voorstellen. Of surf 'ns rond en kijk 'ns waar het misschien beter is. Dank.

Link naar reactie

een voorbeeld van een visueel nog mooiere kalender is te zien op

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie

in't midden, een overzicht van alle festivals/concerten/evenementen op een balk.

Als je dan ook ineens de flyer/logo erbij kan zeten, zoals daar... Maar geen idee of dat allemaal te programmeren valt. En dan ga je waarschinlijk wel iemand extra moeten aanstellen om die kalender te behren/bij te werken. Tot nu toe, had ik de indru dat het forum zijn eigen leven leidt en Jurgen/Dave enkel ingrepen bij problemen.

wel snel bekijken, want loopt eind augustus af en dan halen ze hem eraf denk ik.

Link naar reactie

Wat ook leuk zou zijn forums onderverdelen. b.v.

- Moderne Vespa's

- LX

- GTS

- S

- etc.

- Classic Vespa's

- LML

- VNB

- etc.

Als je onderverdelingen maakt zet je mensen die dezelfde Vespa hebben samen waardoor er op een betere manier geconverseerd kan worden.

een aparte forum over "Vespa accesoires" en "Gadgets" zou ook kunnen. Dan komen al die vragen over accesoires terecht in één forum. Ook makkelijk als je dan de zoekfunctie gebruikt, want alle forums zijn dan mooi onderverdeeld. Dat bespaart een pak tijd als je iets specifieks moet zoeken.

En waarom geen aparte pagina met links en waar je ook zelf een link kan toevoegen. (Vespa gerelateerd natuurlijk)

Een aparte forum voor "aankondigingen". (moderators only)

Link naar reactie
Zou het ook niet interessant zijn om leden die allang niet meer op het forum komen er na een bepaalde tijd eraf te zwieren? Bijvoorbeeld wie niks meer post na 2 of 3 maand gaat er automatisch af.

Vind ik van niet ,ik kom alle dagen op het forum maar zoals al velen zeggen,als ge niks zinnig te zeggen hebt kunt ge beter zwijgen(zoals ik).

Link naar reactie

Mijn suggestie voor vespaforum 4.0;

Voeg een wiki of een wikifunctie toe. Kijk naar http://www.eeeuser.com/ Die website gaat over een kleine goedkope computer. Maar computer, scooter of sigarenbandjes het concept is gelijk.

De voordeur is een blog met nieuws. Er is een forum. En een wiki die kan dienen als handleiding over relevante onderwerpen zoals;

[[Anti-diefstal advies]] , [[Welk slot kopen voor mijn scooter en welke best niet?]], [[Hoe bevestig ik mijn nummperplaat op mijn scooter?]], [[Wat is het verschil tussen een Vespa PX125 en de LML 125cc DeLuxe?]], [[Mag ik met mijn B-rijbewijs in het buitenland rijden?]]

Zoiets moet vanzelf groeien, dit is maar een aanzet van mogelijke onderwerpen. Nu zit veel informatie begraven in het forum in diverse draden, vele berichten. Wie iets nieuw heeft geschreven op het forum, een onderwerp dat nog niet eerder is voorgekomen, kan die een kopie van zijn bijdrage als start gebruiken van een wiki-pagina. Iedereen kan dan later dat eenvoudig vinden, bijwerken, updaten, herwerken enzo. Men kan zo een kennisdatabank opbouwen.

Mensen die hun scooter restoreren kunnen voor zover ze dat willen doen daar een verslag/handleiding over schrijven zodat anderen van die kennis hun voordeel kunnen doen en beter kunnen inschatten aan wat ze gaan beginnen.

En wanneer er een vraag komt op het forum kan er dan geschreven worden;

zie http://wiki.vespaforum.be/Opdrijven_scooter_wetgeving

... wat een stuk meer behulpzaam is dan "gebruik de zoekfunctie" en probeer het dan maar ergens te vinden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...