Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespaforum.be versie 4.0


jurgen

Aanbevolen berichten

Ter voorbereiding van de nieuwe versie van vespaforum.be wil ik graag jullie input wat er ontbreekt of wat er beter kan bij vespaforum.be. Een aantal dingen zijn reeds duidelijk, maar een opsomming is nooit slecht.

In deze topic enkel 'unieke' bijdragen. Geen gepraat tussen elkaar, antwoorden op een vorig bericht (worden gewist) of herhalen wat een ander al geschreven heeft. Enkel een antwoord op onderstaande vraag:

Wat moet er in de volgende versie van vespaforum.be aanwezig zijn. (zowel technisch als inhoudelijk)

Gelieve doordacht een post te plaatsen. Denk er eerst 'ns over na. En, indien mogelijk, verwijs naar een andere site waar je misschien iets gezien hebt wat hier ook niet zou misstaan.

Verdere discussies over wat hier geschreven wordt, kan in volgend topic: http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=95687

Wees aub duidelijk.

Dank.

Link naar reactie

Wel Jurgen

Zoals ik in een andere topic al vermeld heb...

Een aparte kalender,zodat we direct kunnen zien wat wanneer te doen is.

Uiteraard moeten de topicstarters dan duidelijk de datum in de titel zetten,en de plaats waar het te doen is.

Zodanig dat het evenement dan automatisch in een soort kalender komt..

Als voorbeeld :

http://www.tuned-belgium.com/forum/portal.php

rechts staat dan de eerstkomende evenementen...

Als je dan op "volledige kalender" drukt,krijg je dit

http://www.tuned-belgium.com/forum/calendar.php

indien het mogelijk is,lijkt me dit een positieve noot en missen we misschien geen belangrijke events meer omdat ze dan overzichtelijk staan.

Tot daar mijn bijdrage

Link naar reactie

1. Een apart chatvenster ofzo. Ik kan niet zo direct een voorbeeld geven.

En een knop om ambetante mensen eraf te kicken. ;-)

2.Een duidelijk overzicht met handelaars/dealers/online shops per regio zodat we niet telkens op dezelfde vragen moeten antwoorden.

Link naar reactie

- Een compendium van nuttige technische informatie. Maar dan wel alleen om te lezen en niet om reacties of onderwerpen te plaatsen. Moderators only.

- Een chatroom waar bepaalde discussies kunnen worden uitgepraat

- een pagina waar alle leden op staan. Liefst met foto en een kleine bio.

Link naar reactie

PunBB 1.3, net bij RC1 aangekomen, dus nog even geduld :)

Attachments aan posts, zodat je images kunt uploaden met een post.

Een optie om automatisch lid te worden van een topic waar je in gepost hebt, zodat je een notificatie in de mail krijgt.

Aparte sectie voor newtimers?

Link naar reactie

Je kan je al abonneren op een topic hé ...

Het idee van Eric betreffende de chatfunctie zou een mooie verbetering zijn: zie facebook. daar zie je wie online is (net zoals hier), en je kan rechtstreeks chatten met die mensen... Het aantal topics waar dan wat heen en weer geluld wordt tussen twee mensen zou dan een pak properder blijven.

Blokken van mensen lijkt mij ook mooie optie. Weet niet of dit mogelijk is, maar moest je zelf kunnen aangeven van welke members je geen bijdrage wenst te zien ... dat zou heel wat ruzie besparen. Het gevolg is natuurlijk dat je ook de replies op die topics niet zou kunnen zien.

Een aantal velden verplichten in het profiel. Veel mensen vullen hun profiel nog altijd niet in uit onwetendheid, en niet uit slechte wil...

Link naar reactie

hoi jurgen (en forumleden)

1.

een groot deel van de leden verwijst (terecht) regelmatig naar het profiel wanneer nieuwelingen zich aanmelden maar hun profiel niet invullen

misschien handig om dit verplicht te maken zodat iedereen onmiddellijk weet welk "vespavlees-in-de-kuip-zit" - het zal (misschien) ook handelaars afschrikken om gewoon even een verkoopsadvertentie te plaatsen en dan weer stiekem te verdwijnen

grts frutsab (en succes met de opstart van de nieuwe versie)

Link naar reactie

Eventueel naast techniek een aparte tuning- en 50cc-sectie?

Een Lambretta-sectie...?

Profielfoto in thumbnail naast de bijdrage zoals op verschillende andere fora (http://www.phpbb88.com/scooterotica/viewtopic.php?t=1103&mforum=scooterotica) met eventueel een 'niveau' volgens aantal posts (kwestie van ervaringsniveau snel in te schatten)

Link naar reactie

Ik maak al jaren gebruik van Joomla, en ik denk dat hier wel toepassingen genoeg voor te vinden zijn om een vespaforum rond te bouwen... (fireboard, community builder,...)

Mits de nodige aanpassingen, kan hier zeer eenvoudig een persoonlijke toets aan gegeven worden.

Succes!

Link naar reactie
En een niet te opvallende lay-out graag,

een blik op mijn scherm en mijn baas weet hoe laat het is ;)

Volledig mee eens. Nu valt het niet zo op dat je op een forum zit :-)

Misschien een keuze laten maken door de gebruikers, met als eerste optie deze lay-out en als tweede optie een iets opvallendere lay-out, waar dan een korte profielbeschrijving + foto naast de naam staat?

Link naar reactie

Wat ik wel leuk zou vinden (wat ook op sommige fora een optie is) is dat de laatst toegevoegde bijdragen bovenaan zouden staan, en de oudste onderaan. Als je nu een onderwerp opent, kom je altijd op blad één terecht, zelfs als er 5 - of meer - blzn zijn. Zo zou je altijd de laatste bijdrage eerst op je scherm krijgen. Als dit als persoonlijke optie kan gekozen worden, heeft iedereen zijn zin.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...