Arne Geplaatst: 18 augustus 2008 Delen Geplaatst: 18 augustus 2008 Nog eens een technisch vraagje van mij. Na de volledige revisie van mijn blokje van mijn GL, valt mijn Vespa stil na een tiental kilometer (vespa warm gereden) met een bruap geluidje. Ik heb de hoogspanningsbobijn, de spoel die voor zijn stroom zorgt en de condensator in het vliegwiel al vervangen. Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn (dacht eerst dat de spoel doorsloeg). Een tweede klein vraagje: Er zitten twee spoelen in het vliegwiel voor de stroom van de lichten. Mijn lichten gingen niet meer, maar als ik de kapotte spoel loskoppel gaan ze terug. Conclusie één spoel is stuk. Mag ik de lichten op één spoel laten en waarom zitten er dan twee in voor de lichten? Alvast bedankt voor de goede raad! Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 augustus 2008 Delen Geplaatst: 18 augustus 2008 Als je stil gevallen bent, kun je nadien direct weer starten, of moet je wachten tot de motor is afgekoeld? Ik dacht dat de lichtspoelen verdeelt waren: enerzijds claxon, achterlicht, stop en aderzijds het voorlicht(hangt ee beetje af welk model). Staat er op scooterhelp geen schema, daaruit kan je opmaken welke spoel wat bedient. Als je nog een oud vliegwiel liggen hebt, kan je daar een spoel van overzetten. Groetjes, nero. Link naar reactie
Arne Geplaatst: 18 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2008 Hoi Nero Spoelen staan in parallel volgens het schema (VGL1T). Als ik stil gevallen ben kan ik dadelijk terug starten, maar na 20m terug stil. Carburator is ook uitgekuist bij revisie. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 18 augustus 2008 Delen Geplaatst: 18 augustus 2008 krijg je wel genoeg benzine? trek eens uw benzineleiding eraf en zet dan eens je kraan open. Het is net dat uw vlotter kamer beetje bij beetje vult,en als je dan rijdt tot dat die leeg is,vervolgens loopt de kamer weer vol tijdens de panne en kun je terug starten. Link naar reactie
kvdpoort Geplaatst: 19 augustus 2008 Delen Geplaatst: 19 augustus 2008 heb ook ooit al die dingen vervangen omdat ik hetzelfde probleem had. uiteindelijk nieuwe bougie en 't was opgelost Link naar reactie
JUULZ Geplaatst: 19 augustus 2008 Delen Geplaatst: 19 augustus 2008 Kan iemand mij is een antwoord geven .. hoe snel gaat de nieuwe Vespa S 50 45 2 takt ? Dank jullie wel ! want ik heb hem pas zaterdag , een witte ! fully optioned ! echt heel nice Link naar reactie
fajes Geplaatst: 19 augustus 2008 Delen Geplaatst: 19 augustus 2008 Kan iemand mij is een antwoord geven .. hoe snel gaat de nieuwe Vespa S 50 45 2 takt ?Dank jullie wel ! want ik heb hem pas zaterdag , een witte ! fully optioned ! echt heel nice start uw eigen topic eens manneke... Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 19 augustus 2008 Delen Geplaatst: 19 augustus 2008 wel Juuz dat zal je pas zaterdag weten hé. en om bij de topic te blijven : Arne is het al opgelost? Vgr nico Link naar reactie
Arne Geplaatst: 20 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2008 Hoi allemaal Ben even weg geweest, maar nu terug vol goede moed om de vespa in orde te krijgen . Ik zou de bougie willen vervangen, maar ik weet niet of het de juiste is. Er zit nu een Piaggio P82M in. Ter vergelijking: in mijn GT zit een NGK B6HS. Mag ik deze wisselen om te proberen of is het niet de juiste? MVG Arne Link naar reactie
vettige swa Geplaatst: 21 augustus 2008 Delen Geplaatst: 21 augustus 2008 ne nieuwe kopen Link naar reactie
Arne Geplaatst: 27 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2008 Even een update, want tussen al het werk door, toch nog aan de vespa bezig geweest. Nieuwe bougie gestoken, nog steeds geen oplossing. Ik krijg plofjes in mijn carbu en plots vermogenverlies en dan stil vallen. Start dadelijk terug voor 50m. Koud start hij van de eerste keer en zonder choke. Kan dit duiden op een verkeerde ontstekingshoek ondanks dat de merkstreepjes overéén komen? Groeten Arne Link naar reactie
stanman Geplaatst: 27 augustus 2008 Delen Geplaatst: 27 augustus 2008 Is de spie van uw vliegwiel niet stuk, plofje in de carbu wijst meestal op verkeerd tijdstip van ontsteking Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 27 augustus 2008 Delen Geplaatst: 27 augustus 2008 Probeer eens met een ngk b7. dus een maatje hoger. Bij mij was dat probleem zo opgelost. Link naar reactie
Arne Geplaatst: 27 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2008 Ik heb een bougie b7 gestoken, maar brengt ook geen oplossing. Ik zal de ontsteking in het weekend eens bekijken om de spie na te kijken. Link naar reactie
Arne Geplaatst: 14 september 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2008 Laatste update. Na lang zoeken en veel hoofdpijn van het denken bleef de Vespa stil vallen. Alles nog eens rustig afgegaan en op een bepaald moment dacht ik aan wat ik hier al zoveel gelezen heb: "Vacuum trekken van de naftbak". En jaja, mijn bakje is door de vorige eigenaar behandeld met epoxy, dus ontluchtingsgat in de dop ook mee dicht. Hij rijdt nu perfect, alleen haal ik maximum 60km/u (alles open en wind mee) terwijl scooterhelp toch naar de 80km/u gaat. Iemand een idee voor de extra 20km/u? Alvast bedankt voor al de andere tips tijdens mijn zoektocht. Arne Link naar reactie
roufio Geplaatst: 14 september 2008 Delen Geplaatst: 14 september 2008 jup ,simpel dieet Link naar reactie
TESTNED Geplaatst: 8 juni 2019 Delen Geplaatst: 8 juni 2019 Zou iemand mij kunnen helpen, bij het opstarten van mijn vespa. valt hij na enkele seconden stil. als ik een 500 meter rij en motor is warm valt hij niet meer stil. Zou iemand weten hoe dit komt? Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 juni 2019 Delen Geplaatst: 9 juni 2019 Choke iets langer laten open staan? Mogelijk is die sproeier verstopt of de relantisproeier, kijk dus de kleur van uw bougie na; Groetjes, nero. Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 9 juni 2019 Delen Geplaatst: 9 juni 2019 Om welk model gaat het? Als het om je Vespa LX50 gaat kan je je vraag beter posten/zoeken op het moderne smallframe forum. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.