Jump to content
Vespaforum.be

Warme Vespa valt stil


Arne

Recommended Posts

Nog eens een technisch vraagje van mij.

Na de volledige revisie van mijn blokje van mijn GL, valt mijn Vespa stil na een tiental kilometer (vespa warm gereden) met een bruap geluidje. Ik heb de hoogspanningsbobijn, de spoel die voor zijn stroom zorgt en de condensator in het vliegwiel al vervangen. Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn (dacht eerst dat de spoel doorsloeg).

Een tweede klein vraagje:

Er zitten twee spoelen in het vliegwiel voor de stroom van de lichten. Mijn lichten gingen niet meer, maar als ik de kapotte spoel loskoppel gaan ze terug. Conclusie één spoel is stuk. Mag ik de lichten op één spoel laten en waarom zitten er dan twee in voor de lichten?

Alvast bedankt voor de goede raad!

Link to comment

Als je stil gevallen bent, kun je nadien direct weer starten, of moet je wachten tot de motor is afgekoeld?

Ik dacht dat de lichtspoelen verdeelt waren: enerzijds claxon, achterlicht, stop en aderzijds het voorlicht(hangt ee beetje af welk model). Staat er op scooterhelp geen schema, daaruit kan je opmaken welke spoel wat bedient. Als je nog een oud vliegwiel liggen hebt, kan je daar een spoel van overzetten. Groetjes, nero.

Link to comment

Hoi Nero

Spoelen staan in parallel volgens het schema (VGL1T). Als ik stil gevallen ben kan ik dadelijk terug starten, maar na 20m terug stil. Carburator is ook uitgekuist bij revisie.

Link to comment

krijg je wel genoeg benzine?

trek eens uw benzineleiding eraf en zet dan eens je kraan open.

Het is net dat uw vlotter kamer beetje bij beetje vult,en als je dan rijdt tot dat die leeg is,vervolgens loopt de kamer weer vol tijdens de panne en kun je terug starten.

Link to comment
Kan iemand mij is een antwoord geven .. hoe snel gaat de nieuwe Vespa S 50 45 2 takt ?

Dank jullie wel !

want ik heb hem pas zaterdag , een witte !

fully optioned !

echt heel nice

start uw eigen topic eens manneke...

Link to comment

wel Juuz dat zal je pas zaterdag weten hé.

en om bij de topic te blijven :

Arne is het al opgelost?

Vgr nico

Link to comment

Hoi allemaal

Ben even weg geweest, maar nu terug vol goede moed om de vespa in orde te krijgen :).

Ik zou de bougie willen vervangen, maar ik weet niet of het de juiste is. Er zit nu een Piaggio P82M in. Ter vergelijking: in mijn GT zit een NGK B6HS. Mag ik deze wisselen om te proberen of is het niet de juiste?

MVG Arne

Link to comment

Even een update, want tussen al het werk door, toch nog aan de vespa bezig geweest. Nieuwe bougie gestoken, nog steeds geen oplossing. Ik krijg plofjes in mijn carbu en plots vermogenverlies en dan stil vallen. Start dadelijk terug voor 50m. Koud start hij van de eerste keer en zonder choke. Kan dit duiden op een verkeerde ontstekingshoek ondanks dat de merkstreepjes overéén komen?

Groeten Arne

Link to comment
  • 3 weeks later...

Laatste update. Na lang zoeken en veel hoofdpijn van het denken bleef de Vespa stil vallen. Alles nog eens rustig afgegaan en op een bepaald moment dacht ik aan wat ik hier al zoveel gelezen heb: "Vacuum trekken van de naftbak". En jaja, mijn bakje is door de vorige eigenaar behandeld met epoxy, dus ontluchtingsgat in de dop ook mee dicht. Hij rijdt nu perfect, alleen haal ik maximum 60km/u (alles open en wind mee) terwijl scooterhelp toch naar de 80km/u gaat. Iemand een idee voor de extra 20km/u?

Alvast bedankt voor al de andere tips tijdens mijn zoektocht.

Arne

Link to comment
  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...