Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa 50 special


LeenDB

Aanbevolen berichten

ik heb een vespa 50special, 2jaar geleden is die in orde gezet geweest .. motor ed ontblutst enzo.

het is de eerst scooter waar ik ooit mee gereden heb en daardoor heb ik men verflaag al goed beschadigd

ik zou hem heel graag een groot onderhoud geven nieuwe verf en van die crome boordjes, spiegels , bagage rek..ook de plaats waar je je voeten zet is een deel roest en ik denk dat er snel een gat zal inkomen

ik ben op zoek naar iemand die me zou willen helpen , die de ruimte en kennis heeft, om men vespa er als een echt pareltje te doen uitzien

ik heb er totaal geen ervaring in , maar wil het leren en in een brommerwinkel staan ze nu niet direckt te springen om iemand een paar uur uitteleggen en te tonen hoe je dit allemaal doet..en wat het allemaal kost, want de prijzen van onderdelen zowel voor motor als extra's zijn zo ongeloofelijk verschillend.

weet iemand waar ik hulp kan vinden?

ook ben ik op zoek naar een boekje of handleiding over deze scooter aangezien ik zelf wil leren hoe eraan te werken als hij panne heeft zoals nu :( de carborateur zit vuil en hij verzuipt maar ik durf er niet aan prutsen! ik vermoed dat er nog maar een fiets overblijft als ik het zelf doe ;)

Leen

Link naar reactie

Dag Leen,

Als je naar een rondrit komt van de Gentse Vespaclub leer je meteen een pak mensen kennen die je veel advies en tips kunnen geven. De eerstvolgende afspraak is zondag 31/8 voor de Vlaamse Ardennenrit, vertrek aan het Shell tankstation aan de Sterre omstreeks 12u, vertrek in Nukerke om 13u.

Voor heel veel online info kan je ook terecht op www.scooterhelp.com.

Maar voor jouw Vespa is www.smallframes.com NOG beter !

Info over het demonteren van je carb :

http://website.lineone.net/~smallframes/carb.htm

Om aan je carb te kunnen moet je eerst en vooral je benzinetank er uit halen, beginnen met het kraantje dat uit je frame steekt. Mocht het echt niet lukken, geef een seintje, dan wil ik wel zien of ik je verder kan helpen (al kan ik niet beloven dat dat snel gebeurt).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...