Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vesp van 86 is nieuw voor de belastingen


Nik

Aanbevolen berichten

Gisteren m'n uit Nederland geïmporteerde PK125 via de douane laten inschrijven in België. Was de 3e keer al dat ik daar stond, dus was blij toen bleek dat alles in orde ging komen.

Tot de sympathieke douane-madam opeens stopte en zei: "ah...tis ne nieuwe!?"

Slechts 3800km heeft hij maar is toch al sinds '86 ingeschreven dus nieuw is hij niet echt te noemen.

Blijkt nu dat als hij minder dan 6000km heeft, elk voertuig voor de belastingen als "nieuw" beschouwd wordt. (voor de DIV is dat 2 jaar of 300km)

Gevolg... 21% BTW contant te betalen daar *slik*. Tis ni dat het superveel was, maar de "goeie deal" die ik dacht gemaakt te hebben is op die manier wel beetje minder goedkoop aan het worden.

Voor de mensen die in hetzelfde schuitje als ik zitten een goeie tip dus: Ze checken de km-stand helemaal niet, vragen em gewoon (komt bij op 1 of ander document), dus kunt beter iets boven de 6000 opgeven, ook al zijn er niet zoveel. Als ik dat op voorhand had geweten...

Link naar reactie

ik heb net hetzelfde aan de hand gehad met mijn px 200 van 1995. 14 dagen geleden gehaald in Duitsland, met 5650 km op de teller. De madam achter de balie zei ook dat hij nieuw ingeschreven moest worden. Ik ook slik!!!! Tot ik zei, maak er dan maar 6650 km van; Oei , dat was teveel. Zij naar haar chef, heel kwaad natuurlijk, ikke lijkbleek. Kwam ze terug dat ze het eenmaal mocht veranderen van haar chef omdat het om een vespa ging. Ik heel blij en vriendelijk naar buiten. Oefff

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...