Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gestolen waar of toch een koopje?


Aanbevolen berichten

Op het punt om een Vespa Piaggio PK 50 XL Elestari (of zoiets) te kopen. MAAR

De eigenaresse heeft geen papieren en sleuteltjes meer en ik heb geen idee waar het chassisnummer zich bevindt. Verder heeft dit ding al 9+ jaar stilgestaan dus ik vrees dat het zowiezo een opknapper is (wat ik wel een grote uitdaging vindt)

Is dit uberhaupt wel een haalbare kaart? Zou iemand mij kunnen adviseren hoe je dit aanpakt?

Ik stuur een foto mee zodat jullie kunnen zien waar het over gaat. OEPS dat gaat mij niet lukken, ik ga er even mee aan de slag. momentje

Alvast bedankt,

Gijs

Link naar reactie
Een 50cc moet je niet inschrijven, dus daar zie ik alvast geen probleem.

Had ik niet eens ergens gelezen dat ze hier van plan zijn om ook 50cc een nummerplaat te geven?Als dat zo zijn moet en ze wel ingeschreven worden en dan?

Link naar reactie

De huidige eigenares kan een verlies van documenten aangeven aan de politie. De politie checkt aan de hand van het chassisnummer of het voertuig niet als gestolen is opgegeven. De huidige eigenares vraagt een duplicaat gelijkvormigheidsattest aan bij Piaggio. Probleem opgelost. Ook voor in de toekomst mocht het ooit nodig zijn om een 50cc in te schrijven.

Link naar reactie

Sloten zijn te vervangen. Kost geen geld en niet zo heel veel moeite. Koetswerk ziet er meer dan proper uit voor zijn ouderdom, dus dat is alvast een pluspunt. 9 jaar stilstand betekent een 'groot onderhoud': olie verversen, benzinetank nakijken, carb afstellen, kabels checken, remschoenen checken, banden checken,... enfin alles 'ns ten goeie checken. Te zien wat je ervoor betaald, is dit wel een propere Vespa.

Zie mijn vorige post: huidige eigenares moet maar verlies van documenten aangeven bij de politie... en een duplicaat van het gelijkvormigheidsattest aanvragen via een Piaggio-dealer.

Link naar reactie

die eigenaresse is een complete moran (borderliner) maar we kunnen niet bij het chassisnummer komen zonder de slotjes te forceren denk ik.

ach ik moet ook niet te veel mieten en de boel gewoon open slopen. Nieuwe slotjes ritsel ik wel weer.

Bedankt voor de tip Jurgen!

Gr Gijs

Link naar reactie

Dat slot is met een haakse slijper wel open te maken. En in een gedowload handboek over de vespa heb ik inmiddels gezien dat je de sloten op de scooter zelf kunt openboren met een boortje nr 8. (toppie)

Heb inmiddels bij de politie en bij RDW geinformeerd en daar was hij niet bekend (ook niet gestolen of zo).

Dus ik ga hem kopen en lopend maken (want hij heeft 9 jr stil gestaan). Heeft er nog iemand een digitaal handboek van een Vespa piaggio pk50xl elestar?

Of misschien zijn er vespa rijders die in Leiden wonen en het leuk vinden om mij een handje te helpen?

Ga er overigens nog even mee wachten want we moeten eerst nog naar leiden verhuizen (vanuit den haag) en mijn vriendin gaat over twee maanden bevallen dus ik heb even geen haast.

We mailen

gijs

Link naar reactie

Als je nou je profiel had ingevuld, hadden we bij de 1ste post al kunnen weten dat de regelgeving in België niet op jou scooter slaat omdat je in Nederland woont... nu kun je alles wat hier over inschrijven staat wel weer vergeten - is niet op jou van toepassing.

Voor de rest: gebruik de search!

Link naar reactie

whaahhahah ja ja naast het land van het hefschroefvliegtuig en de platte kaas zenne!

whahaha ik ben het met je eens. Belgie is een prachtland hoor!!

Ik ken de streek rond antwerpen (beveren) en daar mogen ze zich wel aansluiten bij nederland hoor (steekje onder water)

:)

Link naar reactie
ja deze dikke nek ging er natuurlijk vanuit dat er alleen vanuit het centrum van de wereld (nederland) zou worden gereageerd. :);)

Je zit hier dan ook op een BELGISCH vespaforum (vespaforum.BE) en niet op een nederlands, vandaar dat het grote deel van de mesnen hier ook Belgen zijn en geen Nederlanders (die zitten hier ook maar minder).

En het centrum van de wereld is Antwerpen hé! LOL

Link naar reactie
whaahhahah ja ja naast het land van het hefschroefvliegtuig en de platte kaas zenne!

whahaha ik ben het met je eens. Belgie is een prachtland hoor!!

Ik ken de streek rond antwerpen (beveren) en daar mogen ze zich wel aansluiten bij nederland hoor (steekje onder water)

:)

NEEN DANK U! We hebben hier al last genoeg zonder jullie. En dat zou geen verbetering zijn voor ons, integendeel (In Nederland is er slecht onderwijs, slecht drugsbeleid, onverstaanbare mensen, etc...) ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...