Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Grip Lock 2


Derrick

Aanbevolen berichten

Om toch maar even terug on-topic te gaan, ik vraag me af hoeveel zin zo'n griplock heeft. Het is misschien wel een afschrikmiddel voor de gelegenheidsdief, maar dat is het stuurslot ook (al is dat makkelijker te kraken).

De professionele dieven die pakken je Vespa en zetten'm in een camion. De moto van mijn broer (die minstens twee keer zoveel weegt als een PX) is zo al twee keer gestolen, waarbij 1 keer op klaarlichte dag op een plek waar veel volk voorbij komt.

Volgens mij investeer je best gewoon meteen in een degelijke ketting, zodat je 'm aan een vast object kan vastleggen. tenzij je je Vespa nooit langer dan 5 minuten alleen laat, dan is een Griplock misschien nog handig.

Link naar reactie

Correct, maar dan moet je al wel met het juiste gereedschap rondlopen en het valt dan toch al een pak meer op als ze 'm effectief proberen stelen. Het blijft een kwestie van het ze zo moeilijk mogelijk maken, en ik denk dat je daar met een ketting beter in slaagt dan met een griplock.

Link naar reactie
Om een griplock te openen heb je ook de juiste 'tools' nodig...

Ja ok, maar wat hobbes bedoelt is dat je een scooter van 100kg wel snel (al dan niet op slot) in een camionette kan zetten...

Maar ik heb nu ook een griplock gekocht (dankzij erix) als afschrik en vertraging...

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
wa zeggen we just dat da weggesmeten geld is omdat ze de scoot eerst starten en dan het slot doorknippen en wat er overblijft is een loeiend slot...investeer dan beter in een degelijk slot ABUS bv...

Als ge geen stuurslot hebt is dat inderdaad het geval wel ja ... :)

Heb een schijfremslot van ABUS en dan nog eens een ketting om rond ne paal te doen ... Maar er zijn niet altijd objecten om een ketting rond te zwieren ... zoek nu een grote ketting eigenlijk ... die rond nen boom kan ... :P

Spijtig dat de combinatie van ketting met schijfremslot niet gaat op Vespa's ... weinig schijfremsloten die passen in die kleine gaatjes van de schijfrem.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...