Ga naar inhoud
Vespaforum.be

tarieven verzekering - update


pascal

Aanbevolen berichten

Omdat de vraag hier regelmatig terugkomt en omdat ik m'n polis nu bij de hand heb én een nieuwe scooter inschrijf, even het tarief posten.

Ik betaal voor een nieuwe LML 161.63 EUR per jaar.

Dat bedrag is samengesteld uit 91.39 EUR burgerlijke aansprakelijkheid (de verplichte verzekering zeg maar) en 38.95 EUR rechtsbijstand. Dan nog 31.29 EUR taksen en je zit aan 161.63 EUR.

Ik betaalde evenveel voor m'n 24 jaar oude P125X (nummerplaat en polis zijn overgezet), dus de leeftijd van de scooter speelt blijkbaar geen rol.

Verder heb ik geen enkele andere polis bij deze verzekeraar.

Ben ouder dan 30 (misschien speelt dat mee), verder heb ik tot nu toe 1 ongeval in fout (uitbetaald aan tegenpartij : 780 EUR) en 2 in recht gehad, wat ook een invloed zou kunnen hebben op het premiebedrag.

Ik lees af en toe berichten van mensen die een stuk meer betalen en op zoek zijn naar goedkoper, dus misschien is dit nuttige info ?

Link naar reactie

117 euro all inn bij Ethias. Moet wel zeggen dat ik er 2 wagens, een Van en 2 moto's heb verzekerd. voor de moto's, een FireBlade en een Schadow c3 1100 betaal ik eveneens 117 euro zonder beperkingen. Heb wel eventjes moeten aandringen voor deze premies, maar het heeft geholpen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...