Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa gerelateerde vakantiefoto's


wijlen vespista

Aanbevolen berichten

vorige week gespot in Portiragnes-Plage (FR): 2 Belgische GTV's

dsc00157h.jpg

en dan deze beauties aan linkeroever van Canal du Midi

p1100388.jpg

... en ik was te laat voor de "Ralley du Muguet" van de locale vespa club ;-(

dsc00162a.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

hoi

ik ben net terug van een leuke reis in het land van de eeuwige glimlach, thailand

als vervoermiddel hebben we rondgetuft met een (vier verschillende wegens brokken) suzuki 125 - vespa's noch lambretta's komen amper nog voor in het straatbeeld van zuid-thailand

ik hoor het al enkelen mompelen en ik weet het ... hoog currygehalte (en yellow, green or red ... die kan daar heel spicy zijn !)

desondanks vele lieve, toffe en vooral behulpzame mensen ontmoet met elk wel hun eigenste scooterverhaal of scootergebruik

op zondag 1 november zijn mijn madam en ik dan naar de opendeurdag en de ride out van de "Phuket Vespa and Lambrettaclub geweest" waarvan ook enkele beelden

hierbij de pics om de sfeer mee te kunnen opsnuiven

de allereerste vespa die we tegenkwamen aan bang thao beach - een mooi (maar goed ?) gerestaureerde zilverkleurige 100 met een leuke waterdecal

vespathailand001-1.jpg

vespathailand002-1-1.jpgvespathailand003-1.jpg

nog enkele leuke details van eentje (zouden de jaglights en de accessoires origineel zijn ?)

vespathailand005.jpg

vespathailand006.jpg

vespathailand007.jpg

vespathailand008.jpg

vespathailand014.jpg

vespathailand012-1.jpg

vespathailand010-1.jpg

vespathailand013-1.jpg

enkele oudjes maar niet-vespa

vespathailand021.jpg

vespathailand022.jpg

vespathailand023.jpg

én een plastic "mod" ...

vespathailand027-1.jpg

HET bewijs dat ook in de spleetkoppenlanden een onderscheid wordt gemaakt tussen classic en plast... - (graptjeuh) ;-)

vespathailand045.jpg

vespathailand053.jpg

vespathailand077.jpg

en hoe wordt er eigenlijk gereden in familie- of vriendenverband met enkele eigenaardigheden van hoe-maak-ik-een-sidecar (die er met 1000-den rondtuffen)

van en naar 'twerk

vespathailand104.jpg

parkeren aan de locale markt

vespathailand105.jpg

de sidecar uit ... gelast betonijzer

vespathailand106.jpg

vespathailand107.jpg

vespathailand108.jpg

2 families - let op het houten kinderstoeltje waaruit net voor het nemen van de foto het 2de kindje aan de oma werd afgegeven - geen spoor van "kind & gezin" daar !

vespathailand109.jpg

vespathailand114-1.jpg

met 2 vriendinnetjes

vespathailand116-1.jpg

en even op weg

vespathailand110.jpg

vespathailand117.jpg

tanken kan op verschillende manieren - van het modale westerse ESSO-station is een foto overbodig en de glazen stolp van de vroegere tweetakt kennen de meesten onder ons ook nog

vespathailand015-1.jpg

maar mag tanken uit die glazen stolp met behulp van een doodgewone tuinslang nog bij ons ?

vespathailand017-1.jpg

vespathailand016-1.jpgvespathailand018.jpg

als dat niet lukt kan je stoppen aan een café voor gasoline ...

vespathailand020-1.jpg

effectieve naft in flessen en GEEN whisky - getankt op een zaterdagavond omstreeks middernacht !

vespathailand035.jpg

vespathailand036.jpg

vespathailand030-1.jpg

vespathailand034-1.jpg

en voor amper 120 Tbaht (is circa 2.6 euro) konden we na bijna 5 flessen (circa 3.75 liter) volgetankt verder trekken

vespathailand038.jpg

tot slot de opendeur en de ride out van de Phuket Vespa- en Lambrettaclub (zowat de verste club die ik ooit bezocht ;-)

de affiche voor de thaise all nighter ...

vespathailand079.jpg

met enkele leden van de club

vespathailand093.jpg

vespathailand095.jpg

vespathailand097.jpg

vespathailand098-1.jpg

vespathailand075-1.jpg

vespathailand042.jpg

met de eigenlijke scoots van de leden en fans - sommigen hadden tot 700 kilometer op de teller (over thaise wegen dan wel) om de ride out bij te wonen !

vespathailand039-1.jpg

vespathailand040-1.jpg

vespathailand060-1.jpg

vespathailand086-1.jpg

vespathailand088-1.jpg

vespathailand089-1.jpg

vespathailand043.jpg

best geslaagd - een modekleurtje maar dan in matte uitvoering

vespathailand044.jpg

de nodige oosterse clubstickers

vespathailand046.jpg

vespathailand050.jpg

vespathailand065.jpg

vespathailand066.jpg

en st christopher

vespathailand078.jpg

een prima kilometerteller een thaise MOD en "forkawazaki???"

vespathailand041.jpg

vespathailand084.jpg

vespathailand058.jpg

en de rest van de oosterse currymix van wespen en lambro's

vespathailand047.jpg

vespathailand048.jpg

vespathailand051.jpg

vespathailand052.jpg

vespathailand054.jpg

vespathailand055.jpg

vespathailand056.jpg

vespathailand057.jpg

vespathailand061.jpg

vespathailand062.jpg

vespathailand063.jpg

vespathailand064.jpg

vespathailand068.jpg

vespathailand069.jpg

vespathailand070.jpg

vespathailand071.jpg

vespathailand073.jpg

vespathailand076.jpg

vespathailand080.jpg

vespathailand087.jpg

vespathailand090.jpg

vespathailand091.jpg

vespathailand096.jpg

vespathailand099.jpg

vespathailand100.jpg

vespathailand101.jpg

that's all folks - grts frutsab

Link naar reactie
De helmplicht is er blijkbaar ook nog niet echt ingevoerd.

De helmplicht is al meer dan 5 jaar verplicht in heel Azië maar niemand trekt zich daar iets van aan. Het is eigenlijk ook niet echt zinvol want de gemiddelde snelheid die je daar haalt is 30 à 40km/u (als je dat al haalt in de steden). Je kan daar niet echt snel rijden vanwege de 'gezellige' drukte. Het is mij 1 keer gelukt in India om op de enige autostrade die ze daar hebben tegen 100km/u te vlammen. Dat was levensgevaarlijk want op dezelfde autostrade lopen koeien, voetgangers, fietsers, mensen met os en kar, auto's, massa's bromfietsen/moto's, overdreven veel bussen/tractors, rondvliegende apen, etc... Het was zo'n beetje alles ontwijken zoals in een videospelletje, fun verzekerd!

Link naar reactie

leuke reeks! als je die foto's met je verhaal naar scootering stuurt zetten ze dat er wel in! ;)

er staan wel een paar grappige dingen tussen zoals een 'nevigator', een Vespa logo op de grille van en Lambretta en blijkbaar was de Gette er ook met zijne PX!

dat zijn trouwens curry's waar ik WEL mee zou durven rondrijden!!

Link naar reactie

@iedereen - inderdaad mea maxima culpa - spel lag plat vanwege mij - heb het zelf ondervonden - kzalt nooit ni meer doen ;-)

@mr160 - sabine werd er bijna hoorndol van omdat ik steeds bij elke speciale scooter stopte en foto's wou nemen - in totaal zo'n kleine 800 maar ik moet ze nog ordenen

@bluevespa - welke scoot is da misschien van moddy thanida aub ?

@eddy en erix - helmplicht inderdaad verplicht maar met enkele bedenkingen - de achterste passagier(s) worden aangeraden om een helm te dragen maar is nog niet verplicht ... - we zijn zelf verschillende keren gecontroleerd door thai politie - rijden zonder rijbewijs was 300 baht (6 euro) - rijden zonder helm is 500 baht (10 euro) - probleem is dat zij slecht een 3 tal maten hebben in hun helmkeuze (in de winkels - kindermaat - damesmaat en herenmaat)

rijden in zuid-thailand valt wel mee - in de dorpen wordt rustig gereden maar op de verbindingswegen haalden wij toch regelmatig 80 tot 85 per uur - hoeveel die huurscoots op hun km-tellertjes liegen is mij ni bekend ;-) - wil je échte scooterfun beleven raad ik persoonlijk enkele dagen napels aan !

grts frutsab

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...