stanman Geplaatst: 24 juni 2008 Delen Geplaatst: 24 juni 2008 Jow de manne Vraagje, heb een 150 cc op mijn vespa p125x geplaatst, allé jan van cs heeft de cilinder kit geplaatst, mijn P125X heeft al automatische mengsmering, nu vraag ik me af of deze nog wel voldoende is op een 150 cc, ik heb al 3 maal een plekkerke gehad tijdens het roderen, nu eerlijk gezegd haat ik roderen en ik kan me dan ook regelmatig niet echt inhouden (shame on me). Is de mengsmering mischien niet voldoende.Is het beter om zelf te mengen, om een gegarandeerde 2% olie te hebben groetjes (shit ik voel me wel een beginneling) Link naar reactie
josse Geplaatst: 24 juni 2008 Delen Geplaatst: 24 juni 2008 normaal gezien zou de mengsmering voldoende moeten zijn. je zou 1% extra zelf bij kunnen mengen. Die plakkers zijn trouwens echt slecht en voor hetzelfde geld is je cylinder nu al naar de vaantjes ! Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 juni 2008 Delen Geplaatst: 24 juni 2008 Dat is hier al 100 maal uitgelegd! Als je bij ZOEKEN roderen zou ingeven, zult ge nimmer blijven plekken! Daarbij, moest ge eerst u profiel invullen, misschien zou je dan sneller een antwoord krijgen! (kon het niet laten, sorry). Je kan eventueel wat extra olie bijvoegen (rechtstreeks in de benzinetank) of proberen met een iets grotere sproeier te steken, zodat er meer brandstof (en olie) in de cilinder komt. Zeker bij warm weer is het oppassen bij rodage, snelheid matigen en geduld hebben is de boodschap. Als het achterwiel blokkeerde is het misschien niet slecht om de cilinderkop te demonteren en de cilinder en piston te controleren op mogelijke schade. Groetjes, nero. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2008 de cilinder heb ik al gedemonteerd, de schade is zeer beperkt, ik heb trouwens al wat olie bijgedaan met de benzine, de sproeier was al aangepast, het probleem is dat ik mij moeilijk kan inhouden haha, na de rodage laat ik de cilinder wat honen. groetjes Link naar reactie
josse Geplaatst: 25 juni 2008 Delen Geplaatst: 25 juni 2008 koop dan de volgende keer een nicasil-lined cylinder hé, dan kun je na 300km volle gas geven. Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 25 juni 2008 Delen Geplaatst: 25 juni 2008 Ik ben een complete leek, dus ik kan er naast zitten... maar als je je cilinder hoont moet je dan ook niet rodereren? Link naar reactie
stanman Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2008 Ik ben een complete leek, dus ik kan er naast zitten...maar als je je cilinder hoont moet je dan ook niet rodereren? Er is een verschil tussen honen en een boring, honen ga je gewoon even met een speciale slijpsteen erdoor, de cilinder wordt eigenlijk meer opgepolierd Link naar reactie
stanman Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2008 koop dan de volgende keer een nicasil-lined cylinder hé, dan kun je na 300km volle gas geven. Ik weet het, maar ik wou de cilinder en de vespa zo origineel mogenlijk houden, zodat het een rustige vespa blijft waar mijn vrouw makkelijk mee kan rijden Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 25 juni 2008 Delen Geplaatst: 25 juni 2008 Is het dan niet beter dat je je vrouw laat rondrijden...Zij heeft misschien mee geduld om te roderen Link naar reactie
stanman Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2008 Is het dan niet beter dat je je vrouw laat rondrijden...Zij heeft misschien mee geduld om te roderen haha ja mischien wel Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 25 juni 2008 Delen Geplaatst: 25 juni 2008 Is er ook een cilinderkop van 150 gemonteerd of is het nog die van de 125? Als het die van de 125 is zal je teveel compressie hebben en dus te warm lopen. Wat is dit voor een cilinder? EEn indische? Heb je die eerst eens laten controleren of de speling tussen zuiger en cilinder wel genoeg is? Mike. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2008 Is er ook een cilinderkop van 150 gemonteerd of is het nog die van de 125? Als het die van de 125 is zal je teveel compressie hebben en dus te warm lopen. Wat is dit voor een cilinder? EEn indische? Heb je die eerst eens laten controleren of de speling tussen zuiger en cilinder wel genoeg is?Mike. Het is inderdaad een LML cilinder, cilinderkop is uiteraard ook 150 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.