Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verzekering vespa pk 50 s


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over het verzekeren van een vespa pk 50s. Ik ben aan mijn eerste Vespa toe en ben dus helemaal nieuw in deze wereld. Alle tips en info zijn nuttig!

Ik heb een Vespa pk 50 s van 1983 gekocht, ingevoerd uit Italië met alle officiële documenten aanwezig. Diegene die hem mij verkocht heeft zij dat het heel gemakkelijk te verzekeren is, geen nummerplaat of zo nodig.

Bij mijn verzekering (Fortis) zeggen ze echter dat ik hem wel moet laten inschrijven met een nummerplaat omdat hij meer den 40 km/h zou rijden.

Is dit zo?

Alvast bedankt voor de hulp

Laurens De Meyer

Link naar reactie

gewoon naar politie gaan en attest aanvragen van verlies van documenten, dit papiertje opsturen (laten opsturen door vespadealer) naar Piaggio en 3 tal weken later krijg je Belgisch gelijkvormigheidsattest voor 30 euro toegestuurd.

Link naar reactie

ik ben ook voor die PK50S meeting! Ben net bezig met mijn vriendin een tamelijk rotte PK50S Elestart nieuw leven in te blazen. Ik moet eerlijk toegeven dat mijn vriendin tot nu toe het meeste werk heeft verricht :D ben nogwa druk bezig me examens...

Link naar reactie
gewoon naar politie gaan en attest aanvragen van verlies van documenten, dit papiertje opsturen (laten opsturen door vespadealer) naar Piaggio en 3 tal weken later krijg je Belgisch gelijkvormigheidsattest voor 30 euro toegestuurd.

en werkt dat zo maar ?

Als die uit het buitenland komt , kan je bij sommige merken geen gva krijgen (belgisch gva)

En hetgeen je verzekering zegt , kan effectief hoor , als op het buitenlands gva bv. staat dat de max snelheid 50/u is , dan is het in Belgie een motorfiets

Link naar reactie

Ik ben met mijn italiaans GVA ('Certificato per ciclomotore') & verzekeringspapier naar de politie gegaan om te vragen of ik volledig in orde was.

En volgens hun, was ik volledig in orde met de papieren die ik had.

Want een Europees GVA zou volgens hun voldoende zijn, ik had niet perse een Belgische GVA nodig..

Ik heb dan nog eens naar Ethias gemaild om te vragen of dit voor hun ook goed was (want ik heb verzekering afgesloten zonder GVA te laten zien) en die zeiden me dat als ik een europees GVA zou hebben ik in orde was voor alles.

Dus volgens mij ben jij ook volledig in orde als jij je 'Certificato per ciclomotore' & uw verzekeringsdocument hebt..

Cheers

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...