Laurens DM Geplaatst: 20 juni 2008 Delen Geplaatst: 20 juni 2008 Ik heb een vraag over het verzekeren van een vespa pk 50s. Ik ben aan mijn eerste Vespa toe en ben dus helemaal nieuw in deze wereld. Alle tips en info zijn nuttig! Ik heb een Vespa pk 50 s van 1983 gekocht, ingevoerd uit Italië met alle officiële documenten aanwezig. Diegene die hem mij verkocht heeft zij dat het heel gemakkelijk te verzekeren is, geen nummerplaat of zo nodig. Bij mijn verzekering (Fortis) zeggen ze echter dat ik hem wel moet laten inschrijven met een nummerplaat omdat hij meer den 40 km/h zou rijden. Is dit zo? Alvast bedankt voor de hulp Laurens De Meyer Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 20 juni 2008 Delen Geplaatst: 20 juni 2008 Nee, dat klopt niet. Een A & B klasse brommer heeft geen nummerplaat. Je moet wel een europees GVA aanvragen, kan via een vespa-dealer. Misschien doelt uw verzekeraar op dit laatste. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 20 juni 2008 Delen Geplaatst: 20 juni 2008 de pk50s'kes zijn populair de laatste tijd Link naar reactie
Cult Geplaatst: 20 juni 2008 Delen Geplaatst: 20 juni 2008 binnekort es een PK50S meeting doen se ) Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 20 juni 2008 Delen Geplaatst: 20 juni 2008 Ga naar een klein verzekeringskantoor met de origineel papieren en vraag gewoon een verzekering aan. Wat ik heb gedaan zonder poeha.. Link naar reactie
scoop Geplaatst: 20 juni 2008 Delen Geplaatst: 20 juni 2008 gewoon naar politie gaan en attest aanvragen van verlies van documenten, dit papiertje opsturen (laten opsturen door vespadealer) naar Piaggio en 3 tal weken later krijg je Belgisch gelijkvormigheidsattest voor 30 euro toegestuurd. Link naar reactie
Laurens DM Geplaatst: 21 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2008 Bedankt voor de raad, ik ga er eens goed met mijn verzekeraar over praten, of bij een andere gaan want hij wist zelf niet goed wat hij moest doen precies. Een pks meeting deze zomer, dat zou fijn zijn! Alvast bedankt Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 23 juni 2008 Delen Geplaatst: 23 juni 2008 ik ben ook voor die PK50S meeting! Ben net bezig met mijn vriendin een tamelijk rotte PK50S Elestart nieuw leven in te blazen. Ik moet eerlijk toegeven dat mijn vriendin tot nu toe het meeste werk heeft verricht ben nogwa druk bezig me examens... Link naar reactie
kvdpoort Geplaatst: 24 juni 2008 Delen Geplaatst: 24 juni 2008 pk pfoe, SPECIAL moet je hebben! Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 25 juni 2008 Delen Geplaatst: 25 juni 2008 gewoon naar politie gaan en attest aanvragen van verlies van documenten, dit papiertje opsturen (laten opsturen door vespadealer) naar Piaggio en 3 tal weken later krijg je Belgisch gelijkvormigheidsattest voor 30 euro toegestuurd. en werkt dat zo maar ? Als die uit het buitenland komt , kan je bij sommige merken geen gva krijgen (belgisch gva) En hetgeen je verzekering zegt , kan effectief hoor , als op het buitenlands gva bv. staat dat de max snelheid 50/u is , dan is het in Belgie een motorfiets Link naar reactie
Tobe Geplaatst: 26 juni 2008 Delen Geplaatst: 26 juni 2008 Ik ben met mijn italiaans GVA ('Certificato per ciclomotore') & verzekeringspapier naar de politie gegaan om te vragen of ik volledig in orde was. En volgens hun, was ik volledig in orde met de papieren die ik had. Want een Europees GVA zou volgens hun voldoende zijn, ik had niet perse een Belgische GVA nodig.. Ik heb dan nog eens naar Ethias gemaild om te vragen of dit voor hun ook goed was (want ik heb verzekering afgesloten zonder GVA te laten zien) en die zeiden me dat als ik een europees GVA zou hebben ik in orde was voor alles. Dus volgens mij ben jij ook volledig in orde als jij je 'Certificato per ciclomotore' & uw verzekeringsdocument hebt.. Cheers Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.