Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Helm


anouckfaes

Aanbevolen berichten

Eventjes inpikken op de kwaliteit van goedkopere en duurdere helmen.

Een interessant artikel gevonden van Motorcyclist magazine uit 2005 waar ze onafhankelijk verschillende gecertificeerde helmen getest hebben. (DOt, ECE, Snell)

Hun eigen test ontwikkeld hebben, in samenwerking met verschillende experts, daarbij rekening houdend met de blijkbaar meest voorkomende impactomstandigheden en tot een conclusie komen.

www.motorcyclistonline.com/gearbox/moto ... index.html

Het is een wreed lang artikel, maar ik vond het de moeite waard.

Voor zij die niet het geduld, tijd, zin hebben.

In het kort kwam het erop neer dat de Z1R, een DOT (de minst gewaarde keuring blijkbaar) gekeurde helm van minder dan 100,00$ een even goede bescherming bied dan een Schubert van 650,00$.

R...

Link naar reactie

De meeste EC-gekeurde helmen zullen inderdaad allemaal een goede bescherming bieden. Wat echter ook belangrijk is, is het algemene draagcomfort: pasvorm, gewicht, geluidsisolatie. Koppijn door verkeerde pasvorm of te zwaar geeft een verminderd concentratievermogen.

Dit geldt trouwens voor de rest van uw uitrusting ook.

http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... et-faq.htm

Als ge een helm koopt is het allerbelangrijkste da hem comfortabel zit en blijft zitten. Daarom ook lange passessies houden als ge er ene koopt, nie even 2 minuten op uwe kop zetten.

Als voor u een Lidl helm perfect past, maw ge kunt die 2 uur op uwe kop houden zonder ongemak, zie ik geen reden om 500 euro aan een helm te geven. De kans is wel groter da ge met een duurdere helm meer comfort hebt.

Een dure helm is ook geen garantie voor comfort trouwens: Schubert en Shoei passen mij bijvoorbeeld niet goed (koppijn na 10 minuten).

Ik heb zelf een Arai die redelijk duur was, maar da model past mij het beste (en mooi :-)), en de ingebouwde Pinlock vind ik ook wel best zalig.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...