Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Handschoenenvak openen!! Domme vraag!


Aanbevolen berichten

Hallo,.. ik heb gisteren via via een et2 gekocht.. kom ik er net achter, via internet dat er een hanschoenenvak aanwezig is in de voorklep..! Echter, ik zit maar te pielen en te pielen.. en krijg hem niet open! Hij zit op slot!! Heel dom..ik krijg hem gewoon niet open.. Hoe werkt dit systeem??

Mijn dank is groot van deze leek..

Link naar reactie

Nou.. ik heb het geprobeerd.. De sleutel in het contact. alles begint te branden, maar dat klepje blijft dicht! Als ik het van de zijkant een beetje open trek dan zie je ook er een slotmechanisme dat het nog vasthoud! Wellicht is het kapot aangezien mijn contactslot ook de heletijd meedraaid zodra ik de sleutel om draai ( het zwarte randje om het slot heen).

Maar goed.. aan de onderkant duwen werkt dus niet..

wel bedankt..

Link naar reactie

Probeer dan eens met je sleutel 1 stand naar links te zetten tov startpositie.

Bij mij is het zo:

helemaal links: stuurslot op (mogelijkheid sleutel te verwijderen)

middenstand: stuurslot af (mogelijkheid sleutel te verwijderen)

uiterst rechts: startpositie (sleutel kan niet verwijderd worden)

Maar alleen in middenstand of uiterst rechtse stand kan ik het handschoenenvak openen...wanneer je de sleutel indrukt

Maar bij ET2...geen idee eigenlijk

Link naar reactie

Handschoenvaksluitsysteem (Nou moe, dat begint te tellen ...) is inderdaad hetzelfde op alle MV's sedert de ET2 van 1996. Sleutel insteken, stuurslot afzetten en dan, ofwel op sleutel drukken, ofwel als je hem er terug aftrekt, het slot zelf indrukken om klep te openen (sleutel hoeft er dus niet op te zitten!).

Zoals Sir John uitlegde, bij foute montage werkt de ontsluiter niet en moet je terug demonteren om behoorlijk te hermonteren.

Link naar reactie
  • 11 jaren later...

door het indrukken van het contactslot, met of zonder sleutel (behalve in stuurslotstand) gaat het vak open.
het slot komt dan tegen een beugel aan die de ontgrendeling bedient.
in mijn geval kreeg ik hem ook niet open en heb 4 schroeven verwijderd en kon het hele kap met vak verwijderen.
de beugel was inwendig verbogen en werd zodoende niet bediend.
let op : in het compartiment zitten ook bevestigingsschroeven die het compartiment vasthouden en waar je dus in gesloten stand niet bijkomt.
mijn "geluk" was dat die schroeven ontbraken kwam ik achter.
in het andere geval, durf ik niet aan te raden om geweld te gebruiken.
groeten Tom

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...