Ga naar inhoud
Vespaforum.be

België - Kroatië - België


Speedracer

Aanbevolen berichten

@ speedracer,

Kan je een GS160 kader gebruiken of heb je nog geen concrete plannen? Ik zou da beestje wel eens terug op de baan willen zien ... Eerst een kleine rouwperiode wss... Hoe is het met jouw body gesteld?

Ja, ik kan zeker een GS160 kader gebruiken, heb je nog iets liggen misschien?

En ik, ik heb 't gevoel dat ik een half uurtje in een betonmolen rondgedraaid heb, ken je geen goeie kinesist?

Ik ken een wreed goede osteopate in Gent (niet te ver van jouw deur trouwens), laat maar weten als je meer info wil.

Link naar reactie
Ja, ik kan zeker een GS160 kader gebruiken, heb je nog iets liggen misschien?

En ik, ik heb 't gevoel dat ik een half uurtje in een betonmolen rondgedraaid heb, ken je geen goeie kinesist?

Ik heb momenteel een kader op het oog... ik geef je voorrang wé. Het hangt wel een beetje af van de vraagprijs van de verkoper.

Wat die kinesist betreft... ik ken er wel een hele goeie ;-)

check your mail speedracer...

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Update,

afhandeling verloopt traag.

Wat betreft de waarde van de scooter ben ik sowieso 'in de zak gezet'. Specialisten als Scootermarket/Classicscooter/Lambrettafinder/... kunnen een hele goeie prijs bedisselen als het om een reparatie gaat, en dat word niet in twijfel getrokken. Maar eens we van een beschadigd maar herstelbaar voertuig overgaan naar een totaal verlies ligt de zaak ietsje anders.

Ik kreeg al direct van op voorhand te horen dat ik maar 300 tot 500 euro zou trekken, omdat hij perte total is, en het voertuig voor het ongeval ook niet in showroomstaat was. De scooter was mat zwart en aan de achterzijde zaten verschillende roestscheuren ter hoogte van de nummerplaat.

De expertise van een onafhankelijk expertisebureau schatte de waarde van het 'voertuig voor het ongeval' op slechts '650 euro', daar komt nog een btw bij maar da's peanuts natuurlijk.

Ik heb daarna contact opgenomen met die expert en 't één en ander doorgestuurd van ebay om de reëele marktwaarde aan te tonen en hij heeft zijn bod dan verhoogd tot 825 euro, zodat ik met de btw erbij ongeveer 1000 euro zou hebben, wat nog altijd niet vet is voor een GS160.

Ondertussen had ik via de verzekeringsmaatschappij te weten gekomen dat er maar één persoon gereageerd had op de bieding via 'informix' (da's een site waar garagisten kunnen bieden op wrakken die door de verzekering doorverkocht worden om de kosten te recupereren bij eventuele uitbetaling, de meeste mensen moeten hun wrak van hun auto niet meer hebben na een ongeval en worden hiervoor vergoed door de verzekering) en dat bod bedroeg ocharme 23euro(!). Dus ik zou krijgen 825euro - 23euro plus 21%btw.

Ik was daar uiteraard niet content mee en heb dan via mijn rechtsbijstand een tegenexpertise gevraagd (je hebt daar via je rechtsbijstand GRATIS recht op, maar veel mensen weten dat niet, en je zal in 99% van de gevallen een betere quote krijgen) van een door mij aangestelde expert.

Ik heb voordien contact gehad met die persoon en de situatie uitgelegd. Probleem is dat hij tot een overeenkomst moet komen met de eerste expert, want anders moet dat voor een rechtszaak komen en de waarde door een rechter bepaald worden. Dus als hij nu zou afkomen met 3000euro zou één van beide totaal niet geloofwaardig overkomen.

Het is ermee geëindigd dat ik nu 1000euro - 23euro wrakwaarde krijg, dus 977euro + 21%btw, dus een kleine 1200euro...

Dit reflecteerd niet de waarde van de scooter voor het ongeval, maar meer zit er nu eenmaal niet in. Voordeel is wel dat ik mijn wrak behoudt, met toch een 200-blok en mijn LML schijfrem en nog een paar andere onderdelen die bruikbaar zijn.

Dus ik zou zeggen , laat zeker je scooter schatten voordien, dat kost je 80euro, maar als er ooit iets gebeurd heb je een blad dat onbetwistbaar zegt hoeveel je scooter waard is, en dan krijg je dat op zijn minst terugbetaald!

Ik heb ondertussen nog geen geld gezien, niet voor de scooter, maar ook niet voor mijn helm/handschoenen/motovest/motobroek, mijn digitaal toestel dat in mijn bagage zat die kapot is, mijn waterdichte 'Ortlieb'-bagagetassen, mijn kapotte zonnebril, de kosten voor de repatriëring, hotelkosten ter plaatse, medicamenten die ik ter plaatse moest kopen,...

Daarnaast heb ik nog steeds last van mijn linkerknie waarvoor ik volgende week naar het ziekenhuis ga voor een CT-scan, want ofwel is mijn miniscus gescheurd, ofwel zit er een barstje in het kapsel van mijn knie.

Los van dit alles, heb ik ook nog een rekening thuisgekregen voor de ambulance die mij 18km tot aan het ziekenhuis gereden heeft in Zwitserland, 745 CHF, wat ongeveer 500 euro is... Die moet ik zelf voorschieten en krijg ik twee maand later 'grotendeels' terugbetaald door het ziekenfonds.

Ondertussen zijn we bijna 3 maand verder.

Ik ben volledig in mijn recht, maar ik ben toch zwaar in de zak gezet!

Tom

En toch is't leven mooi en blijf ik met scooters rijden!

Link naar reactie

Ik denk ook dat die 1200 EUR het maximum is dat je er uit kan halen, er wordt ook naar de leeftijd gekeken natuurlijk (los van de verzamelwaarde, die eigenlijk enkel geldt voor gerestaureerde of bijna perfecte exemplaren). En je houdt je motorblok en zo, dus je kan een aantal dingen nog hergebruiken ...

Wat de terugbetaling ambulance betreft, wil ik hier op 't werk (ziekenfonds) gerust eens checken hoe dit zit ... zal waarschijnlijk geen ander nieuws brengen dan wat je al weet, maar eens vragen kost niets natuurlijk. Je bent toevallig geen lid van de "rooien" ? ;-)

Link naar reactie

Beste,

Ik heb aan mijn verzekering gevraagd of het verstandig zou zijn om mijn farro te laten schatten ingeval ik er een ongeval mee krijg.

Zij wisten me te zeggen dat dit niets inhoud, je krijgt de waarde van het voertuig wat het waart is op het ogenblik van het ongeval.

Link naar reactie

wat je verzekeraar zegt klopt niet helemaal, want de waarde van het voertuig wordt mee bepaald door eventuele taxatierapporten of schattingen door een erkend expert.

misschien wil je verzekeraar vermijden dat ze meer zouden moeten uitbetalen en je niet op (voor hen) slechte gedachten brengen ...

Link naar reactie
wat je verzekeraar zegt klopt niet helemaal, want de waarde van het voertuig wordt mee bepaald door eventuele taxatierapporten of schattingen door een erkend expert.

Ja, inderdaad, maar dan door taxatierapporten of schattingen van voordien, nu schiet er niet veel meer over om te 'taxeren' of schatten é...

Link naar reactie
Beste,

Ik heb aan mijn verzekering gevraagd of het verstandig zou zijn om mijn farro te laten schatten ingeval ik er een ongeval mee krijg.

Zij wisten me te zeggen dat dit niets inhoud, je krijgt de waarde van het voertuig wat het waart is op het ogenblik van het ongeval.

Ik zou toch eens navraag doen bij oldtimerclubs van auto's... daar zitten ook prachtexemplaarkes bij die een hoge waarde hebben ? Dus ik veronderstel dat je dit ook kan doen voor vespa's. Moest ik zo'n pracht-exemplaarke als een Farro in mijn bezit hebben zou ik er wel alles aan doen om die zo hoog mogelijk te laten taxeren.

Link naar reactie
Beste,

Ik heb aan mijn verzekering gevraagd of het verstandig zou zijn om mijn farro te laten schatten ingeval ik er een ongeval mee krijg.

Zij wisten me te zeggen dat dit niets inhoud, je krijgt de waarde van het voertuig wat het waart is op het ogenblik van het ongeval.

Ik zou toch eens navraag doen bij oldtimerclubs van auto's... daar zitten ook prachtexemplaarkes bij die een hoge waarde hebben ? Dus ik veronderstel dat je dit ook kan doen voor vespa's. Moest ik zo'n pracht-exemplaarke als een Farro in mijn bezit hebben zou ik er wel alles aan doen om die zo hoog mogelijk te laten taxeren.

Wou ik ook doen, maar je krijgt ervoor wat op dat moment de marktwaarde is.

Link naar reactie
Beste,

Ik heb aan mijn verzekering gevraagd of het verstandig zou zijn om mijn farro te laten schatten ingeval ik er een ongeval mee krijg.

Zij wisten me te zeggen dat dit niets inhoud, je krijgt de waarde van het voertuig wat het waart is op het ogenblik van het ongeval.

Ik zou toch eens navraag doen bij oldtimerclubs van auto's... daar zitten ook prachtexemplaarkes bij die een hoge waarde hebben ? Dus ik veronderstel dat je dit ook kan doen voor vespa's. Moest ik zo'n pracht-exemplaarke als een Farro in mijn bezit hebben zou ik er wel alles aan doen om die zo hoog mogelijk te laten taxeren.

Wou ik ook doen, maar je krijgt ervoor wat op dat moment de marktwaarde is.

En de marktwaarde van al die mooie met liefde gerestaureerde vespa's zijn waarschijnlijk veel te laag als ik vragen mag ? De marktwaarde van zo'n mooi gerestaureerde vespa moet toch minstens een 5000€ bedragen, of is dit te weinig geschat ? En de zeldzame modellen nog een stukske hoger ...

Ik begrijp nu wel dat je alle uren die je eraan hebt gewerkt niet kan terugvorderen. Dit bedrag zou dan wel zeer hoor zijn vrees ik. Maar de aankoop, de stukken die werden vervangen, het behandelen van het koetswerk, spuiten, aflakken enz... dit zou toch het minimum moeten zijn. Nu, hopelijk heb je nooit iets aan de hand en mag de verzekeraar zijn centen houden ...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...