Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX 1979 zonder gelijkvormigheidsattest


Aanbevolen berichten

die nachtmerrie blijkt bij mij nogal mee te vallen tot nu. Mijn Vespa is ook ingevoerd vanuit Nederland. Douane papieren was een fluitje van een cent (als je over de juiste documenten beschikt : factuur,uitvoerbewijs, kentekenbewijs 1+2+kopij van 3, die kopij van is geen fotokopie van maar een 'speciale' 3). Bambam stempel op roos formulier (zelfs geen 3 eurocent kosten meer). Daarna gekozen voor de validatieprocedure van DIV. Quasi dezelfde documenten opgestuurd via mail (in de immoton pdf op de site van DIV staat wel dat het enkel via de post kan maar op hun infokiosk bandje zeggen ze dat het ook via de mail mag) - hier dus wel fotokopie of scan - begin juni en eerder deze week werd mij bevestigd dat het gelijkvormigheidsattest onderweg is. Eén verzekeringsmakelaar stuurde mij ook naar een keuringsstation, en een andere makelaar had mij naar Piaggio Benelux gestuurd. Bij Piaggio Benelux kreeg ik de contactgegevens wie dat voor België zou regelen maar die kerel heeft me nooit iets laten weten. Of het bij Piaggio nu kan aan 40 of 100 euro (of bedingbaar gezien de 'concurrentie' van DIV) bij DIV gaat het zeker voor 50 euro (afgerond) als je over de juiste documenten beschikt. Voor Nederland is ingeschreven zijn op het moment dat je hem koopt waarschijnlijk een goed idee want een geldig kentekenbewijs staat zowat gelijk aan het gelijkvormigheidsattest (waarschijnlijk omdat de moto's in Nederland wel naar de keuring moeten geloof ik). Geduld is zeker een goede eigenschap in deze bij mij heeft het dus ongeveer twee weken geduurd (via mail), ik las dat het sneller kan en het zal zeker ook wat langer kunnen duren, dat zal van het moment afhangen. Geduld heb je ook nodig om die mannen vast te krijgen op DIV, maar dat is dus niet nodig daarmee pik je weer wat werktijd van die mannen zodat alle validaties langer duren.

Ik hoop dat de nachtmerrie niet in de laatste stap tevoorschijn komt (aanvragen van de plaat) maar dat zou ik niet correct vinden van de vorige diensten : je mag hem invoeren, je krijgt een gelijkvormigheidsbewijs maar je mag hem dan uiteindelijk toch niet inschrijven?

Hoeveel zweet de nachtmerrie veroorzaakt zal dus vooral afhangen van de papieren die je in handen hebt denk ik...

Peter

Link naar reactie

Mensen, gebruik eens de zoekfunctie hé. Deze problemen staan hier al vele malen uitgelegd. Als ge hier kunt komen zeveren hebt ge dus internet en kunt ge wat tijd steken om te zoeken op het forum en de site van de DIV. Ik heb ook een Vespa PK125XL ingevoerd uit Italie. Deze zijn hier ook nooit verkocht geweest zoals die Rally '77 van Dutchyboy en heb die ingeschreven zonder één enkel probleem. Heb gewoon de validatie-procedure gevolgd van de DIV en op 2 weken was alles in orde. Elk voertuig ooit ingeschreven in de Europese unie mag geen probleem vormen.

Link naar reactie

Mannekes, met alle respect. Het enige waar ik hiermee akkoord ga is dat je geduld moet hebben met die DIV. Waar ik mij aan erger is de volstrekte mistigheid van het inschrijvingsproces. Voorbeeldje, ik moet twee weken geleden nog wel 0,03 cent betalen in het kader van de absurdistische bedragenheffingen En ik ben in het bezit van de juiste papieren, ik WAS de eigenaar in NL, gloeiende. En nee vandaag bericht gehad van Piaggio, er zit geen GVA bij op een Rally van 1977 200 cc. Punto final. Stuur de teringzooi wel weer op.

Link naar reactie
En moest 't een Rally 175 zijn kan je die man op kapaza 's contacteren. misschien is zijne ingeschreven en kan hij je wat meer info geven...

Thomas

t'Is misschien wel de man van kapaza...:) Groetjes, nero.

Deze opmerking was wel grappig bedoeld... Als je eigenaar zijt van de vespa in Nederland, is het dan niet mogelijk om de nederlandse papieren en nummerplaat te behouden (als nederlandse burger)? Als je papieren voor Nederland in orde zijn, moeten deze ook gelden in Belgie. Wat betreft de mistigheid, welkom in Belgie.:) Vraag anders aan Piaggio een attest dat type vespa geen GVA had, misschien kom je hiermee iets verder.

Toch succes met je pogingen tot inschrijven.

Link naar reactie
Wat een absolute nachtmerrie is dit in Belgie, Kafka in he kwadraat. De eerstvolgende die claimt dat het een 'eenvoudig en straightfoward' proces om een buitenlandse Vespa naar Belgie te importeren, is aan het dementeren, denk ik. Ik ben al twee maanden Bezig met Vespatje van een Hollandse naar een Belgische plaat te verhuizen zonder resultaat. DIV wil een gelijkvormigheidsattest zien, Piaggio Benelux heeft dit niet voor mijn model (Rally uit 77) waarom vraagt de Belgische staat naar documenten die niet bestaan, wie verzint dit? Hulp gevraagd aan alle Vespistas in Belgie...

je bent gewoon verkeerd bezig :

Je hebt een aankoopfactuur (van de persoon in Nl) ?

Je hebt het uitvoerbewijs (dus dat die verkocht is en nummerplaat , ... ..) , zijn 3 delen

Je hebt reeds naar de douane geweest met bovenstaande papieren ?

Je hebt je papieren reeds opgestuurd naar ministerie van verkeer ?

Je hebt reeds 49,XX euro gestort ?

Je hebt reeds je "validatieattest voor eenmalige goedkeuring van een buitenlands voertuig" ontvangen ?

Je hebt die zegel die er bij zat op je aanvraag tot nummerplaat gekleefd ?

als je alles gedaan hebt , moet je simpel je plaat krijgen , 1 van bovenstaande dingen niet gedaan = geen plaat

En het gelijkvormigheidsattest bestaat dus wel , dat is het "validatieattest voor ... .." , dit vervangt het COC of landelijke gva

Link naar reactie
  • 3 weken later...

idd zoals marcdax schrijft, de mijne komt ook uit NL. Duurde trouwens maar een paar dagen... Contact op het DIV met ene thierry van der plas geloof ik. Kan je gewoon mailen of post sturen. Geen probleem, supersnel geregeld.

Idd geen gva, maar dan krijg je van de DIV een gelijkvormigheids "sticker", is voldoende om een plaat te krijgen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...