Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Klingelingeling : (


stanman

Aanbevolen berichten

Beste brainstormers,

Een tijdje geleden poste ik dat de motor van mijn p125x een tikkend geluid maakte, tijdens het stationair draaien en het rijden.Ik heb me daar dus zot op gezocht en uiteindelijk met mijn staart tussen de benen naar classicscooter gereden om een profesionele mening over mijn probleem te krijgen.

Waarschijnlijk de big end lager in de krukas vertelde jan me.

En waarschijnlijk was voor mij genoeg om van de week de motor onder de px uit te wringen en de krukas te vervangen inclusief lagers en oliekeringen. Nadat alles mooi terug was gemonteerd starte ik vol goede moed de motor, met in mijn gedachte een mooi draaiende motor zonder dat irritante getik.

Starten deed hij dadelijk (oef) maar het tikken is er nog steeds, de moed zakte zelfs lager dan mijn schoenen.

Het enige wat ik nog kan bedenken is mijn licht versleten piston, maar niets is nog zeker nu.

Iemand nog enig idee

Groetjes

PX loze stanman

Link naar reactie

Bij het intrekken van de koppeling blijft het geluid, ik heb de magneten van het vliegwiel al nagekeken, maar vindt niets verdacht, maar ik twijfel toch aan het vliegwiel, volgens mijn gehoor situeerd het geluid zich boven het vliegwiel net alsof het uit het carburatorhuis komt, maar het lijkt ook verdacht veel uit de cilinder te komen :( , na een tijdje hoor natuurlijk overal wel iets

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...