Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verbruik GTS 125


staun

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

oud draadje ...

eerste tankbeurt met de nieuwe GTS Super 125i.e., 405 km op de teller (dus nog aan 't roderen) , verbruik van minder dan 3,1 l/km ... lijkt goed te komen als ik de (oudere) berichten hierboven lees !!

Link naar reactie

ondertussen bijna 2000 km op de teller ... verbruik nog steeds onder de 3,1 km (en 'k durf regelmatig eens flink op z'n staart trappen, voorts voornamelijk 50 / 70 / 90 km/u-banen, geen stadsverkeer ...)

Alleszins een pak beter dan de 12 liter diesel van m'n mazoutstoof (die 'k niet kan wegdoen omdat ik regelmatig nen 2-tonner moet trekken en ik die tot op heden niet achter m'n wesp durf hangen ... al is 't ne geremde 2-tonner ;-) )

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Even relativeren:

Mijn PX200GS verbruikt minstens 5 liter. Dit is als ik heel rustig rijd (gas niet meer dan 25%). Op de autostrade stijgt dit naar iets meer dan 6 liter... (5,7 liter op 88 km)

Ni vergeten, hij verstookt ook nog een liter tweetakt per 800 tot 900km, afhankelijk van mijn verbruik.

1 ding ben ik al zeker van, hij zal niet vastlopen van een te arm mengsel ;-)

@dommel: Amai, uw mazoutstoof verbruit ook veel... Die van mij maar een literke of 8, maar dat is enkel in stadsverkeer, en ik heb een vrij sportieve rijstijl :-)

Link naar reactie

@ Tleilax: tja ... mijn mazoutstoof is een getunde en verhoogde pickup met lichtbrug bovenop, zonneklep en zijwindgeleiders en bovendien op terreinbanden ... toen ie volledig standaard stond kon ik 'em ook onder de 9 liter houden hoor !

Soit ...

Link naar reactie
Heb sinds een tiental dagen ook een GTS 125. Al over de 600 km gebold en zit toch ook met een verbruik rond de 4.5 liter. Hopelijk verbetert dit nog na rodage, want ik ben een heel rustige rijder en trek ook niet al te stevig op.

ik vermoed dat jij 't hebt over een "gewone 125" en niet over de Super 125 i.e.?

Link naar reactie

klopt ... als ge de reclame van Volvo mag geloven ... ne V50 met een verbruik van 3.9 l diesel ... daarmee rijd je dus zuiniger in liters en in kostprijs

anderzijds doen we 't niet voor 't verbruik maar voor de fun hé ! Maar je hebt zeker een punt !!

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

oud draadje ...

Zonet m'n excelleke nog eens aangevuld sé ... ondertussen meer dan 6000 km gereden met m'n GTS 125 SUPER en een all-over gemiddelde van 3,3 liter ... doe er ondertussen ook heel regelmatig autostrade mee, dus snelheden van meer dan 100 km/u ...

sinds z'n eerste onderhoudsbeurt is ie wel "merkelijk" meer beginnen verbruiken (een verschil van 0.4liter - dus merkelijk he ;-) )

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Gemiddeld 4l maar wel met een GTS125i.e. ,moet er wel bij zeggen dat ik vrij vlotjes rij ;)

à la V Rossi dus ?

Link naar reactie

net eens gekeken, heb 200km gereden toen het reservelampje aanging en heb er net 6L in getankt.

dus dat komt neer op 3L/100km en hij is nog maar net uit de rodage(1000km).

maar aangezien de snelheidsmeter erg optimistisch is(+10% bovenop een auto teller) neem ik aan dat de kilometerteller ook optimistisch is en dus méér kilometers aanduid dan hij in werkelijkheid heeft gereden dus ik hou het voorlopig op 3.5L qua verbruik.

hierbij rij ik gemengd(stad en 70/90kmh banen).

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

mijn vespa

- gts 125 carbu-model

- teller: 2450 km

laatste tankbeurt is gebeurt na 181 km verdeeld over 2 grote ritten met 75% van de tijd aan 70-80km/uur en met 2 mensen op de vespa (gezamenlijk gewicht een 110kg) + koffer + hoog scherm (zalig ding):

- 7,86L voor 181km (stond net 5km op reserve)

als ik goed kan tellen dan komt dit neer op een verbruik van 4,34 liter...

Link naar reactie

die van mij blijft maar tussen de 3 en de 3,5l/100km verbruiken, zelfs met 2 mensen met 70-80-90(op de teller) lijkt het goed mee te vallen en kom ik niet boven de 3,5l uit...

o ja GTS super I.E. 125 is mijn vespa :-D

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...