Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verbruik GTS 125


staun

Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft hem een maand geleden een GTS125 aangeschaft, en hij beweert dat die bijna 5 liter verbruikt...

Hij vroeg me eens te vragen wat andere mensen die met een GTS125 rijden verbruiken.

Ik denk dat hij tijdens rodage misschien wel wat meer durft te verbruiken, niet?

Trouwens, voor alle duidelijkheid, het is gene dikken ;-)

mvg

staun

Link naar reactie
Verbruik is het laatste waar ik aan denk bij mijn Vespa's, dus ik zou het ook niet kunnen zeggen... niet van mijn GTS en ook niet van mijn PX... misschien zuipen ze wel dat het een lieve lust is.

Ge weet toch wat ze zeggen over honden en vespa's... :) Groetjes, nero.

Link naar reactie
Verbruik is het laatste waar ik aan denk bij mijn Vespa's, dus ik zou het ook niet kunnen zeggen... niet van mijn GTS en ook niet van mijn PX... misschien zuipen ze wel dat het een lieve lust is.

Ik persoonlijk trek het mij ook helemaal niet aan, maar m'n vader precies wel...

Het was gewoon ook gewoon maar een vraag aan de mensen die zich er wel mee bezig houden.

Ik denk ook dat wel dat het na het eerste onderhoud beter zal zijn, normaal gezien wordt de klepspeling dan afgesteld als ik mij niet vergis. De Vespa heeft nog maar juist 100Okm, alle motoronderdelen moeten zich nog een beetje zetten, of zouden dit nu toch ongeveer moeten gedaan hebben.

Toch bedankt voor de reacties

mvg

staun

Link naar reactie

Ik kan niet leven zonder precies te weten wat mijn voertuigen vebruiken en noteer dat verbruik minutieus in een excel-rekenblad gedurende minstens twee jaar. Later let ik er zo niet meer op, tenzij af en toe om te zien of er geen abnormaal verbuik is.

5 liter met een 125 cc GTS ? Hoeveel buurmannen komen bij je pa benzine halen voor hun grasmachien ?

Mijn 250 heeft ooit eens 4,16 liter verbruikt : 200 Km constant in volle stad Brussel, gashendel steeds beschouwd als een aan-uit schakelaar en dan weer vol in de remmen voor het volgend rood licht, rond punt of kruispunt-met-voorrang-van-rechts. Het laagste verbruik ooit was 3,45 liter (gemengd parcours, stad, baan en autostrade). Algeheel gemiddelde is 3,65 liter. Zoals Bo stelt, bij een kruissnelheid van zowat 80/90 Km/u zal het verbruik nog een stuk lager liggen maar stadsverkeer kost een boel benzine meer en LET OP JE BANDENSPANNING, met platte banden verbuik je snel 15 % meer. En een moderne 125 zou toch een tikkeltje minder moeten drinken dan grote broer. Mijn ET4 125 verbruikte ongeveer hetzelfde als de 250.

Link naar reactie
Verbruik is het laatste waar ik aan denk bij mijn Vespa's, dus ik zou het ook niet kunnen zeggen... niet van mijn GTS en ook niet van mijn PX... misschien zuipen ze wel dat het een lieve lust is.

Ge weet toch wat ze zeggen over honden en vespa's... :) Groetjes, nero.

Neen, wat zegt men daarover ?????

Link naar reactie

@ Sirjohnluke : Awel ja, na 24 maand weet ik wel wat het ding verstookt en in welke omstandigheden hé. En dan af en toe : ik merk bvb dat ik op ca. 200 km blijkbaar 9 liter heb verbruikt, dan ga ik weer eens enkele keren exact noteren en aan mijn vrouw vragen of zij misschien het gras afgereden heeft.(Ik blijf dus wel consequent mijn dagteller op nul zetten als ik voltank.)

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...