Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Even voorstellen Grand Sport 160 serie 2


jeansprint

Aanbevolen berichten

In navolging van MR10 ook even mijn nieuw aanwinst voorstellen! Kon een tijdje geleden niet weerstaan aan de charmes van deze 160 GS van 1964 en heb ze dan maar meteen geadopteerd! Ze is in rijdende staat en volledig compleet, enkel het zadel is niet origineel. Ze heeft in haar jonge jaren in Nederland gewoond, maar is roestvrij en zeer gezond. Ondertussen is de papierwinkel reeds achter de rug, een pak van mijn hart! Twijfel nog tussen een restauratie of er een tijdje zo mee te bollen, we zien wel! Groeten Jeanke

herschaaldekopievanvespgb6.jpg

Shot at 2008-05-22

herschaaldekopievanvespie7.jpg

Shot at 2008-05-22

herschaaldekopievanvespow1.jpg

Shot at 2008-05-22

herschaaldekopievanvespsf0.jpg

Shot at 2008-05-22

Link naar reactie
Zeker zo houden, grave scooter, misschien nog een "Willy sommers" sticker ofzo ;-)

@Jurgen, misschien al een ideetje voor een poll?? Restaureren of niet??

willy sommers sticker, heb ik liggen!!

willy.jpg

sjieke scoot jeanke!

Link naar reactie

even misschien beetje offtopic, maar waarom is de GS 160 zo gegeerd boven de GS150, naast 't feit dat'm maar 3j is gemaakt? Want als 'k eerlijk mag zijn, ik vind 'n GS 15O veel mooier.

Die zijn nog mooi afgerond op de poep! lekker smooth! GRrr

Link naar reactie

Hallo, merci voor de reacties! Ze heeft inderdaad haar charmes in originele toestand, dus de kans dat ze zo blijft wordt met de minuut groter! Laat anders de poll maar komen, ben benieuwd. Fajes die “Willy Sommers” sticker is om het op zijn “Eddy Wally's” te zeggen geweldig, waar blijft je ze halen! Jeanke

Link naar reactie

Beste THQS, je mag stellen dat de reeks van de drie “piston ported” vespa's gegeerd zijn. Op kop natuurlijk de allereerste 150GS VS1 uit midden jaren vijftig met de kabels uit het stuur, gevolgd door de verdere evoluties van de 150GS. Begin jaren zestig kwam er de 160GS die gebouwd is in twee series, de eerste serie is een ietsje zeldzamer dan de tweede. Van midden tot einde jaren zestig was er de laatste “echte” sport Vespa in de vorm van een 180SS (ook gebouwd in twee series), die qua design de grootvader is van de latere Rally's en Sprinten, deze laatste hebben een motor met roterende inlaat. Je kan stellen dat een kwestie van smaak en goesting is! Jeanke

Ziehier een realistische link: http://www.bigpeoplescooters.com/opinion1.php

Link naar reactie

ik heb ook nog van die oude stickers liggen...

Olivia Newton-John fanclub en dergelijke ;)

On topic...SCHITTERENDE scoot dat je hebt,hou hem zo,en geniet van de ritjes...

succes!

Link naar reactie

Wat een schitterend mooie scooter! Owww - nu moet ik echt op zoek naar de missende onderdeeltjes van de mijne, om em 'af' te maken ;)

Op die plaatjes (al zijn ze klein) ziet et ernaaruit dat je lak is veel beter conditie is dan bij mij; een resto is alleen nodig als de lak vies tegenvalt toch?

even misschien beetje offtopic, maar waarom is de GS 160 zo gegeerd boven de GS150, naast 't feit dat'm maar 3j is gemaakt? Want als 'k eerlijk mag zijn, ik vind 'n GS 15O veel mooier.

Die zijn nog mooi afgerond op de poep! lekker smooth! GRrr

Na de GS 150 versie 5 kwam Labretta met de snellere TV175 en moest Piaggio aan de slag door de concurrentie daarvan; omdat er een aantal punten op de GS150 waren die niet te verbeteren bleken te zijn, hebben ze radicaal alles omgegooid en de GS160 gebouwd.

Like many Italian vehicles of the period (or any period for that matter) the GS 150 represented a flawed beauty; Its construction was overly complex, the front suspension spongy and an electrical system which was often the source of temperamental running behaviour.

De GS160 had een smallere basis: largeframe ipv wideframe, met een swingarm die aan het blok vast zat. Door een nieuw ontdekt lasproces konden ze fijnere lassen maken, waardoor de body veel een veel lichter uiterlijk kreeg, er zat een hele nieuwe motor onder (met bv een zwaardere krukas) en de voorvork werd omgetoverd van 2 veren (in en uit) naar 1 geïntegreerde dubbele veer.

Zelfs de latere SS180 had een opgeboorde GS160 cilinder :)

Voor meer info: http://216.32.198.134/history.htm

Je kunt dus de GS150 mooier vinden, maar of die, of de GS160 de 'ultieme Vespa' is? Misschien is dat beter voor de poll ;)

Edit zegt: typefoutjes.

Link naar reactie

@ fajes: ook een prachtexemplaar die sticker van onze Bobbejaan, hij mankeert nog juist een porno moustache! Ik ga hem sebiet eens bellen 014/55.78.11.

@stanny: ik kon echt niet weerstaan aan de verleiding, onherroepelijk besmet door het Vespavirus.

@MR10: inderdaad de lak blink nog mooi en dan heb ik er nog niets aan gedaan, als we eens een grote kuis houden en wat rubbers vernieuwen, gaat hij nog mooier zijn. Mijn besluit staat vast: houden zo! Bovendien merci voor de geschiedkundige uitleg, zo leren we nog eens iets bij van het Vespaforum.

Link naar reactie
Wat een schitterend mooie scooter! Owww - nu moet ik echt op zoek naar de missende onderdeeltjes van de mijne, om em 'af' te maken ;)

Op die plaatjes (al zijn ze klein) ziet et ernaaruit dat je lak is veel beter conditie is dan bij mij; een resto is alleen nodig als de lak vies tegenvalt toch?

even misschien beetje offtopic, maar waarom is de GS 160 zo gegeerd boven de GS150, naast 't feit dat'm maar 3j is gemaakt? Want als 'k eerlijk mag zijn, ik vind 'n GS 15O veel mooier.

Die zijn nog mooi afgerond op de poep! lekker smooth! GRrr

Na de GS 150 versie 5 kwam Labretta met de snellere TV175 en moest Piaggio aan de slag door de concurrentie daarvan; omdat er een aantal punten op de GS150 waren die niet te verbeteren bleken te zijn, hebben ze radicaal alles omgegooid en de GS160 gebouwd.

Like many Italian vehicles of the period (or any period for that matter) the GS 150 represented a flawed beauty; Its construction was overly complex, the front suspension spongy and an electrical system which was often the source of temperamental running behaviour.

De GS160 had een smallere basis: largeframe ipv wideframe, met een swingarm die aan het blok vast zat. Door een nieuw ontdekt lasproces konden ze fijnere lassen maken, waardoor de body veel een veel lichter uiterlijk kreeg, er zat een hele nieuwe motor onder (met bv een zwaardere krukas) en de voorvork werd omgetoverd van 2 veren (in en uit) naar 1 geïntegreerde dubbele veer.

Zelfs de latere SS180 had een opgeboorde GS160 cilinder :)

Voor meer info: http://216.32.198.134/history.htm

Je kunt dus de GS150 mooier vinden, maar of die, of de GS160 de 'ultieme Vespa' is? Misschien is dat beter voor de poll ;)

Edit zegt: typefoutjes.

weten jullie soms nog sites waar er echt wat meer uitleg staat per model. Ofwel vind ik enkel tech details(zoals scooterhelp) ofte enkel foto's met jaar en modelnummers. Ben al 'n tijdje aan 't rondkijken naar sites met "reviews" per model. meer bepaald nog VB1T

Link naar reactie

wow, aan bobbejaan hebben onzen eigenste belgische burt reynolds!!!

burt2.jpg

tja...

burt1.jpg

jeanke, ik heb de commandant 4 gevonden! toch handig als ge vlakbij de nederlandse grens woont en dat daar dan ook toevallig nen autoshop is!

Link naar reactie
weten jullie soms nog sites waar er echt wat meer uitleg staat per model. Ofwel vind ik enkel tech details(zoals scooterhelp) ofte enkel foto's met jaar en modelnummers. Ben al 'n tijdje aan 't rondkijken naar sites met "reviews" per model. meer bepaald nog VB1T

Op zoek naar de Vespa Tecnica!

(als kopietje nog wel eens betaalbaar op eBay te scoren; als hardcover in de boekenwinkel 70e per deel, en 130e voor deel 6 :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...