Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Duidelijkheid over inschrijving uit het Buitenland (Nederlan


Aanbevolen berichten

met de 1 juli (mythe?) indachtig toch maar snel achter mijn plaat gegaan vanmorgen, om 7u30 in de rij gaan staan (40 wachtenden voor mij) en holder de kolder : de jannekes en miekes van DIV zaten in hun kotteke ook al hun koffie te drinken om 7u30 (die waren met andere woorden goed op tijd op hun werk, nu weet ik meteen waarom ze om 15u30 kunnen stoppen met werken). Ging vrij vlot vooruit eigelijk, weet niet of ik een volgende keer wel zo vroeg zou gaan (maar ik wilde nu eenmaal geen dag verlof nemen om een half uur in Brussel te zitten - om 9u zat ik al weer op de trein naar Leuven). Ik had iemand met een Italia voetbalshirt achter het loket dus ik was er wel redelijk gerust in maar ... op de site van DIV staat : nodig voor een nummerplaat IDkaart+roos inschrijvingsbewijs, Italia-boy moest mijn andere papieren toch ook nog eens eventjes zien (gelukkig had ik die bij of ik mocht misschien nog eens teruggaan). Nadien ben ik nog eens langs het loket van de douane moeten passeren (nog maar eens een controle) en kreeg ik de plaat.

Dat zelfde bundeltje papieren is dus nogal door wat pollekes moeten gaan ... als ze met de administratieve vereenvoudiging niet weten waar te beginnen (douane Nederland, douane, DIV gva, verzekering, DIV plaat, douane), ikke wel.

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Ik heb even een klein vraagje. Ik ga morgen naar de douane om m'n VB1 in te schrijven en zou onmiddelijk ook het bedrag voor DIV overschrijven.

Ik dus gaan kijken naar "Nummerplaten en inschrijving van voertuigen"

Daar stond inderdaad

Bovendien moet u ook een bedrag van 49.58€storten op het rekeningnummer van de

FOD, 679-2006010-50 met als vermelding “Valideringsprocedure A/chassisnummer”.

Maar nu kijk ik even iets verder op de site van DIV en kom ik "Inschrijving moto’s" tegen.

In dat document staat

een retributie van € 65 per voertuig wordt geïnd. Een kopie van het betalingsbewijs wordt bij

de aanvraag gevoegd.

De overschrijving moet gebeuren op het rekeningnummer 679-2006010-50 van het

Directoraat-generaal Mobiliteit en Verkeersveiligheid - Ontvangsten, Wetstraat 155 –

1040 Brussel. Gelieve als mededeling het volgende te vermelden: « A/- gevolgd door de vier

laatste cijfers van het chassisnummer van het voertuig».

Het rekeningnummer is wel hetzelfde maar het bedrag en de mededeling verschilt...

Wat is het nu???

Ik ben helemaal in de war

Thomas

ps: chassisnummer is dan wss VB1T74494 (incl de VB1T dus)

Link naar reactie

Leve België???

Ik naar de douane, geen probleem, alles ok. 10c later had 'k 't 705 formulier.

Die mevrouw tegen mij: "als ge u haast kunt ge misschien nog snel naar uw verzekeraar en naar DIV om uw nummerplaat te halen?"

Ik val compleet uit de lucht natuurlijk. (zie vorige post)

Ik snel bij mijn verzekeraar, fronst z'n wenkbrauwen wnr hij ziet dat er geen GVA nummer is. Hij tegen mij bla bla, procedure keuring papieren, bla bla MAAR moest 'k van u zijn zou 'k gewoon naar DIV gaan en mij van kromme haas gebaren. Ik beetje in twijfel, maar 'k kon 't maar proberen...

't is voor veel mensen vakantie, 20 mensen voor mij 30 achter mij op DIV maar een uurke later sta 'k voor 't loket. Cool als 'k ben geef ik mijn papieren, met de verwachting dat 'm mij ging zeggen dat 'k 'n zegelke ontbrak maar oh neen. De man begon rustig te typen en 4 minuutjes later stap ik het DIV buiten met m'n plaat in de hand.

Oink? ;-)

Niets papieren laten keuren, niets opsturen naar Brussel, niets 50 of 65 euro betalen...

Thomas

Link naar reactie

Sry als 'k nogal veel post maar 'k heb nu echt 'n reden. Ik had gisteren naar het mailadres gestuurd dat hiernboven ergens staat. Dit heb ik teruggekregen

Beste,

De procedure die u aanhaalt is voor een gelijkvormigheidsattest te bekomen voor voertuigen die jonger zijn dan 01/01/1972. Voertuigen die ouder zijn zoals het uwe zijn niet onderworpen aan de reglementering betreffende gelijkvormigheid. U kan zich dus rechtstreeks aanbieden bij de loketten van de DIV.

Met Vriendelijke Groeten,

Thierry VANDENPLAS

Vooruitgangstraat, 56

1210 Brussel

Tel: 02/277.35.63.

Fax: 02/277.40.84.

é-mail: thierry.vandenplas@mobilit.fgov.be

moto@mobilit.fgov.be

Link naar reactie
  • 1 maand later...

bon ik snap er niks meer van.

Ben eerst naar Herko geweest (politie).

Daar gevraagd waar dat de doaune eigelijk was. die manne vielen precies uit de lucht: "ma manneke, de doaune da bestaat nimeer".

Uiteindelijk dachten dat het dan was in Leuven, bleek dat niet zo. Dan was het in Brussel en dan kreeg ik een nummer waar ik dan maar is op moest bellen van een callcenter.

-Kan iemand me zeggen waar dat de doaune is (een adres)?

In leuven zouden ze je doorsturen naar den entrepot waar is dit ergens?.

-Hierboven vermelden ze over een 3de deel van het kentekenbewijs. Ik heb enkel Deel 1 en 2. Kan dit voor problemen zorgen?

Groeten

Link naar reactie

Je moet zeker ook een uitvoerbewijs van de RDW hebben,

dit moet de verkoper regelen, is een bewijs dat het kenteken geschrapt is in Nederland en het voertuig voor export bestemd is.

Eerst naar douane om scooter in te voeren, hier krijg je een document 705 met de nodige stempels,

dan naar verzekering om sticker te laten kleven op document 705,

dan naar de DIV met alle nodige papieren (lees helemaal bovenaan deze topic de welke)

Let wel op dat je naar DIV gaat als de douane daar ook zitten anders kom je van een kale reis terug.

Veel succes

Link naar reactie

@sphinx: Dan zou ik aan Joep vragen om zo'n uitvoerbewijs.

Hij moet langs de RDW langsgaan met kentekenbewijs 1-2-3.

kenteken schrappen = uitvoerbewijs.

Link naar reactie

Kan ik ook langs de RDW gaan? Heb enkel wel Kentekenbewijs 1 en 2. deel 3 heb ik nooit gehad.

Op die papieren (kentekenbewijs) staat wel: Deel 1 is niet geldig zonder deel 2 en deel 2 is niet geldig zonder deel 1. Van een deel 3 is er geen sprake of heeft dit iets te maken met de RDW

Heb een voorbeeld gevonden op VNB report, dit is wat ik heb:

hollandvnb04.jpg

hollandvnb03.jpg

groeten

Link naar reactie

Sphinx, ik weet niet of je zelf bij de RDW terecht kunt om het kenteken te laten schrappen,

maar in ieder geval met de papieren die je hier laat zien krijg je een uitvoeringsbewijs.

Link naar reactie

idd.

En ik heb net gelezen dat de verkoper naar de RDW moet om het uitvoeringsbewijs.

google anders eens even op RDW uitvoeringsbewijs.

Link naar reactie

Uitvoeren van auto of motor uit Nederland naar Spanje of ander EU land

In Nederland uw registratie als eigenaar beëindigen door uw voertuig aan te melden bij:

Rijksdienst voor Wegverkeer RDW

Hiervoor gaat u naar een RDW keuringsstation of naar de klantenservicebalie in Zoetermeer of Veendam.

Hiervoor nodig:

Alles van uw kentekenbewijs. (Tenaamstelling en het overschrijvingsbewijs)

Kentekenplaat

Paspoort of legitimatie van de eigenaar

Legeskosten ong. 12 €uro

U vult een ' uitvoerverklaring' in bij de RDW medewerker en overhandigt alle documenten + kentekenplaten. Na controle krijgt u:

Uitvoerverklaring in tweevoud (origineel is wit, kopie is groen)

Het gestempelde tenaamstellingsbewijs

Op het moment dat de uitvoer geaccepteerd wordt vervalt de geldigheid van het kentekenbewijs, u mag geen gebruik meer maken van de openbare weg. Tenzij u een uitvoerkenteken aanvraagt deze is 14 dagen geldig en leges kosten ong. 12 €uro. Ook dan moet het voertuig APK gekeurd zijn en verzekerd!

Link naar reactie

douane geen enkel probleem, DIV is een ander verhaal.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...