Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie heeft er leuke trips vanuit Antwerpen ?


chrideto

Aanbevolen berichten

Nog en tipje, de bewegwijzerde routes.

Ga eens op zoek naar deze map van Lannoo. Normaal verkrijgbaar via Standaard boekhandel.

http://img411.imageshack.us/img411/1753/4216654ltu1.jpg

"Luc Vanneste en Julien van Remoortere doorkruisten alle Belgische provincies via de mooiste toeristische autoroutes en ontdekten de heerlijkste landelijke wegen en de schitterendste landschappen. De 50 mooiste autoroutes van België is dan ook een unieke verzameling van 50 tot in de kleinste details beschreven daguitstappen.

Aan de hand van de overzichtskaart en de duidelijke inhoudstafel pik je er zo je favoriete route uit! Als je een keuze gemaakt hebt, steek je 'de route van de dag' in het bijgevoegde plastic beschermhoesje en kun je op weg. Makkelijk en handig!

De geselecteerde circuits zijn bijna altijd bewegwijzerd en lusvormig. Naast een gedetailleerde wegbeschrijving, vind je bij elke route ook een wegenkaart op schaal 1:200 000 (1 km op de weg is 2 cm op de kaart) waarop de route is uitgetekend.

Iedere route is gepland volgens het ritme van een gezinsuitstap. Deze gids doet tientallen suggesties voor een verfrissend wandeling onderweg. Verder krijg je een trits leuke café- en restaurantadressen. Ook kinderattracties (speeltuinen, kinderboerderijen en pretparken) komen ruim aan bod.

Natuurlijk verneem je graag het fijne over het kasteel dat achter de bocht verschijnt, over de oorsprong van het knappe landschap dat zich voor je ontvouwt of over de precieze betekenis van die vreemde plaatsnaam. Voor al die verhalen zit je met deze autogids goed. En de 500 prachtige kleurenfoto's laten je alvast wegdromen..."

Wauw dat lijkt me erg interessant en ga ik me zeker aanschaffen !!

Thanks !!

Link naar reactie

hola! Ik ben volop aant uitpakken (ben verhuist afgelopen weekend) en zodra ik alles heb terug gevonden scan ik het in en stuur het door. Nog even geduld dus.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

He, met je vespa moet je gewoon spontaan vertrekken bij goed weer. Vanuit Antwerpen kan je verschillende richtingen uit. Richting Sint-niklaas als je stedelijk wilt rondtoeren en iedereen laten kwijlen op je vespa. Maar ik ga deze zomer met de vespa naar Mol. Ik rij met een 50cc dus een Rit van 50km kan al een héél avontuur zijn. Het leuke aan mol is: HET ZILVERMEER. Je hebt daar een hele mooie camping van waaruit je verschillende fietsroutes kunt volgen. En men zal me gelijk geven als ik zeg dat kleine weggetjes tussen de bossen enooooorm leuk zijn om op te rijden met de vespa... Mijn point is dus, ga naar mol, zalege vespa-wegen! Aangename camping en allemaal ni duur!

Link naar reactie
He, met je vespa moet je gewoon spontaan vertrekken bij goed weer. Vanuit Antwerpen kan je verschillende richtingen uit. Richting Sint-niklaas als je stedelijk wilt rondtoeren en iedereen laten kwijlen op je vespa. Maar ik ga deze zomer met de vespa naar Mol. Ik rij met een 50cc dus een Rit van 50km kan al een héél avontuur zijn. Het leuke aan mol is: HET ZILVERMEER. Je hebt daar een hele mooie camping van waaruit je verschillende fietsroutes kunt volgen. En men zal me gelijk geven als ik zeg dat kleine weggetjes tussen de bossen enooooorm leuk zijn om op te rijden met de vespa... Mijn point is dus, ga naar mol, zalege vespa-wegen! Aangename camping en allemaal ni duur!

Bedankt voor de tip.

Een andere de moeite waard ..is naar St-Amands over het water, Mariekerke.

Je kan er een mooi wandelinkse doen langs het scheld en een goe terraske doen op nen boot die op het droge ligt met een lekker bord paling in het groen !!!

Veel plezier !!

Link naar reactie

Rij eens langs de Westerschelde tot in Breskens, dan naar Sluis, dan naar Damme langs de Damse vaart, en als je dan toch zo ver bent rij je ineens door naar Brugge. Als je dan te moe bent om terug te keren kan je nog slapen in het motorlofthotel de groenedijk te Oudenburg (zie GRD op internet).

Groeten

Link naar reactie
  • 1 maand later...
@ Cult, chrideto & Jelle

Ik zal de routes eens inscannen en doormailen naar jullie.

Ciao

Ok sgoe zene..

Op voorhand bedankt !!!!

Al op je plek geraakt intussen ?

Het gaat prachtig weer worden en dacht nog eens aan die routes die je ging doormailen ?

Zou je daar is eventjes voor kunnen zorgen please ... .

Heb al één en ander zelf verkend intussen maar nieuwe trips zijn nog steeds welkom hoor !!

Zijn onlangs naar Zierikzee geweest met onze vespa's .

Zalig gewoon.

Een lekker en gezellig dorp en goe gaan eten. Aan de haven is er een goe caféke met Belgische bieren, Duvel, trappist, enz...

Wel spijtig dat de rit naar ginder minder gezellig is. We zijn via Putte - Kapellen gereden.

Nu maandag naar middelkerke binnedoor via St - Niklaas -Lokeren - Gent - Eeklo - Brugge ... Het was wel schijt weer tot in Oostende en toen scheen de zon. Net genoeg om wat te bekomen en te genieten om daarna weer huiswaarts te keren.

Groetjes chrideto.

Link naar reactie
Nog en tipje, de bewegwijzerde routes.

Ga eens op zoek naar deze map van Lannoo. Normaal verkrijgbaar via Standaard boekhandel.

http://img411.imageshack.us/img411/1753/4216654ltu1.jpg

"Luc Vanneste en Julien van Remoortere doorkruisten alle Belgische provincies via de mooiste toeristische autoroutes en ontdekten de heerlijkste landelijke wegen en de schitterendste landschappen. De 50 mooiste autoroutes van België is dan ook een unieke verzameling van 50 tot in de kleinste details beschreven daguitstappen.

Aan de hand van de overzichtskaart en de duidelijke inhoudstafel pik je er zo je favoriete route uit! Als je een keuze gemaakt hebt, steek je 'de route van de dag' in het bijgevoegde plastic beschermhoesje en kun je op weg. Makkelijk en handig!

De geselecteerde circuits zijn bijna altijd bewegwijzerd en lusvormig. Naast een gedetailleerde wegbeschrijving, vind je bij elke route ook een wegenkaart op schaal 1:200 000 (1 km op de weg is 2 cm op de kaart) waarop de route is uitgetekend.

Iedere route is gepland volgens het ritme van een gezinsuitstap. Deze gids doet tientallen suggesties voor een verfrissend wandeling onderweg. Verder krijg je een trits leuke café- en restaurantadressen. Ook kinderattracties (speeltuinen, kinderboerderijen en pretparken) komen ruim aan bod.

Natuurlijk verneem je graag het fijne over het kasteel dat achter de bocht verschijnt, over de oorsprong van het knappe landschap dat zich voor je ontvouwt of over de precieze betekenis van die vreemde plaatsnaam. Voor al die verhalen zit je met deze autogids goed. En de 500 prachtige kleurenfoto's laten je alvast wegdromen..."

Wauw dat lijkt me erg interessant en ga ik me zeker aanschaffen !!

Thanks !!

Hebben bij Fnac en de Standaard geweest en dit boek is niet meer te verkrijgen ..Verdomme toch !! Spijtig, er was vroeger van dezelfde uitgever ook zoiets voor moto's maar helaas niet meer in de handel...

Link naar reactie
Nog en tipje, de bewegwijzerde routes.

Ga eens op zoek naar deze map van Lannoo. Normaal verkrijgbaar via Standaard boekhandel.

http://img411.imageshack.us/img411/1753/4216654ltu1.jpg

"Luc Vanneste en Julien van Remoortere doorkruisten alle Belgische provincies via de mooiste toeristische autoroutes en ontdekten de heerlijkste landelijke wegen en de schitterendste landschappen. De 50 mooiste autoroutes van België is dan ook een unieke verzameling van 50 tot in de kleinste details beschreven daguitstappen.

Aan de hand van de overzichtskaart en de duidelijke inhoudstafel pik je er zo je favoriete route uit! Als je een keuze gemaakt hebt, steek je 'de route van de dag' in het bijgevoegde plastic beschermhoesje en kun je op weg. Makkelijk en handig!

De geselecteerde circuits zijn bijna altijd bewegwijzerd en lusvormig. Naast een gedetailleerde wegbeschrijving, vind je bij elke route ook een wegenkaart op schaal 1:200 000 (1 km op de weg is 2 cm op de kaart) waarop de route is uitgetekend.

Iedere route is gepland volgens het ritme van een gezinsuitstap. Deze gids doet tientallen suggesties voor een verfrissend wandeling onderweg. Verder krijg je een trits leuke café- en restaurantadressen. Ook kinderattracties (speeltuinen, kinderboerderijen en pretparken) komen ruim aan bod.

Natuurlijk verneem je graag het fijne over het kasteel dat achter de bocht verschijnt, over de oorsprong van het knappe landschap dat zich voor je ontvouwt of over de precieze betekenis van die vreemde plaatsnaam. Voor al die verhalen zit je met deze autogids goed. En de 500 prachtige kleurenfoto's laten je alvast wegdromen..."

Wauw dat lijkt me erg interessant en ga ik me zeker aanschaffen !!

Thanks !!

Hebben bij Fnac en de Standaard geweest en dit boek is niet meer te verkrijgen ..Verdomme toch !! Spijtig, er was vroeger van dezelfde uitgever ook zoiets voor moto's maar helaas niet meer in de handel...

Toch even de Standaard boekhandels afbellen, wie weet hebben ze er nog eentje in het rek liggen.

Link naar reactie
volgens mij kunnen ze bij de Fnac en Standaard in de slock van andere filialen kijken. Dat zullen ze zeker gedaan hebben voor te zeggen dat het echt niet meer te krijgen was.

Al eens aan de bibliotheek gedacht ?

Yep da klopt ze hebben gekeken en nergens in het Antwerpse noch te verkrijgen.

Maar de bieb is nog iets waar ik niet aan dacht ...doe ik volgende week !!

Mercikes !!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...