Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie heeft er leuke trips vanuit Antwerpen ?


chrideto

Aanbevolen berichten

Hallo beste vespisten,

Misschien een domme vraag. Er zijn wellicht velen onder jullie die al vele km hebben gereden in het Vlaamse land en die prachtige trips achter de rug hebben.

Zou het niet mogelijk zijn om die te delen met anderen?

Wel te verstaan niet de snelwegen... of zo veel mogelijk te vermijden.

Greetz.

Link naar reactie

ik heb dat boekje nog, ook dat van 2004 heb ik nog wel liggen.

een tip, koop een kaart met de fietsknooppunten. daar kan je zelf een rit mee samenstellen.

of stap gewoon op je scooter en geef gas en stuur in de juiste richting!!

Link naar reactie
een tip, koop een kaart met de fietsknooppunten. daar kan je zelf een rit mee samenstellen.

Je hoeft die kaart met fietsknooppunten niet te kopen. Surf naar www.fietsnet.be en daar vind je de online versie van die fietskaart.

Gewoon op de kaart het vertrekpunt en de volgorde van de knooppunten aanklikken.

Je ziet onmiddellijk de afstand van de tocht en welke route je moet volgen.

Link naar reactie

Ik heb de puzzelritten van 2008, 2007 en 2006 liggen. Ook diverse andere ritjes die ik zelf nog wil doen met eventueel geïnteresseerden, maar dat is voor binnenkort als het wat beter weer is. Houdt het topic evenementen op dit forum maar in de gaten want ik ga het hier nog volproppen met dagritjes allerhande.

Ciao

P.S. ritten zijn enkel op N of D wegen dus geen autostrades.

Link naar reactie
een tip, koop een kaart met de fietsknooppunten. daar kan je zelf een rit mee samenstellen.

Je hoeft die kaart met fietsknooppunten niet te kopen. Surf naar www.fietsnet.be en daar vind je de online versie van die fietskaart.

Gewoon op de kaart het vertrekpunt en de volgorde van de knooppunten aanklikken.

Je ziet onmiddellijk de afstand van de tocht en welke route je moet volgen.

Op de fietskaarten, zie je wel duidelijk welke wegen auto-vrij (en dus ook vespavrij) zijn...

kwestie van niet plots op een kanaaldijk of dergelijke te staan ;)

Link naar reactie
Ik heb de puzzelritten van 2008, 2007 en 2006 liggen. Ook diverse andere ritjes die ik zelf nog wil doen met eventueel geïnteresseerden, maar dat is voor binnenkort als het wat beter weer is. Houdt het topic evenementen op dit forum maar in de gaten want ik ga het hier nog volproppen met dagritjes allerhande.

Ciao

P.S. ritten zijn enkel op N of D wegen dus geen autostrades.

1 geïnteresseerde bevindt zich hier :)))

Link naar reactie

Wauw tof voor alle reactie hier !!!

Zal zeker in het oog houden op verdere tips en trips.

Heb alvast google earth getest en de trip gevonden

van die raduno classicorit.

Ben nog leek in die site sinds vandaag en zoek nog wat om

nader de wegbeschrijving te vinden.

Heb ook al eens gesurft naar een moto-site voor trips maar

daar moest je eerst lid worden en betalen voor je verder kon ;-(

Alvast veel wesp - plezier de komende vakantiedagen en duimen

voor iets beter weer !!!

Link naar reactie

idd van die van 2006 en 2007 zou ik ook wel een copietje willen...

Ik heb de puzzelritten van 2008, 2007 en 2006 liggen. Ook diverse andere ritjes die ik zelf nog wil doen met eventueel geïnteresseerden, maar dat is voor binnenkort als het wat beter weer is. Houdt het topic evenementen op dit forum maar in de gaten want ik ga het hier nog volproppen met dagritjes allerhande.

Ciao

P.S. ritten zijn enkel op N of D wegen dus geen autostrades.

1 geïnteresseerde bevindt zich hier :)))

Link naar reactie

wat ik meestal doe, en bijna altijd mooie wegen op leverd is het volgende:

-Kies een bestemming

-Neem de GPS mee

-stel de GPS in op kort en op vermijden snelwegen

-bekijk de route op de GPS, af en toe een beetje inzoomen, een beetje zoeken naar kleine weggetjes, en af en toe een via-punt toevoegen...

-Genieten van de verrassend kleine weggetjes.

Gegroet

Gerd

Link naar reactie
wat ik meestal doe, en bijna altijd mooie wegen op leverd is het volgende:

-Kies een bestemming

-Neem de GPS mee

-stel de GPS in op kort en op vermijden snelwegen

-bekijk de route op de GPS, af en toe een beetje inzoomen, een beetje zoeken naar kleine weggetjes, en af en toe een via-punt toevoegen...

-Genieten van de verrassend kleine weggetjes.

Gegroet

Gerd

Ik doe dit dus allemaal zonder GPS, veel interessanter om zelf dingen te ontdekken en je niet te laten leiden door zo'n elektronisch 'on'ding. Gewoon een kaart meenemen en 'oldschool' op pad gaan of zelfs zonder kaart en je gewoon laten leiden door de omgeving. Ik heb al grote delen van Frankrijk en Italië afgereden zonder GPS en nog nooit verloren gereden dus dat kan perfect.

Link naar reactie
Ik doe dit dus allemaal zonder GPS, veel interessanter om zelf dingen te ontdekken en je niet te laten leiden door zo'n elektronisch 'on'ding. Gewoon een kaart meenemen en 'oldschool' op pad gaan of zelfs zonder kaart en je gewoon laten leiden door de omgeving. Ik heb al grote delen van Frankrijk en Italië afgereden zonder GPS en nog nooit verloren gereden dus dat kan perfect.

Natuurlijk kan dat perfect!!!

maar het is gewoon hendig en snel...

en als je een beetje tijd in je route steekt, Dan rij je via véél kleinere wegen, die jij zou rijden.

En uiteraard, kan je nog altijd manueel ingrijpen...

Link naar reactie

zolang het "hendig" is is het goed zeker?

Kleinere routes dan ik zou rijden??? Je moet maar eens meegaan, je gaat ferm verschieten. Neem maar al extra crosbanden mee (hint hint)

Link naar reactie

Nog en tipje, de bewegwijzerde routes.

Ga eens op zoek naar deze map van Lannoo. Normaal verkrijgbaar via Standaard boekhandel.

4216654ltu1.jpg

"Luc Vanneste en Julien van Remoortere doorkruisten alle Belgische provincies via de mooiste toeristische autoroutes en ontdekten de heerlijkste landelijke wegen en de schitterendste landschappen. De 50 mooiste autoroutes van België is dan ook een unieke verzameling van 50 tot in de kleinste details beschreven daguitstappen.

Aan de hand van de overzichtskaart en de duidelijke inhoudstafel pik je er zo je favoriete route uit! Als je een keuze gemaakt hebt, steek je 'de route van de dag' in het bijgevoegde plastic beschermhoesje en kun je op weg. Makkelijk en handig!

De geselecteerde circuits zijn bijna altijd bewegwijzerd en lusvormig. Naast een gedetailleerde wegbeschrijving, vind je bij elke route ook een wegenkaart op schaal 1:200 000 (1 km op de weg is 2 cm op de kaart) waarop de route is uitgetekend.

Iedere route is gepland volgens het ritme van een gezinsuitstap. Deze gids doet tientallen suggesties voor een verfrissend wandeling onderweg. Verder krijg je een trits leuke café- en restaurantadressen. Ook kinderattracties (speeltuinen, kinderboerderijen en pretparken) komen ruim aan bod.

Natuurlijk verneem je graag het fijne over het kasteel dat achter de bocht verschijnt, over de oorsprong van het knappe landschap dat zich voor je ontvouwt of over de precieze betekenis van die vreemde plaatsnaam. Voor al die verhalen zit je met deze autogids goed. En de 500 prachtige kleurenfoto's laten je alvast wegdromen..."

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...