Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa PX125 invoeren uit Duitsland


Aanbevolen berichten

je moet naar de douane gaan en een roze 705 formulier laten opstellen. ook moet je het bedrag van 49,58 euro storten op een rekening van de FOD (-> zie op hun website onder rubriek inschrijven van voertuigen. De FOD stuurt je dan een goedkeuringsvignet op. Die sticker moet je op vak Y kleven op het 705 formulier. Ook je verzekeringsvignet ( dat bij het afsluiten van een verzekering verkregen wordt )moet op het 705 formulier gekleeft worden. De 705 samen met al je papieren ( fahrzeugbrief en Fahrzeugschein )naar de div sturen -> DIV, 1212 Brussel.

Dan gewoon wachten op je plaat

Succes ermee. Mij is het onlangs gelukt van een p125x bouwjaar '81 in te schrijven op de boven vermelde manier.

greetz,

Stijn

Link naar reactie

Het gelijkvormigheidsattest en pvg-nummer is iets Belgisch.

De procedure om dit attest en deze nummer te bekomen zou een 250 EUR kosten heb ik mij laten vertellen.

Ofwel moet dit via een Vespa-dealer in België proberen te regelen.

Heeft hier iemand al ervaring mee ?

Link naar reactie

dat klopt Simon. na strten van dat geld krijg je een goedkeuringsvignet opgestuurd en dat moet op de 705 gekleefd worden. Zie mijn vovenstaande bericht voor verdere procedure. Yecora, Ik heb je mijn gsm nummer gemaild voor verdere hulp. Ik ben er zelf sinds 2 maanden mee klaar van een p125x vanuit duitsland in te voeren. Ik kan je juist vertellen hoe het op de snelste manier in orde komt.

groeten,

Stijn

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Dus met andere woorden, een gelijkvormigheidsattest die men bekomt bij de invoerder van vespa zou niet voldoen voor een vespa in te voeren, men is verplicht om dit licht groene klevertje via de FOD te bekomen ?

je kan nooit een gelijkvormigheidsattest van de invoerder krijgen als je vespa nog nooit is ingeschreven in België !!!! De invoerder gaat u nooit een attest maken voor een vespa als hij niet weet vanwaar hij komt.

Om een "duitse" vespa hier op de baan te krijgen: fahrzeugbrief en fahrzeugschein en abmeldung. Al deze 3 documenten, anders geen pvg van FOD Mobiliteit.

Greets, Johnny

Link naar reactie

Pfff, ik was nog bezig met het inschrijven van men 2de p80x (die verkocht is)

Men 1ste had ik op een goei week ingeschreven inclusief aanvraag pvg nummer.

deze 2de gaf dus meer problemen.

- bijna een maand mogen wachten op mijn pvg nummer.

- De aanvraag voor DIV heb ik voor de eerste keer met de post verstuurd.

Na 3 weken wachten krijg ik al mijn papieren terug, met de vermelding dat het kentekenbewijs niet volledig is.

Na wat opzoeken op het internet, en 50x al mijn papieren terug na te kijken, blijkt alles toch volledig te zijn!!!!

Terug naar DIV gebeld, en na enkele telefoontjes toch de melding gekregen, dat inderdaad alles in orde was!!!

Even alles op een rijtje zetten wat je nodig hebt om een voertuig in te voeren:

Het kentekenbewijs en dat bestaat uit 2 delen

-Zulassungsbescheinigung Teil I (vroeger „Fahrzeugschein“)

-Zulassungsbescheinigung Teil II (vroeger „Fahrzeugbrief“)

MAAR onder de 125cc spreken we over van lichte motoren (Leichtkrafträdern), en dan is niet de Fahrzeugbrief maar een Betriebserlaubnis.

(en hier is het dus fout gegaan)

(en er moet ook een stempel staan dat het voertuig uit verkeer is gesteld)

Bronnen:

http://de.wikipedia.org/wiki/Zulassungsbescheinigung

@jurgen

misschien iets om aan de FAQ toe te voegen?

627ac3b51120592631a9eb6019c24a81b083dec5_m.jpg

Link naar reactie

Ik ben bezig een Italiaanse Vespa in te schrijven. Het bekomen van het PGV nr duurt idd wreed lang, blijkbaar had dit met verlof te maken.

Die mannen telefonisch vastkrijgen is ook een waar plezier. Beste optie (heb ik proef-ondervindelijk waargenomen) is om met verschillende toestellen samen te bellen en hopen dat ze het gerinkel beu worden en eindelijk de telefoon opnemen...

Alles begin augustus opgestuurd, nog steeds niets in de bus... (Maar volgens den DIV wel onderweg)

Groeten aan alle wachtende soortgenoten...

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Je had er beter mee naar het consulaat in Brussel geweest, heb het ook gedaan in augustus.

Als de DIV dat moet doen duurt dat heel lang zeiden ze mij, dus heb ik zelf naar daar geweest, binnen, kopie laten pakken, zij sturen dat door, dan krijgen ze bevestiging, mag je je attest gaan halen en 31 euro betalen.

En dan kan je met die papieren naar de DIV en heb je ineens je plaat, zo ging het bij mij.

Een PX150 van 1982 met alleen een kopie van inschrijving uit Italie en een geschreven factuur, en dan het attest van het consulaat

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Je het inderdaad 3 documenten nodig. Plus een aankoopfactuur. Indien de abmeldung op de betrieberlaubnis staat heb je er 2 nodig. Dus betrieberlaubnis én fahzeugschein. Betrieberlaubnis is tot 125cc, boven de 125cc is dit fahrzeugbrief.

Voor de douane geen probleem, maar voor de dienst homologatie wel. Het consulaat kan u zeker niet verder helpen.

Link naar reactie

ja verkoop hem aan mij voor een prijske :)-

lees wat vespadiverso u schrijft , Geef mij eens een seintje, doe dat nu maar eerst eens

Link naar reactie
ja verkoop hem aan mij voor een prijske :)-

lees wat vespadiverso u schrijft , Geef mij eens een seintje, doe dat nu maar eerst eens

Ik heb hem al de mogelijkheden opgesomd wat hij moet doen. Maar blijkbaar verstaat hij het niet. Je kan zijn vespa niet langs FOD Mobiliteit ingeschreven krijgen.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...