Ga naar inhoud
Vespaforum.be

reizen met de vespa


Matjas

Aanbevolen berichten

de vraag is hier reeds gesteld, maar een duidelijk antwoord heb ik nog niet gekregen. Is het praktisch mogelijk om met een (nieuwe) vespa 50cc verre reizen te maken. Mensen met veel vespa-reis ervaring kunnen hier misschien op antwoorden.

Alvast bedankt

Hoi,

Ik ben met een vespa 50 special van 1980 naar parijs (totaal heen en terug 1800km) gereden. Daarbij ben ik ook door de ardennen gecruised. Ik moet wel zeggen dat mijne licht opgevoerd was, 75cc en 19mm. Op zich was het prima te doen. Alleen is het soms even tobben om een bergje oid op te komen. In de ardennen heb ik het zelfs een keer gehad dat ik terug naar zn 2(!) moest en in de buurt van parijs reed ik op een eenbaansweg met max 60 waar je 90 mocht, met een dikke vrachtwagen die op mn bumper zat te kleven had ik toch graag iets harder gewild. Ondanks dit heb ik de snelheid en het langzame optrekken niet als een groot nadeel ervaren. Het is zelfs prima bevallen. Dit jaar ga ik waarschijnlijk weer, deze keer met een gl150. Het zijn, ondanks sommige, of juist dankzij sommige tegenslagen, echt super mooie vakanties.

Ciao,

Laurens

Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 5 maanden later...

Een jaar en 4 maanden na de eerste post is het eindelijk zo ver: vrijdag vertrekken we voor de reis van ons leven; 28dagen door Frankrijk vertoeven.Hopelijk een reis om nooit meer te vergeten. Dus wie op de weg naar Macon (Bourgondië) drie vespa's tegenkomt, we zullen eens zwaaien :-)

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Na 4223 km gereden te hebben zijn we gisteren terug thuis aangekomen. In Eeklo vertrokken en uiteindelijk tot in Antibes-Cannes geraakt aan de Middellandse Zee (en natuurlijk teruggereden ook). 27 fantastische dagen waar we nog lang zullen aan terugdenken. Foto's volgen zeker.

Link naar reactie

@ Nero: het was zeker en vast te doen. Het enige wat we in die 4223 km zijn tegengekomen is een kapotte ambriagekabel ter hoogte van Kampenhout. Voor de rest helemaal geen problemen tegen gekomen, buiten het feit dat mijn Vespa S 2T redelijk veel oliedorst had.

En om op je vraag te antwoorden of het te doen was: zeker en vast! Ook al rijd je maar aan een snelheid van 40 à 45 km/u; we hebben gemiddeld toch een 180 km per dag kunnen afleggen. Ook het vele bergop rijden vormde geen problemen (bewijs: de Mont Ventoux). Daar ging het wel ietsje trager, maar we hoefden niet lang op elkaar te wachten. Het enige 'vervelende' is natuurlijk dat je beperkt bent in snelheid en als je eens een N-weg of een drukke D-weg doet, je je ergert in het snelle verkeer en het feit dat je zelf niet sneller kan.

Maar het is een fantastische manier om op reis te gaan, je ziet en voelt de wereld rondom je terwijl al die autobestuurders opgesloten zitten in hun stalen kooi...

De route die we gevolgd hebben is de kort gezegd de volgende:

- vertrokken in Eeklo en overnacht in Kampenhout omwille van de kapotte kabel

- na herstelling in Leuven (en ca. 10 km duwwerk) doorgereden tot aan de grens met het GH Luxemburg om zo La France binnen te rijden

- Via Longwy naar Verdun

- Bar-le-Duc

- Chaumon

- Langres

- Dijon

- Beaune

- Macon (aagezien we daar al na een week waren, besloten we door te rijden tot aan de Mid. zee)

- Van Macon Lyon langs het westen gepasseerd tot in Valence

- Van Valence tot in Bédoin en de Mont Ventoux

- Vervolgens via Apt en Draguignan naar Cannes/Antibes alwaar we vier dagen genoten hebben van het supermooie weer en de schoone vrouwen :-)

- De terugkeer hebben we aangevat door opnieuw via Apt te passeren en halt te houden in Avignon en vervolgens via de streek van de Gard naar Florac

- St-Flour

- La Bourboule

- Montluçon

- Chateauroux

- Blois (Chambord)

- Chartres

- Dreux

- Evreux

- Amiens

- Cap-blanc-nez

- Eeklo

Wie meer gedetailleerde informatie wil: bel me, schrijf me ...

groeten,

Matjas

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

@ Laurus:

Ik ben aan't twijfelen om de kastelen- en tuinenroute van de Loirevallei te verkennen en dan richting zuiden of een trip richting Duitsland en misschien eindigen in Denemarken.

Meestal vertrek ik gewoon en zie ik wel waar ik uitkom. ;-)

Link naar reactie

Voor een vakantie is het zeker chill om gewoon te vertrekken en te zien waar je uitkomt.

Ik zit echter te kijken om op de wat langere termijn (over 1 a 2 jaar of zo) minimaal een half jaar te vertrekken. Volgens mij is het hier weleens voorbij gekomen, maar iets in de trant van deze gasten: http://longwayonavespa.blogspot.com/

Maar dan wel op een oldie! Ik ben gek genoeg om het op mijn gemoderniseerde GS te doen, mjaaa of op zn minst toch een GL;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...