Ga naar inhoud
Vespaforum.be

reizen met de vespa


Matjas

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

mijn naam is Matjas en ben 23 jaar. Reeds enkele jaren is het mijn droom om in de zomer erop uit te trekken doorheen Europa. Het onderweg zijn lijkt me ontzettend aangenaam. Nu, de doelstelling is om in de zomer van 2009 een tweetal maanden op reis te gaan en natuurlijk het liefst met een vespa. Momenteel heb ik geen enkele ervaring met motorfietsen en dus ook niet met een vespa. Ik had graag enkele tips gehad van welke vespa ik het best kan aanschaffen.

alvast bedankt

Link naar reactie
waar wil je naartoe rijden in die twee maanden?

vertrekken in ons belgenland via frankrijk en zo verder met doel uiteindelijk in Italie te komen. maar das nog helemaal niet zeker

maar er moet nog ontzettend veel geregeld worden; waarschijnlijk voor de zekerheid mijn A-rijbewijs halen, enz enz

Het idee zit al lang in mijn hoofd en de eerste minimale stapjes in de planning ben ik nu aan het zetten

Link naar reactie

Lijkt me super om te doen! Trek genoeg tijd uit het om je rijbewijs A te halen. Dat is allesbehalve gemakkelijk!

Ik heb reeds lessen gevolgd en ga er nog meer volgen om dan in grote vakantie mijn rijbewijs A te halen.

Veel succes en houd ons op de hoogte!

Link naar reactie

Ik denk dat je in 2 maanden tijden makkelijk op't gemakje in Italië en terug geraakt.

Ik ben voor deze zomer ook een reis met men vespa aan het overwegen, maar die zal maar max 3 weken kunnen duren.

Om enige ervaring op te doen zou ik zeggen, trek er eerst eens een weekendje op uit, of eventueel een trektochtje met de fiets, zo heb je een idee wat je allemaal moet meenemen.

Gegroet

Gerd

Link naar reactie
Lijkt me super om te doen! Trek genoeg tijd uit het om je rijbewijs A te halen. Dat is allesbehalve gemakkelijk!

Ik heb reeds lessen gevolgd en ga er nog meer volgen om dan in grote vakantie mijn rijbewijs A te halen.

Veel succes en houd ons op de hoogte!

Hoeveel kost het om, alles in, uiteindelijk je A-rijbewijs te halen? Kan je daar misschien een schatting van geven?

Link naar reactie

Ah wou je anders wel antwoorden: HEEL VEEL (persoonlijke mening natuurlijk). Bij de meeste rijscholen rond 400 euro voor de verplichte 6 uren. Daarna kan je het op je eigen leren. MIjn probleem: heb geen motor enkel Vespa 125 cc waar je natuurlijk je examen niet mag mee afleggen.

Link naar reactie

Aangezien je 2 maanden de tijd hebt, vermoed ik dat je niet van plan bent om autostrade te nemen. Dus is het met een 125 geen probleem denk ik.

Een 200 is handiger om eens een langere afstand via autostrade te overbruggen, vermoed ik.

Link naar reactie

Dag Matias, mooi die dromen... en gelijk heb je als je ze nog kan waarmaken ook. Studies bijna achter de rug en dan zo'n tijdje rondtoeren... 't moet prachtig zijn. Ik ben net een boek van Peter Moore aan het lezen " een vespa met uitzicht " een rondtrekkende Australier reist van Milaan tot Rome op een vespa van 1961, gekocht op e-bay in Italie. Je zou zo op je vespa springen en vertrekken... Doen jongen, eens je gehuwd bent, kinderen hebt tellen andere prioriteiten ... lees eerst eens dit boek, vertrek en schrijf je verhalen neer, ik zal ze graag lezen. :-))

Link naar reactie

@ matjas: Tja, misschien moet je een lief zoeken met een vespa.

Plaats een annoncke op vespaforum, misschien heb je beet, twee vliegen in één klap, een vespa en je hoeft er geen interims meer voor te doen ;-)

Succes met het voorbereiden van je trip!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...