Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bandenspanning


Bo

Aanbevolen berichten

@ Dommel:

Ok gast, trek u plan ermee... Ik gaf je die link van het modern vespa forum omdat daar zeker meer mensen zitten met meer ervaring als het over moderne (a.k.a. plastic) vespa's gaat, je vraagt tenslotte toch zelf wat de deskundigen hiervan denken. Begrijpe wie begrijpe kan!!

Mijn degelijk antwoord was dus de link naar het andere forum omdat daar de 'deskundigen' zitten, maar dat heb je dus blijkbaar niet door. Dan probeer je die moderne vespa eigenaars al eens te helpen...

Link naar reactie

Er is gewoon één simpele regel, voor ALLE banden.

Bandendruk controleren als ze koud staan, nooit als ze warm staan.

Een goeie drukmeter kost geen geld, en een goeie fietspomp evenmin. En daar kan je dan ook Pirellibanden voldoende druk mee geven, thuis in je garage voor je vertrekt.

Link naar reactie

Je kan geen rekening houden met een correctiefactor. Dit heeft alles te maken met de opwarming van je banden, en die kan je niet meten of berekenen.

Daarom ook dat er heel duidelijk in elke handleiding staat dat bandenspanning dient gecontroleerd bij koude banden.

Dus controleer voor je vertrekt en niet tijdens een rit, en alle problemen zijn opgelost.

Link naar reactie

... en om terug op topic te komen ... deze vraag is (tot op heden en bij mijn weten) nog niet zo concreet gesteld ...

... en eigenlijk heeft dit niets te maken met de moderne klassieker van ... 't gaat gewoon over' t feit dat ik af en toe al eens m'n bandenspanning controleer als ik onderweg ben ... en met welke correctiefactor ik dan het beste rekening houd als m'n banden warm staan ...

Soit!

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Heb mijn banden sava mc20 nu op 1,8kg voor en 2kg achter mijn gewicht is 85kg  .Rijd zeer comfortabel en reageren normaal in de bochten .Verleden week een trip van 200km in de vlaamse ardennen  gedaan met een groep scooters alle merken en allemaal 400cc en 600cc .Kon gemakkelijk en vlot volgen .(droog weer )

grtj Willem

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...