Ga naar inhoud
Vespaforum.be

stilvallen ET4 (50cc) bij optrekken


Willlem

Aanbevolen berichten

mijn ET4 (50cc) doet vrij raar:

-als ik bij de lichten sta, valt hij bijna altijd stil, tenzij ik de gas bijna volledig opendraai (en dan weer dicht, anders schiet ik vooruit).

-ook als ik trager dan 15 km/u rij, en dan weer gas wil geven, moet ik echt vol gas geven om dan weer op te trekken.

-als hij is stilgevallen, en ik dan weer moet starten, moet ik met de gas vol open starten, anders start hij niet.

-hij stinkt ook wel relatief veel naar benzine, merk ik als ik terug in mijn garage kom.

=>verzopen ? vastloper (let's hope not...)? iets anders ? benzinefilter ? carbu-probleem ?

merci

Link naar reactie

Kijk eens of uw sproeiers ni verstopt zijn...

Bij ne px zitte die onder de luchtfilter, een klein(ralenti) en een groter koperen buisjes dat ge er uit kunt schroeven.. Blaast er ne keer in of duw er met een naaldje dooruit. Als ik u zo hoor ist vooral wanneer ge geen gas geeft dus zou uw ralenti sproeierke wel verstopt kunnen zijn.

groetjes

Yves

PS: is ne 50 cc ET4 gene ET2??

Link naar reactie

merci, ik dacht anders ook aan vastzittende vlotterkamer, maar der loopt geen benzine uit langs onder (ik heb de carbu nog niet bekeken).

PS: nee, ik heb een viertakt versie van de ET2, called the 'ET4', ik wist zelf tot voor kort ook niet dat ze bestonden, maar het rijdt alleszins zalig (aan hogere constante snelheid voorlopig althans).

Link naar reactie
choke kapot?

dat spel heeft geen manuele choke, voor zover ik weet. Ik denk dat dat gewoon met een 'automatische' choke is, of zonder.

Maar ik begin te vermoeden dat vuile naft aan de oorzaak lag, en kan al raden van waar die kwam.

Link naar reactie
Maar ik begin te vermoeden dat vuile naft aan de oorzaak lag, en kan al raden van waar die kwam.

Ahja? vanwaar dan?

uit een bidonneke. dat hier al te lang stond.

Link naar reactie

nee ik heb de carbu nog niet kunnen kuisen.

Het zou mij verbazen moest de automatische choke zomaar van de ene rit op de andere kapot gaan.

Dit weekend zal ik die carbu en sproeiers eens bekijken, i'll keep you posted

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...