Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ten einde raad met PX motor die een vreemde tik geeft


stanman

Aanbevolen berichten

de motor maakt een vreemd tikkend geluid als hij draaid, en ik vindt maar niet wat het is. Motor is al open geweest, niks abnormaals, overmaat smallend lager al gestoken, en nog steeds dat geluid. Het rare is als ik rij dan gaat het geluid soms weg, maar stationair hoor je het goed.

Het is net of het viegwiel de kast raakt, maar dit is het niet.

Als ik het vliegwiel afneem en eens met de as schud voel ik wel een heel klein beetje speling, maar dit is normaal volgens mij.

iemand een idee

Link naar reactie

steken die magneetjes in uw vliegwiel nog vast?

dat geluid heb ik ook is gehad en lang naar gezocht tot dat we met een schroevendraaier is aan de binnenkant van't vliegwiel rondgegaan zijn,bleek dat er 1 magneetje van zijn plaats kwam.

is maar een mogelijkheid hé..

Domi.

Link naar reactie

Hey stanman, ik heb dat tikkend geluid ook. En ik zoek er ook achter maar vind niets. Ook heb ik die speling op de krukaslager (Naaldlager) vliegwielzijde, nochtans is deze nieuw. Jan (cs) wist me te vertellen dat dit zo moet, vanaf de motor warm word zal deze krukas uitzetten en zal normaal het tikkend geluid verminderen en of weg zijn. Dus ik ben gestopt met er achter te zoeken! Straks eens kijken naar mijn vliegwiel wie weet zit die magneet effectief hier wel los!

Groeten Nick

Link naar reactie

Dat zijn C3 lagers, en die zijn iets ruimer dan andere, koud zit daar een beetje speling op, maar door op te warmen zetten die uit.

Ik vindt dat geluid enorm ambetand zelfs als ik rij zit ik maar de bedenken wat ik nog kan nakijken

Link naar reactie

Bij mij was het drukplaatje dat in de koppeling zit de schuldige. Dit plaatje wordt door een veertje op zijn plaats gehouden, maar als het veertje niet strak genoeg is kan het plaatje in de koppeling rammelen. Bij ingeknepen koppeling moet het geluid dan weg zijn.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Mijn bijna nieuwe px had een tijdje geleden ook een vervelende tik (zowel bij hoge als lage toerental) , ik was ervan overtuigd dat het vanuit de motor kwam.

px binnegedaan bij dealer, blijkbaar kwam het geluid van de kickstarter, deze gesmeerd en tik was weg.

Bij het lezen van de reacties van dit onderwerp stel ik vast dat vespas veel en verschillende tiks kunnen hebben.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...