Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Met Vespa op reis


Carlos

Aanbevolen berichten

ik ben ondertussen al enkele keren tot in de Provence gereden vanuit Antwerpen goed te doen langs route national

enkele tips:

laadt niet teveel op uw achterbagagerek dat bevorderd het sturen zeker niet, eigenlijk moet je gewoon zorgen dat je op voor- en achterrek ongeveer het gewicht verdeeld

voor kortere reizen zet ik meestal een worstvormige zak op de voetplank, maar daar kan je ook een extra bedon benzine zetten natuurlijk. Ik he nog een foto van mijn eerste res en hoe ik toen geladen was maar helaas niet digitaal.

eigenlijk hangt alles ervan afhoelang je wil reizen

Link naar reactie

Reizen met de Vespa is het mooiste wat er is! Belangrijkste benodigheid is tijd. Heb je dit, dan geraak je overal! :-) Zelf neem ik liever de départementallekes in Frankrijk; het verkeer is er veeeel rustiger (zeker leuk voor een wat trager Primaverake) en de landschappen en onooglijke kleine dorpkes waar je langs rijdt vaak adembenemend mooi (alsook minder Heineken). Zelf ben ik ooit vanuit Italië naar België gereden via Sardinië, Corsica, Frankrijk, Ierland, Schotland, ... (6.800 km in totaal) Een fotootje vanop Corsica en Engeland staan bij m'n profiel.

Maar voor de échte vespa reiziger moet je het forum eens afzoeken naar de post van Bettinelli. Die reed enkele keren de wereld rond per Vespa. En zonder noemenswaardige technische problemen!

Zemmeweg? :-)

Peelke

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...