Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS 300 Super


jurgen

Aanbevolen berichten

Eerder deze maand werd de nieuwe Vespa GTS 300 Super voorgesteld. Er waren reeds geruime tijd geruchten van een Vespa met een nog grotere motorinhoud dan de huidige GTS 250.

Het zijn gouden tijden voor het merk Vespa. Piaggio doet het met Vespa de laatste jaren niet slecht. In een paar jaar tijd hebben ze hun productie meer dan verdubbeld. In 2004 produceerden ze 50.000 Vespa's, in 2006 waren dat er al 100.000 en in 2007 een goeie 117.000. Mede dankzij de hype van de laatste jaren natuurlijk. Hoe die hype er eigenlijk gekomen is, is me niet helemaal duidelijk. Blijkbaar wil iedereen plots een Vespa in huis halen.

GTS 300 Super

De GTS 300 dus. Een revelatie zal het wel niet worden gezien de motor 'slechts' een 278cc is. Ik vermoed dat velen toch iets straffers hadden verwacht. Nu goed, in vergelijk met de GTS 250 heeft de GTS 300 een hoger koppel (22,3 Nm tegenover 20,1) dat bij een lager toerental wordt bereikt (5000 tegenover 6500). Snellere accelleratie, betere hernemingen en aldus meer rijplezier. Of het de meerprijs waard is, zal de de toekomst moeten uitwijzen.

GTS 300 Super

Optisch gezien is er niet veel veranderd tov de huidge GTS'en. De wielen zijn zwart/grijs, het parkeerlichtje is verdwenen en vervangen door een luchthapper. De schokdempers worden voorzien van rode veren (zagen we ook al op 'S') om een race look te simuleren. Het zadel vind ik dan weer een voltreffer: zwart met lichtgrijs afgebiesd zoals het vroeger was en er zal tevens een monozadel verkijgbaar zijn. Het rekje achteraan werd achterwege gelaten. De Super zal slechts in twee kleuren verkrijgbaar zijn: wit en zwart.

Verkrijgbaar vanaf eind mei begin juni.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Gast frank van der auwera

heb den 300gts sinds 30/05/2008 den eerste in belgie hiervoor een 250gts gehad en toch zeer tevreden .Rijd zeer vlot soepelder gewoon een aanrader,en het feit dat hem veel mooier is ,ne gelukkige mens met mijn 300 tje

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Gast Christian

De vespa trend komt voort uit mensen die er vroeger een/meerdere vespa's hebben gehad en die nu zoals ik na 15 terug zin krijgen om er mee te rijden. Heb zelf net een S125 gekocht, kwa techniek is het er veel op vooruit gegaan t.o.v. mijn oude S 125. Zeer onderhouds vriendelijk,...

Alleen ben ik wel eens benieuwd naar de 300 GTS, die van mij komt net iets te kort.

Grts Christian

Link naar reactie
Gast Buffalopierre

Ik vind dit een mooi machine, zeker in het zwart. Ik overweeg om mijn vorig jaar nieuw aangekochte px125 te verkopen en deze aan te schaffen, daar mijn werkgever beslist heeft om de zaak te verhuizen. Nu 20 km (enkel) woon-werkverkeer, vanaf oktober 50 km (enkel).

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Na vele moto's heb ik mij nu mijn eerste Vespa (GTS Super 300) aangeschaft.

Kent iemand een goede web of winkel voor extraatjes (stickers, helmen tricolore,...) ?

Link naar reactie

Als je dit koopt is het gewoon omdat je een moderne scooter wil denk ik, niet per se een Vespa. Vind het ook maar niets persoonlijk, maar in vergelijking met veel van de afgrijselijke dingen die er op twee wielen rondrijden is dit natuurlijk wel stijlvol.

Inderdaad net zoals de nieuwe Beetle, Mini of Fiat 500. Een klassieker ge- of misbruiken vanwege gebrek aan inspiratie en met enkel winst als motivatie. Vooral erg omdat de nieuwere versies altijd lijnrecht tegenover de originele filosofie staan. Zowel de Beetle als de Vespa waren goedkope, degelijke transportmiddelen voor de massa in crisistijd, nu zijn het mode accessoires geworden voor mensen genoeg centjes.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Kijk, een scooter koop je in de eerste laats om mee te rijden. Niet enkel voor den naam. Vroeger had ik een 50 cc Vespa. Echt nog de klassieke vorm. Het ding trok altijd naar een kant omdat ook de motor daar hing. Ik vond het wel een mooi machientje. Nu heb ik een GTX 125. Persoonlijk vind ik dit ook een mooie machine. Wel modern en net zoals de nieuwe 300 veel beter uitgekiend. Het gewicht ligt precies in het midden wat veel vlotter laat rijden en bochtenwerk een stuk aangenamer maakt. Laat ons niet blijven stil staan bij wat mmoi oogt uit het verleden. (ik kan er ook nog uren naar zitten kijken) Maar laat ons gerust het nieuwe ook (kritisch) bewonderen. Ik kom van een Kawasaki Vulcan 800 en rijdt eigenlijk veel liever met mijn Vespake van 125 cc. Ligt me veel beter in de hand. Ook de 300 zal zijn weg wel vinden. Ik ben er zeker van.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast Dhont Marc

Heb mij een 300 gts aangeschaft, 14 dagen geleden, al een paar tripkes mee gedaan, ziet er veelbelovend uit.Moet nog ingereden worden.. Zal jullie op de hoogte houden.

Zoek er mijn Gps TOMTOM op trachten te monteren, tips welkom. Also mee rond te gaan toeren, met mijn vrouwtje erbij of course. Reissites en tips welkom, Frankrijk, Italie, Slovenie.. etc

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...