Ga naar inhoud
Vespaforum.be

piepende LX


daansimba

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb een LX125 sinds oktober 2007... Nog maar een 500-tal km gedaan.

Na de eerste maand had ik een zeer vervelend piepend geluid bij elke oneffenheid op de weg... De brug werd onder garantie vervangen.

Na een paar weken met de nieuwe 'brug' begint mijn LX terug te piepen... Volgens de dealer moet de brug weer vervangen worden...

Dat begint mij natuurlijk wel wat te irriteren maar ja...

Wie heeft hier nog ervaring mee... De brug kan pas 8 april vervangen worden. Kan ik er in tussentijd wat anders aan doen?

Thanks

Stefan

Link naar reactie

In juli 2007 ook een LX gekocht. Intussen al 2.600 k.m. gebold.

In begin ook zo iets als een soort piep of gepiep ambetant gevonden.

Naar dealer geweest. niks vervangen , maar van voor zo eens gekeken, en ietske gesmeerd?

Intussen heb ik geen gepiep meer.( 'k zorg er ook voor dat scharnieren van de steunpoten voor te parkeren niet te droog door zand en/of gedroogd slijk zijn geworden= poetsen en benevelen met verdunde olie)

wat bedoel je met " DE BRUG"?

groeten.

Walter

Link naar reactie
Na de eerste maand had ik een zeer vervelend piepend geluid bij elke oneffenheid op de weg... De brug werd onder garantie vervangen.

Na een paar weken met de nieuwe 'brug' begint mijn LX terug te piepen... Volgens de dealer moet de brug weer vervangen worden...

Dat begint mij natuurlijk wel wat te irriteren maar ja...

Wie heeft hier nog ervaring mee... De brug kan pas 8 april vervangen worden.

En dan nu na de zever van "den" Erix een deftig antwoord : ;-)

Het is inderdaad de connectie van het subframe aan het frame.

Dit moet normaal over zijn als het vervangen wordt. Misschien hebben ze terug een "oud" subframe geplaatst?

Wordt normaal onder garantie vervangen.

Kijk eens hier :http://www.modernvespa.com/node/ueak

Link naar reactie

Ik verkramp als ik da hier allemaal lees ! da kan toch nie hé !? -

Vandaag eerste 100 km-kes gereden mee ne nieve "automatic" 250. ( test - machientje )

Hmmm :Da machieneke doot zen best : in DE stad ( A-werp ): overal den ieste weg:Neig !!

Thermo : 3 - 4 ° te kaat ! alles stond stijf of was gekrompen v d kaaaaaa !Volgende rit met een thermo onderbroek aan !

de Pierre

Link naar reactie
Ik verkramp als ik da hier allemaal lees ! da kan toch nie hé !? -

Vandaag eerste 100 km-kes gereden mee ne nieve "automatic" 250. ( test - machientje )

Hmmm :Da machieneke doot zen best : in DE stad ( A-werp ): overal den ieste weg:Neig !!

Thermo : 3 - 4 ° te kaat ! alles stond stijf of was gekrompen v d kaaaaaa !Volgende rit met een thermo onderbroek aan !

de Pierre

Pieterman : bij 4 graden of minder raad ik aan zowel de lange onderbroek als het marcelleke van thermodinges te benutten, tenzij je maar een toerke van een kwartieke maakt. En een zomer-regenbroekske om de wind tegen te houden. Maar zo uitgerust heb ik bij erg koud weer al eens meer dan 30 Km heen en weer over een autostrade gevespt, zonder kou te lijden (wel groot schermpie der op hé).

@ daansimba : ni opgeven hoor : eisen dat het euvel onder gerantie weggewerkt wordt. Als je dat op MV bekijkt lijkt het erg storend, ook al weze het ongevaarlijk.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...