Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ik rijd rond en kom tegen.....


Cult

Aanbevolen berichten

om te beginnen hebben de meesten van dat soort nooit een motorpak aan maar wel hun trendy vestje of armani kostuum. Meestal ook van die idiote helmen die compleet geen bescherming bieden en zo kan ik nog uren doorgaan. En neen, een Vespa is niet voorbehouden aan een bepaald soort mensen. ik merk dit enkel op, maar dat mag blijkbaar niet gezegd worden want hier zitten veel van dat "soort" (dat ik opnoem) op het forum. ;-)

Mag ik mij een beetje geviseerd voelen? Ik rij indd in kostuum op mijn vespa... ..naar mijn werk en terug. Ik vrees dat weinigen onder ons een Armani kunnen permitteren, en in't voorbij rijden is dat niet van een ander kostuum te onderscheiden. Ik ben amper 3 weken lid van dit forum, kocht een Vespa omdat een tweede auto in't stad belachelijk is, ik had mijn eerste scooter, Zundapp Bella, toen ik 18 was (in '84) en reed voor de rest vooral met Harley en heb nu indd een 'plastieken' vespa omdat ik het sleutelen beu ben.

Ik kom onderweg een hoop 'coole' vespa rijders tegen die zich te goed voelen om dag te zeggen of gewoon niet weten dat dit gedaan wordt. Ik weet niet anders.

Dus, ik heb een plastieken vespa, ik rij in kostuum, ben nieuw lid, heb een nieuwe motorvest, nieuwe (beschermende) helm.

Ben ik van dat "soort"? Dan hoor ik hier niet thuis.

BBF

Link naar reactie

't Hangt er een beetje vanaf of je van dat "soort" bent. Draag je de beschermende motorkledij boven of onder je kostuum?

Yoehoe! Zoals jij is (bijna) iedereen hier en op de vespa begonnen. Eens (nog niet zo lang geleden trouwens ;) ) was Erix hier ook nieuw en zo groen als zijn eten, net als ik trouwens.

Wat Erix bedoelt met "dat soort" is volgens mij "diegenen die een vespa kopen omdat dit nu een modieus vervoermiddel is, om hem binnen het jaar weer te verkopen omdat er toch niet wordt op gereden..."

Dus, of je van die "soort" bent bepaal jezelf, maar niet door de kledij die je draagt op een vespa...

In (zeer) intieme kring noemen wij Erix de kanibaal, maar ook de tarmacvreter. Neem het hem dus niet kwalijk dat hij mensen probeert te verwittigen dat rijden zonder beschermende kledij verassend onaangenaam kan eindigen.

Als je in staat bent om de rest van zijn commentaar (en al die van mij) met een grove korrel zout te nemen, ben je al een eind op weg om een "echte" vespist te worden, wat dat ook mag betekenen...

Groetjes en welkom op het forum, nero.

Link naar reactie

Ron, trek het je niet aan.

Ik ken Erix nu al een tijdje via dit forum en hij kan het soms schitterend verwoorden, zodanig goed dat het kot hier soms in brand komt te staan! Je moet hier soms tussen de regels doorlezen en meezwanzen waar kan ;) !

Als je hier nieuw bent dan schrik je soms van de heftigheid.

Kom je zaterdag niet naar Boom Ron?

Grtz B

Link naar reactie
@ziggy - waren het jeanetten ?

;-)

Weet niet. Alhoewel er een wel waaide met een slap polleke... ;)

Misschien moeten jeanetten afspreken om op een andere manier te waaien, en moet een andere manier voorbehouden zijn voor het waaien naar een oldie, (salueren bevoorbeeld)?

grtz

ziggy

Link naar reactie
Ron, trek het je niet aan.

Ik ken Erix nu al een tijdje via dit forum en hij kan het soms schitterend verwoorden, zodanig goed dat het kot hier soms in brand komt te staan! Je moet hier soms tussen de regels doorlezen en meezwanzen waar kan ;) !

Als je hier nieuw bent dan schrik je soms van de heftigheid.

Kom je zaterdag niet naar Boom Ron?

Grtz B

Ik werk op zaterdag...en moet 's avonds optreden. Het zijn drukke tijden voor een muzikant :-)

Ron

Link naar reactie

@bigbull

't is zoals nero en B-man al vertaalden - soms kan het forum hard klinken maar zijn het woorden, zinnen en uitlatingen die door toffe mensen worden geschreven - blaffende honden, korrels zout, tussen de regels lezen, ... je weet wel

ik ben nu iets langer dan een jaar lid en had in den beginne ook problemen met de wijze van communiceren op dit forum - 'k was echter zelf in fout want wanneer je effectief tussen die lijnen leest (kan lezen) bemerk je dat er hier nen boel toffe kerels (en madammen) tussenzitten die graag info verstrekken en je verder helpen als't om vespa gaat

trek het je niet aan - ik draag soms ook een 3-delig maatpak op mijn vespa en op andere keren volledig beschermende kledij - zoals eerder gezegd draag waar je zin in hebt en voel je niet uitgesloten of in een hokje van "die of die soort" geduwd

btw : goei muziek op je site

grts frutsab

Link naar reactie

Vespa's zijn voor't leven ... ik heb nog steeds geen beschermende kledij ... t-shirt en korte broek met dit weer gebeurt dagelijks ... behalve als ik van en naar 't werk ga. Gisteren ook ene met een marcelleke en een blinkend potteke op nen harley gezien. En net te laat gezien dat er iemand mij groette ... hiervoor m'n excuses! ;)

Link naar reactie

die pippo's dat met hun marcellekes op hunnen harley rijden, zen van die pippo's dat eens enkel buiten komen om te showen, als het +30°C is. Ze zijn al even achterlijk als de rest die hier promoot om in korte broek en T-shirt te rijden...

En ja ik heb ook al eens in korte broek gereden, maar dat wil niet zeggen, dat ik hier voorstander van ben.

zonder handschoenen rijden is zelfs redelijk dom.

Link naar reactie

Gisteren ne grijze PX op de Baillet Latourlei in Brasschaat.

Rond half 4.

Mvg Tijs

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...