Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ik rijd rond en kom tegen.....


Cult

Aanbevolen berichten

ik ben meestal rond 6u uit mijn bed. en ik moet eerlijk zeggen dat er ongelooflijk veel vespa's door mijn straat passeren! wat voor ne scooter heb je?

Link naar reactie

om te beginnen hebben de meesten van dat soort nooit een motorpak aan maar wel hun trendy vestje of armani kostuum. Meestal ook van die idiote helmen die compleet geen bescherming bieden en zo kan ik nog uren doorgaan. En neen, een Vespa is niet voorbehouden aan een bepaald soort mensen. ik merk dit enkel op, maar dat mag blijkbaar niet gezegd worden want hier zitten veel van dat "soort" (dat ik opnoem) op het forum. ;-)

Link naar reactie
om te beginnen hebben de meesten van dat soort nooit een motorpak aan maar wel hun trendy vestje of armani kostuum. Meestal ook van die idiote helmen die compleet geen bescherming bieden en zo kan ik nog uren doorgaan. En neen, een Vespa is niet voorbehouden aan een bepaald soort mensen. ik merk dit enkel op, maar dat mag blijkbaar niet gezegd worden want hier zitten veel van dat "soort" (dat ik opnoem) op het forum. ;-)

Sorry, maar dat vind ik een belachelijk en zielige opmerking. En al zeker voor iemand die lid is van 3! Vespaclubs.

Ik ga er dan ook van uit dat je de hele Mod-beweging – die voornamelijk om de laatste nieuwe modegrillen draaide - ook verafschuwt?

Man.. man.. man… En dan klagen als er eens iemand niet terugwuift. Wie is hier eigenlijk de snob? Diegenen die leven en laten leven? Of de Vespisten die vinden dat Vespa's exclusief zijn voorbehouden aan een select clubje mensen?

BTW Moet eerlijk gezegd de eerste Vespist nog tegenkomen met een motorpak en/of gesloten helm aan. Met dit weer al helemaal niet.

Link naar reactie

@TKO

Wat heeft het lid zijn van drie clubs te maken met het feit hoe ik over bepaalde dingen denk? Jouw opmerking slaat dus op niets! Ik steun de clubs omdat zij dit goed kunnen gebruiken en dan maakt het mij niet uit wie daar ook bij aangesloten is.

Laat het belachelijk en zielig zijn voor jouw, ik hoor het wel als je over de beton bent geschoven, dan zal je wel anders denken over die zaken.

Ik verafschuw geen mods, ik laat iedereen voor wat het is, iedereen kiest wat hij zelf wil en zo ik dus ook. Ik ben geen mod en ik zal dit ook nooit zijn omdat dit mijn 'ding' niet is. Ik heb veel vrienden in diverse subculturen zoals mods, rockers, punkers, metalheads, new wavers, etc... Dus ik denk dat ik ruimdenkender ben qua lifestyl/muziek dan de doorsnee persoon hier (en wat maakt dat eigenlijk uit?).

ik klaag nooit over het feit dat er iemand niet terug wijfd want dat interesseert mij eigenlijk geen bal. Als er iemand wijft steek ik in de mate van het mogelijke mijn hand op, maar ik ga geen stunten uithalen om perse een handje op te steken.

Ik rijd nu met dit weer met motorpak, handschoenen en gesloten helm rond. Ik heb op weg naar Oostenrijk voor de VWD nog maar eens een zware val gedaan (jaja als je dagelijks rijd dan gebeurd er wel eens iets hé) en dankzij mijn motorpak had ik geen breuken maar enkel zware kneuzingen aan schouders en knie.

Zweten zal ik zeker doen met dit weer, maar ik rijd liever rond met de gedachte dat ik het er goed vanaf breng als ik val dan dat ik in het ziekenhuis beland met zware schaafwonden, brandwonden, breuken, etc... en alle last achteraf en dat enkel omdat het zogezegd geen zicht is op een vespa om zo rond te rijden.

Laat die sukkelaars maar in T-shirt en met hun design helmen rondrijden. Ze zullen wel anders piepen als ze den tarmak zien/voelen. En er zijn wel meer vespisten die dagelijks rijden en dus ook in motorpak rondbollen, maar tja als je niet veel buiten komt dan zie je dit uiteraard niet. Er bestaat trouwens ook zoiets als een zomervest en -broek

Link naar reactie

Ik verafschuw geen mods, ik laat iedereen voor wat het is, iedereen kiest wat hij zelf wil en zo ik dus ook.

Maar die zonder motopak of die in een kostuum op een vespa zitten zijn janetten?

:-)

Link naar reactie

@BartPK

Neen, want ik rijd zelf met een PX dus ben ik per definitie zelf een janet. ;-)

Ik krijg het gewoon op mijn zenuwen dat die mensen zonder motorpak niet beseffen waar ze mee bezig zijn , maar ach, ik zal me wat minder druk maken en eens goed lachen als één van die mensen zwaar onderuit gaat (eigen schuld dikke bult). ze kunnen niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn want dat doen we hier toch wel genoeg denk ik...

Link naar reactie

Eric, als je het promofilmpje bekijkt van de nieuwe GTS 125, dan zie je dat Vespa zelf die status cultiveert... Dus je kunt moeilijk kwaad zijn op hoe sommigen hun Vespa beleven.

Leven en laten leven, iedereen doet wat ie wilt doen. En als die "sukkelaars" de tarmac zullen voelen, zullen ze misschien anders piepen.

Ik denk ook dat er maar weinig zijn die zoveel "tarmac-ervaring" hebben zoals jij... ;)

Link naar reactie

@erix

janet of ni daar laat ik me ni over uit (daar ken ik u nog ni lang genoeg voor) ;-)

langs de andere kant moet ge alles ook in zijn juiste context zien - ge hebt overschot van gelijk wat betreft de te dragen kleding en de te dragen bescherming

er is volgens mij echter een verschil tussen bijvoorbeeld naar de VWD rijden (enkele dagen onderweg, snelheid, routekeuze, vermoeidheid, ...) en een pistoleke gaan halen bij den bakker op de hoek

men zou op de lange duur de weekend-wielertoeristen ook al gaan moeten verplichten om een andere helm, handschoenen en een beschermende vest te moeten dragen want die rijden regelmatig sneller dan vele vespa's onder ons kunnen

(en da's ni slecht bedoeld want ik weet dat jij steeds correcte en veilige kleding draagt)

grts frutsab

Link naar reactie

@ EriX:

Ik vind dat (zeker) wanneer je lid bent van een club je moet openstaan voor andere meningen en respect opbrengen voor eender welke Vesparijder (of motorrijder in het algemeen). Respect is waar het jou aan ontbreekt. Je kan ADVIES geven. Da’s nog iets heel anders dan mensen uitmaken voor janetten, sukkelaars, snobs en fashion victims. En dan beweren dat een Vespa niet is voorbehouden aan een bepaald “soort” mensen.

Het feit dat jij een jammerlijke schuiver hebt gemaakt geeft jou niet het recht anderen te stigmatiseren. Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid!

Dus, als ik het goed begrijp, ga jij eens goed lachen wanneer een - volgens jou onderbeschermd - clublid tegen het asfalt gaat tijdens één of andere rondrit? Ja jong..

Een vrouw die wordt aangerand omdat ze een kort rokje verkiest, moet achteraf ook niet komen klagen zeker?

Soit, I rest my case. Ik ga niet eindeloos zitten discussiëren.

Link naar reactie

wa ik wel cool vind is dat den Erix tenminste probeert terug te "wijven" ipv te wuiven, wie doet hem dat na ;-)

ik klaag nooit over het feit dat er iemand niet terug wijfd want dat interesseert mij eigenlijk geen bal. Als er iemand wijft steek ik in de mate van het mogelijke mijn hand op, maar ik ga geen stunten uithalen om perse een handje op te steken.^/quote]

graptje hé Eric maar het las wel grappig :-))

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...