Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Heb ik eindelijk ne vespa met originele (zwitserse) kentekenpapieren , wilt de dounae weer niet mee.

Ik kan der toch niet aan doen dat de vorige eigenaar (uit nederland) de vespa niet geïmporteerd heb uit zwitserland.

Ik wilde zelfs een forfaitair bedrag betalen (btw) maar ze willen echt niet mee.

Iemand een andere oplossing ?

zonder vignet 705 geen plaat , niet rijden.

Pfff lijden ,afzien , frustratie maar blijven hopen

grtz bear

Link naar reactie

Zwitserland is geen EU-land.

Wat betekent dat het invoeren nog wat moeilijker loopt dan voor pakweg een Italiaanse.

Vooral aangezien je waarschijnlijk bij de douane verklaard hebt dat je hem van een Nederlander gekocht hebt maar dat hij wel nog Zwitserse papieren heeft ... is een goede manier om meteen achterdocht te wekken en zeker geen medewerking te krijgen ...

Als je identiteit en adres van de Zwitserse eigenaar hebt, contacteer die mens, of probeer via het ministerie (zij kunnen dan de Zwitserse autoriteiten contacteren, als die tenminste willen meewerken).

Heb je nog iets van originele papieren gekregen bij die scooter ? Waarschijnlijk geen NL-se, maar misschien wel Zwitserse ?

Link naar reactie

ik heb de originele zwitserse kentekenpapieren met naam en adres van de zwitserse eigenaar.

Maar even een kleine opzoeking in het zwitserese telefoonboek (internet) leert mij dat de betreffende persoon niet meer op het adres woont.

En dan nog wat betreft die argwaan , dan vertelt ne mens de waarheid .

misschien hebben ze liever dat ge wat uit uwe duim zuigt.

grtz

Bericht bewerkt (17.06.2005 | 20:50)

Link naar reactie

je moet ook begrijpen dat een douanier dan gaat vermoeden dat de Nederlandse eigenaar die misschien gestolen heeft (wat is anders zijn motivatie om een scooter te kopen die niet ingeschreven wordt, enkel doorverkopen ? dan nog moet hij eerst in de EU ingevoerd worden).

beter ware om hem in te schrijven en in te voeren alsof je hem rechtstreeks van de Zwitserse eigenaar gekocht hebt. niet dat het dan probleemloos zal gaan, maar je vermijdt zo de tussenpersoon in NL die enkel maar voor verwarring zorgt.

Link naar reactie

Maar loop nu ook niet hetzelfde douanekantoor binnen, hé. Als je daar nu met een ander verhaal gaat afkomen is't helemaal 'gescheten'.

Ik zou ook die Nederlander niet meer vermelden. Als je de originele papieren hebt en zogezegd van de Zwitser zelf gekocht hebt, zou er volgens mij en de nieuwe wet geen probleem mogen zijn... Verzin maar een verhaaltje over je leuke reis naar het land van de sneeuw ;-)

Succes!

P.

Link naar reactie

Inderdaad gewoon zelf importeren, dan moet het lukken.

Maak een factuur op gericht aan jou (zwitser-belg) en neem deze samen met de inschrijvingsdocs mee naar de douane.

De douane helpt je wel om het invoerformulier in te vullen en eenmaal de scoot officieel is ingevoerd kan je de rest regelen met de DIV.

ps. de douane moet zich aan de wetgeving houden (= regelmentaire invoer, de reden waarom het niet kan in orde gebracht worden met die nederlander als tussenpersoon), anders zitten jij EN de douanebeambte in de ****...

Bericht bewerkt (18.06.2005 | 17:49)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...