Ga naar inhoud
Vespaforum.be

elec starter stuk, olielampje blijft aan?


SuzyQ

Aanbevolen berichten

Dag dit is mijn eerste keer op dit forum dus ik doe mijn best het helder te houden:

Mijn Vespa LX staat nu twee weken stil ivm vakantie.

Zojuist wilde ik starten maar toen ik de sleutel omdraaide bleef al het licht op de display uit. Ook het olielampje wat altijd eerst even oplgoeit. Er gebeurde niets toen ik elektrisch wilde starten. De elektrische starter doet het al langer niet meer maar deed meestal nog wel een poging door iets van motor geluid te laten horen, nu drukte ik de knop in maar gebeurde er helemaal niets. Met de kickstarter sloeg de motor wel aan maar met moeite en deze sloeg ook snel weer af.

Het olielampje bleef de hele tijd tijdens de draaiende motor branden ondanks dat deze net tot de nok toe is bijgevuld met kersverse olie.

In mijn boekje kan ik hier niets over vinden en ik weet nog niets van Vespa's (zie mijn profiel) heeft dit met de accu te maken?

(Het alarm deed zojuist ook heel raar maar dat is weer een ander verhaal en zal hier mogelijk niets mee te maken hebben... (toch?))

Waar moet ik beginnen met het oplossen van dit probleem?

Link naar reactie

Bedankt Stanman,

Hoelang gaat zo'n batterij gemiddeld mee? De Vespa is net een jaar oud... (heeft zeker niets met tijd te maken maar met gebruik?) Kwestie van een nieuwe kopen dus.

Iemand zei me hier dat als je accu is leeggelopen deze zich weer oplaadt als je gaat rijden? Is dat zo?

Link naar reactie

Als je olielamp blijft branden denk ik dat er niet genoeg oliedruk is maar ik ben geen kenner. Misschien is de lamp ook nog geconnecteerd aan iets anders?

Als het idd oliedruk is zou ik er echt niet mee gaan rijden dan is de kans groot dat je heel je blok stuk maakt (te weinig smering).

Wacht advies van kenners hier af ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...