Kalle Geplaatst: 30 december 2007 Delen Geplaatst: 30 december 2007 Ben aan het twijfelen geslagen of ik m'n Primavera '76 in zijn originele lak zou laten of opnieuw in de verf zou laten zetten. Aangezien hij nog volledig origineel is zou ik hem liefst in zijn originele lak laten,maar er zijn toch enkele beschadigingen die eventuel een grondige aanpak vereisten,nl : roestvorming onder voetrails+bijgeschilderd over roest met witte verf,rechter scherm is fel gedeukt/vervormd-en overschilderd geweest,laswerk nodig aan twee verstevigingsprofileringen onder voetplaat.Eventueel ook antiroest-steenslag behandeling van de spatborden. Alle kabels zullen vernieuwd worden en de motor gereviseerd .Indien hij opnieuw gelakt moet worden is het beter dat dit nu ook in één keer kan gebeuren. Zou het misschien mogelijk zijn om hem gedeeltelijk te laten bijspuiten,maar ben dan bang voor teveel kleurverschil. Het is allemaal niet dramatisch,in bijlage enkele foto's,wat denken jullie. http://img410.imageshack.us/img410/9750/img5303ayr5.jpg http://img410.imageshack.us/img410/5632/img5306aqr8.jpg http://img410.imageshack.us/img410/5186/img5301atp8.jpg Alvast Mercikes, Link naar reactie
vicious Geplaatst: 31 december 2007 Delen Geplaatst: 31 december 2007 ALS je er spuitwerken aan laat uitvoeren, dan kan je de vespa beter volledig laten spuiten, bijspuiten lijkt me niet echt zinvol Ik vind de foto's vrij onduidelijk om te oordelen of er spuitwerk nodig is, maar het hangt er vanaf of jij liever met een 'nieuwe' vespa rondrijdt, of eentje die al wat patina heeft het beste lijkt me nog wat extra foto's te nemen, onderandere van de onderkant misschien kunnen zij die er meer van weten dan ik beter raad geven? Link naar reactie
steelio Geplaatst: 31 december 2007 Delen Geplaatst: 31 december 2007 ikzelf heb ook juist mn primavera uit elkaar gevezen. en mn voetplaat is op bepaalde punten doorgeroest, ik ga er een nieuwe tussen lassen en de hele boel herspuiten, al die roestplekken is toch eigenlijk ook geen zicht eh. je kan ook kiezen om dezelde kleur te spuiten eh. aan u de keuze... Link naar reactie
Kalle Geplaatst: 31 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2007 Aan de onderzijde heeft m'n Primi bijna geen roest,enkel achteraan aan de achtervering,de klassieke plek,een beetje roest,vooraan in het spatbord ook en beetje. Ik vind een vespa in de originele kleur meestal meer karakter hebben dan een gerestaureerde,maar door de roestvorming hier-en daar en het beenschild dat door een valpartij niet meet symmetrisch is gaat de schoonheid van de primavera ook en beetje verloren. Ik zal enkele foto's posten van de onderzijde. Grtjs,Kalle Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 31 december 2007 Delen Geplaatst: 31 december 2007 als dat zijn originele verf is vind ik dat er nog héél goed uitzien hoor! zoals je idd zegt, als je het moet doen is het beter nu dan er later nog een moeten aan beginnen. Een wit gelakte kleur gaat hem heel goed, zou ik niet van afwijken;-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.