Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Google Maps om route te plannen


wout01

Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeert om een goede route te plannen m.b.v. Google Maps.

Deze geeft echter altijd de beste route voor een auto op en dat zijn lange rechte stukken.

Naar mijn weten kan je niet ingeven dat je een ander voertuig gebruikt dat ook langs de smalle paadjes kan.

Dus probeerde ik om er wegen aan toe te voegen via 'mijn kaarten'.

Dit is gelukt maar nu kan ik de wegen niet in mijn route opnemen.

Zijn er mensen die dit ook al gedaan hebben en die dit probleem hebben kunnen oplossen?

Link naar reactie

Je kan toch gewoon de route vastnemen op bepaalde punten en die naar een andere weg slepen ? Zo herberekent hij het ganse boeltje.

You can customize your directions by adding a destination or dragging the directions. Each time you drag your directions, you add a destination as part of the route.

To drag your directions:

1. Create a set of directions.

2. Click and drag any point on the purple directions line to any location of the map. Google Maps immediately re-creates the directions on both the map and left panel and creates a destination Destination marker for the point you added. Note that Google Maps also updates the estimated travel time and distance.

3. To add additional destinations by repeating Step 2.

4. To remove a destination, right click on any of the markers on the route and choose Remove this destination.

maps>

Link naar reactie

raar. zonet nog 'ns geprobeerd en bij mij lukt alles netjes. Ik geef een plaats in, hij zet een punt. Ik geef een 'get directions' in en hij zet nog een punt met een blauwe lijn er tussen. Ik geef een bijkomend adres in en hij zet een derde punt + een bijkomende blauwe lijn.

Ik versleep mijn laatste toegevoegde adres tussen de twee andere... er wordt terug herberekend en nu krijg ik iets van punt A naar punt B over C... nice.

Link naar reactie

Ik heb zelf wegen toegevoegt aan google maps, dit kun je gebruiken als je bent ingelogd. Het zijn deze wegen die hij niet aanneemt, hij herkent het niet als een weg. Dus vraag ik me af of dit wel iets bruikbaar is...

Ik neem aan dat jij een tussenpunt plaatst op een weg die google maps standaard kent?

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
voor Tomtom heeft men het programma Tyre, maar bestaat er ook zoiets in de zin van Tyre maar voor een Mio?

Dank bij voorbaat

Jep, ik sukkel met net hetzelfde probleem, alle programma's gaan voor TomTom of Garmin, maar niet voor MIO! Iemand oplossing?

Link naar reactie
voor Tomtom heeft men het programma Tyre, maar bestaat er ook zoiets in de zin van Tyre maar voor een Mio?

Dank bij voorbaat

Jep, ik sukkel met net hetzelfde probleem, alle programma's gaan voor TomTom of Garmin, maar niet voor MIO! Iemand oplossing?

in Tyre kun je kiezen voor 'opslaan als...' en dan kun je het bestandstype veranderen naar bv oziexplorer, GPS-exchange etc. Is dat niet bruikbaar op de Mio ?

Link naar reactie

Bij de Garmin krijg je MapSource: daar is een route samenstellen een kwestie van een lijntje trekken waar je ongeveer langs wilt rijden, en hij rekent uit hoe je het beste kunt rijden; als je dat lijntje langs alleen kleine weggetjes trekt, krijg je een route langs alleen kleine weggetjes...

Ik heb een voorbeeldje - deze route heb ik uitgezet voor een scooterweekendje met vrienden van een paar weken geleden:

bhamrun.gif

http://vespa.mr10.nl/garmin/bhamrun.gdb filetje voor de Garmin

Ik heb de optie 'View in Google Earth' ook gezien, maar daar maakt ie helaas nogal een zooitje van. Ook heeft MapSource nou niet echt de meest intuïtieve interface die ik op een programma gezien heb lately.

Dus het klinkt heel mooi allemaal, maar ik heb zo het vermoeden dat het allemaal best nog wel beter kan dan MapSource.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...