-nl-Eindhoven Geplaatst: 22 november 2007 Delen Geplaatst: 22 november 2007 Halo mensen, Ik heb halfjaar geleden een vespa PK 50 XL op de kop kunnen tikken. Hij was helemaal versleten waar je eingelijk helemaal niks meer mee kon. Ik heb hem omgebouwd voor 450 euro aan onderdelen+ rekjes en beugels. Ik woon in Nederland waar ik hem dus ook heb laten keuren. Hij was helemaal goed alleen kwam hij uit Duitsland daarop is hij afgekeurd en is hij niks meer waard. Dat kwam omdat er in het frame nergens NL en een code was ingeslagen en er een duitse frame code instond. Het slaat echt helemaal nergens op waar ze nou moeilijk over doen want hij is motorisch perfect alles is goed en voldoet gewoon aan de eisen. Ze hebben tege mij gezegt dat ik maar papieren moet gaan halen bij de fabriek maar hij is al 30 jaar oud hoe wil ik dat nu nog voor elkaar krijgen? Het is toch een prachtige oldtimer en baal er flink dat hij is afgekeurd. Omdat deze site belgisch is en er belgische kenners zijn weten jullie toevallig of hij in België hij ook word afgekeurd omdat hij uit Duitsland komt of is het daar anders geregeld? Link naar reactie
krikke Geplaatst: 22 november 2007 Delen Geplaatst: 22 november 2007 offtopic: Je hebt daar blijkbaar nog een hele mooie oldtimer staan! Zo waren ze op z'n mooist. Zonder de "dikke" bumpers. succes verder met je papierrommel. Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 22 november 2007 Delen Geplaatst: 22 november 2007 Welke papieren heb je wel? Dan kunnen wij u beter helpen. Als je echt geen papieren hebt dan kun je het wel vergeten denk ik. Misschien eens op nederlandse forums proberen : http://www.amsterdamvespaclub.com/ & http://forum.haagsevespaclub.nl/ en nog enkele ... veel succes... edit : probeer eens de zoekfunctie bovenaan en zoek op "papieren" Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 22 november 2007 Delen Geplaatst: 22 november 2007 papieren of een attest ofzo kan je meestal wel krijgen bij de fabriek. Die kunnen heel lang nagaan van welk jaar die is en andere technische details er zijn. Maar denk dat die toch geen 30jaar oud is hoor , dan zou die van 1977 zijn. Als ik me niet vergis , dan zijn de eerste van pk50 van 83 ongeveer en die hadden een ander zadel Denk dat jouw model ergens van 88-90 zal zijn in werkelijkheid Kijk eens op scooterhelp.com (of zoiets) ; als je je chassisnummer intikt , dan weet je exact welk bouwjaar die heeft , en weet het ook eens te zeggen hier als je wil. Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 23 november 2007 Delen Geplaatst: 23 november 2007 ne PK XL Oldtimer *-) diene daarachter is zeker ne mooie oldtimer! bent u zeker dat u voor een 50cc motor naar de keuring moet? (in belgie kennen wij dat echt niet;-)) misschien dat ze dat moeten doen voor duitse voertuigen, want heb gehoord eens dat daar in duitsland bijna alles mag (qua veranderingen aan uw auto en er dan zomaar mee rijden (dak afzagen bv)) Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 23 november 2007 Delen Geplaatst: 23 november 2007 als je de duitse papieren hebt zou ik denken dat het geen probleem is. wat zeggen ze bij de RWD ( of hoe het ook noemt in nederland)? als je de duitse papieren nog hebt moet je misschien eens gaan horen bij piaggio in nederland. zij kunnen je misschien de juiste papieren bezorgen om hem op kenteken te zetten. succes Link naar reactie
-nl-Eindhoven Geplaatst: 23 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2007 Ik kan niet achter het preciese bouwjaar komen de site werkt niet, daarbij zijn de papieren in de loop van de tijd kwijtgeraakt (niet zo gek). In Nederland zijn ze streng met alles, dus een dak afzagen hoef je niet te proberen dat word afgekeurd. Ik zou dan het beste contact moetten opnemen met een Piaggio dealer? Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 23 november 2007 Delen Geplaatst: 23 november 2007 vooral eventjes gaan zitten, kalmeringspilletje nemen, eventueel een fris 'pilsje' en er dan mee leren leven dat het nog even zal duren, want je begint aan een lang proces;-) Link naar reactie
Gast Geplaatst: 23 november 2007 Delen Geplaatst: 23 november 2007 ik zou Piaggio benelux contacteren (eventueel via een dealer), ik zie niet in wat je anders zou kunnen doen Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 23 november 2007 Delen Geplaatst: 23 november 2007 ik zou Piaggio benelux contacteren (eventueel via een dealer), ik zie niet in wat je anders zou kunnen doen dan kunt ge misschien al aan een GVA geraken, maar hier in belgie sta je dan nog nergens, ik weet niet welke papieren NLEindhoven al wel heeft, en welke hij exact nodig heeft. Link naar reactie
-nl-Eindhoven Geplaatst: 23 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2007 ik zou Piaggio benelux contacteren (eventueel via een dealer), ik zie niet in wat je anders zou kunnen doen dan kunt ge misschien al aan een GVA geraken, maar hier in belgie sta je dan nog nergens, ik weet niet welke papieren NLEindhoven al wel heeft, en welke hij exact nodig heeft. ik heb alleen Brommer specificatie's op papier staan. Ik heb vernomen dat ik de Duitse papieren mischien wel kan laten opvragen bij de KBA (kraftsfahrt bundes amdt). Weet niet of dit bij jullie bekent is ? Link naar reactie
Nino Geplaatst: 24 november 2007 Delen Geplaatst: 24 november 2007 Toch is het model op de foto absoluut een Nederlandse PK 50xl. Waarschijnlijk is de scooter ooit vanuit Nederland naar Duitsland gegaan en hebben ze daar een Duits registratienummer oid ingeslagen. Kijk even links op het balhoofd of er daar geen NL k-0021 staat. Schuur desnoods de lak even weg want misschien is de scooter overgespoten. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 24 november 2007 Delen Geplaatst: 24 november 2007 misschien dat ze dat moeten doen voor duitse voertuigen, want heb gehoord eens dat daar in duitsland bijna alles mag(qua veranderingen aan uw auto en er dan zomaar mee rijden (dak afzagen bv)) In Duitsland mag minder dan hier ;-) Geen E-keur of TUV keur , is afgekeurd. je kan daar wel dingen laten keuren , maar ze zijn daar wel streng op : pinkers minimaal 30cm van elkaar , alle bouten geborgd , ... ... En anders mail eens je chassisnummer door , dan kijk ik wel eens op de site als die niet kan bij je Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 25 november 2007 Delen Geplaatst: 25 november 2007 eindhoven, neem eens contact op met de jongens uit de nederlandse scooterscee, die hebben hier veel meer ervaring mee. hier in Belgie heb je voor een 50cc enkel een gelijkvormigheidsattest nodig om hem ingeschreven te krijgen en een keuring is al helemaal onbestaande. vraag eventeel naar Christiaan Dozy Link naar reactie
fajes Geplaatst: 25 november 2007 Delen Geplaatst: 25 november 2007 http://www.dutchscooterforum.nl/forum/ misschien moet je hier eens proberen, cheers Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 26 november 2007 Delen Geplaatst: 26 november 2007 wel een motokeuring bestaat eigenlijk WEL in Belgie. enkel geen jaarlijkse keuring. zo kan je een "eigen brouwsel" of een moto die je in "kit" vorm hebt aangekocht in bv.Amerika hier laten "keuren".(net zoals kit-cars)wat eigenlijk wil zeggen homologeren.zijn geven u dan een attest gelijkwaardig aan een gelijkvormigheidsattest en de nodige papieren om de motor in te schrijven .er zijn zo'n 5-tal stations in Belgie denk ik die dat doen,die vind je terug op www.goca.be ze hebben me er wel bijgezegd dat dit echt wel de laatste mogelijkheid is,lukt het daar niet,dan krijg je'm niet meer ingeschreven. Domi den tuner. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 27 november 2007 Delen Geplaatst: 27 november 2007 en dit kost een luttele 625euro :-) Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 27 november 2007 Delen Geplaatst: 27 november 2007 en dat is voor meneer NLeindhoven zelfs 1250 oude gulden!! Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 27 november 2007 Delen Geplaatst: 27 november 2007 is't echt? ik zou het ni weten...lijkt mij toch wel veel... ik kom toch bijna dagelijks op de keuring,'k zal het eens vragen se... Domi. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 27 november 2007 Delen Geplaatst: 27 november 2007 nu vroeg ik mij af? in belgie is voor een 50cc het gva toch genoeg? en dat kan je aanvragen bij piaggio benelux of via een dealer. is het in nl dan anders? cheers Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 27 november 2007 Delen Geplaatst: 27 november 2007 en dit kost een luttele 625euro :-) dat klopt inderdaad. Ik heb eens navraag gedaan en als je bijvoorbeeld een malossi en een sip performance zou monteren, krijg je deze nooit door deze keuring mits teveel decibels. Ik heb hier thuis die documenten liggen en das gewoon niet haalbaar bij een vespa Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 27 november 2007 Delen Geplaatst: 27 november 2007 en dit kost een luttele 625euro :-) dat klopt inderdaad. Ik heb eens navraag gedaan en als je bijvoorbeeld een malossi en een sip performance zou monteren, krijg je deze nooit door deze keuring mits teveel decibels. Ik heb hier thuis die documenten liggen en das niet haalbaar bij een (getunede) vespa Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 27 november 2007 Delen Geplaatst: 27 november 2007 jaja,maar dat is tuning,en dat mag ni !!!!! (allé,dat hebben ze me toch is wijsgemaakt op't forum :-)))))) dan hebben jullie gelijk,dat is veel te veel voor een homologatie. naar prijzen had ik nog niet gevraagd... maar met een standaard vespa zou het dan toch moeten lukken,als alles werkt tenminste... Link naar reactie
josse Geplaatst: 27 november 2007 Delen Geplaatst: 27 november 2007 jaja,maar dat is tuning,en dat mag ni !!!!!(allé,dat hebben ze me toch is wijsgemaakt op't forum :-)))))) ... pas maar op dat ze u niet verbannen naar het Foxke-forum ;-) Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 27 november 2007 Delen Geplaatst: 27 november 2007 ik vrees dat ik daar ni binnen mag :-))) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.