Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ik wil naar het zuiden van frankrijk rijde met een paar vrie


koffieboon1

Aanbevolen berichten

ik ga volgend jaar aug-sep (3 weken) met een paar vrienden naar het zuiden van frankrijk rijden. ik ben de reis nu al aan het voorbereiden heeft er iemand tips zoals, moet een vespa andere olie hebben? Moet het percentage olie-benzine verhoogd worden voor een lange afstand. Hoe lang mag men max met een vespa rijden om hem niet te oververhitten. en tenslotte al wie goesting heeft mag natuurlijk meerijden slaapplaats in lacanau is al geregeld.

Link naar reactie

Voila ik heb mijn profiel ingevuld. ik rijd dagelijks met een vespa sprint al 6 jaar. Ik weet hoe ik nen sprint uit elkaar en in elkaar moet steken maar met het afstelen heb ik toch altijd even hulp nodig. ik heb geen ervaring met rItten meer dan 100 km. Ik heb echt al zin om te vertrekken maar ik denk als ge gewoon vertrekt en geen rekening houd met wat de vespa kan, dat ik na 2 dagen al terug in belgie sta.

Link naar reactie

Hier staat het reisverslag dat ik deze zomer heb gemaakt van mijn reis(je) naar la douce France, alhoewel het soms meer la douche France was. http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=91514

regel 1: neem steeds de tijd om je doel te bereiken. Overhaasting lijdt bijna altijd tot pannes of zelf ongevallen, wijk van je plan af indien nodig.

regel 2: zelf in de zomer kan het behoorlijk koud zijn en regenen, neem goede beschermkledij mee.

regel 3: genieten is belangrijker dan km's doen, neem de tijd om te genieten. Als je rustig wilt rijden neem de kleinere banen, daar is er veel minder verkeer.

regel 5:...

Speur het forum hier eens af, er zijn nog verschillende reisverslagen (zelf tot Italie). Hier kun je verschillende dingen van opsteken. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Uw tijd nemen is een goed advies, al doe je maar 100 km per dag. Niet te veel plannen ook niet, en niet persé ergens die dag nog willen geraken.

Veel problemen moet dat normaal niet opleveren, olie moet niets speciaal mee gedaan worden. Ik heb al 750km non-stop gereden zonder problemen, best de vespa standaart laten, dus zonder kits en speciale uitlaat.

Nog een reisverhaaltje:

http://vespa.glint.be/

Link naar reactie

Dag koffieboon, wij zijn deze zomer in zuiden geweesten hebben meer dan 1000km gereden in zeer hete omstandigheden. We zijn gestart in Orange, vervolgens doorgereden naar de ardeche, daarna de mt. Ventoux, dan verder richting provence, Seillans, Faillence, Georges du verdon, grasse en de gehele kust vanaf St. tropez tot in Monte-carlo monaco. Het was een reuze plezante reis waar we 13 dagen over gedaan hebben. Mijn vespa 150 sprint V van '75 heeft ons nooit in de steek gelaten. Zelfs geen platte band. Het meest heeft hij afgezien op de Mt. Ventoux waar ik 1x gestopt ben om hem eens te laten afkoelen.We zaten er ook met 2 personen op en ik heb ook steeds volle gas gegeven. De dagtrips lagen rond de 160 tot 210 km per dag. Vooralleer ik vertrokken ben heb ik alle kabels laten vervangen en heb ik nieuwe banden laten steken. De mengverhouding van mijn benzine 98octaan lag tussen 2 en 2,5 % met half synthetiche olie van ELF. Zeer goede olie trouwens en weinig rookontwikkeling.

Zorg dat je vespa in goede conditie staat wanneer je vertrekt. Dit voorkomt al vele problemen.

Goede reis en veel geluk.

Greetz Peter

http://img125.imageshack.us/img125/1213/dscn1042oo7.jpg

Link naar reactie

beetje rare comment misschien, maar in Frankrijk worden Vespa's door automobilisten als brommers beschouwd. Bij gevolg rijd je dus rechts op je rijstrook (behalve op de autostrade misschien) , zodat die zotte fransen vlotjes voorbij kunnen. Doe je dat niet, dan haal je zoveel frustraties op je nek van andere weggebruikers, dat het niet meer leuk is. Voorbijsteken zullen ze, al is het via onmogelijke maneuvers.

Link naar reactie
beetje rare comment misschien, maar in Frankrijk worden Vespa's door automobilisten als brommers beschouwd. Bij gevolg rijd je dus rechts op je rijstrook (behalve op de autostrade misschien) , zodat die zotte fransen vlotjes voorbij kunnen. Doe je dat niet, dan haal je zoveel frustraties op je nek van andere weggebruikers, dat het niet meer leuk is. Voorbijsteken zullen ze, al is het via onmogelijke maneuvers.

Ik heb daar toch niets van gemerkt hoor!!! Gewoon uw plaats opeisen zou ik zeggen...

Link naar reactie

Elk land heeft zo zijn ongeschreven wetten, en in Frankrijk is dat gewoon zo... En voor de nonbelievers moet je dat maar eens in Italie proberen, haha veel succes...

N

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...