Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ik wil naar het zuiden van frankrijk rijde met een paar vrie


koffieboon1

Aanbevolen berichten

ik ga volgend jaar aug-sep (3 weken) met een paar vrienden naar het zuiden van frankrijk rijden. ik ben de reis nu al aan het voorbereiden heeft er iemand tips zoals, moet een vespa andere olie hebben? Moet het percentage olie-benzine verhoogd worden voor een lange afstand. Hoe lang mag men max met een vespa rijden om hem niet te oververhitten. en tenslotte al wie goesting heeft mag natuurlijk meerijden slaapplaats in lacanau is al geregeld.

Link naar reactie

Voila ik heb mijn profiel ingevuld. ik rijd dagelijks met een vespa sprint al 6 jaar. Ik weet hoe ik nen sprint uit elkaar en in elkaar moet steken maar met het afstelen heb ik toch altijd even hulp nodig. ik heb geen ervaring met rItten meer dan 100 km. Ik heb echt al zin om te vertrekken maar ik denk als ge gewoon vertrekt en geen rekening houd met wat de vespa kan, dat ik na 2 dagen al terug in belgie sta.

Link naar reactie

Hier staat het reisverslag dat ik deze zomer heb gemaakt van mijn reis(je) naar la douce France, alhoewel het soms meer la douche France was. http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=91514

regel 1: neem steeds de tijd om je doel te bereiken. Overhaasting lijdt bijna altijd tot pannes of zelf ongevallen, wijk van je plan af indien nodig.

regel 2: zelf in de zomer kan het behoorlijk koud zijn en regenen, neem goede beschermkledij mee.

regel 3: genieten is belangrijker dan km's doen, neem de tijd om te genieten. Als je rustig wilt rijden neem de kleinere banen, daar is er veel minder verkeer.

regel 5:...

Speur het forum hier eens af, er zijn nog verschillende reisverslagen (zelf tot Italie). Hier kun je verschillende dingen van opsteken. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Uw tijd nemen is een goed advies, al doe je maar 100 km per dag. Niet te veel plannen ook niet, en niet persé ergens die dag nog willen geraken.