Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LX 125 - Kickstarter


w_boelen

Aanbevolen berichten

Ik heb vroeger op een dikke viertakt gereden. Het starten ging met de kickstarter. Voor ik hem aantrapte zette ik een lichte druk met mijn voet op de kickstarter zodat de krukas een langzame omwenteling maakte. Op het moment dat de zuiger compressie begon op te bouwen gaf ik een flinke trap met heel mijn gewicht op de kickstarter waardoor de boel in gang sloeg. Het komt er op neer dat je de zuiger in de juiste positie weet te zetten net voor het compressiepunt en ontsteking. Met een ferme kick moet het daarna lukken.

Succes !

Link naar reactie

Ik heb het internet hierover ook nog eens afgeschuimd en blijkbaar is dat toch wel een gekend probleem bij de moderne Vespa's. Ze spreken zelfs vaak van oppassen voor een 'Cracked Side Case'.

Ik ga er niet meer aan kloemelen. Gewoon altijd electrisch starten en in geval van panne dan lost ik het wel anders op.

Link naar reactie

Dag Werner

Probeer met de kickstarter het moment van compressie te zoeken, laat de kickstarter naar bovenkomen en trap dan stevig door.

Ik reed met een Yamaha Induro waarop een kijkglas is om de krukas in de goede stand te zetten.

René

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik rij met een lxv 125 en mijn ervaringen met kickstarten zijn ook niet geweldig.Probeer af en toe te starten met de kickstarter,als de motor warm is lukt me dat in pakweg 50% van de gevallen.Met koude motor lukt me dat niet.Laatst contact volledig laten opstaan,3uur later batterij volledig plat,met kickstarter gewoonweg niet in gang te krijgen.Ten einde raad kunnen starten met startkabels en autobatterij.Vraag me af waarom die kickstarter er nog op staat.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...