Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vrijdag 9/11/2007 "After-Beiaard Tijdperk" - Het Zand!


Antwerpse Vespa Vrienden

Aanbevolen berichten

Op de Raduno kwamen een aantal Vespisten met het voorstel om vrijdag naar Het Zand te gaan, een Ierse pub aan de voetgangerstunnel. Mét Guinness dus onze Gentenaars zijn weer van harte welkom!

Dus, 20u - Het Zand - Sint-Jansvliet 9 vlak aan de Hoogstraat en begin Kloosterstraat aan de voetgangerstunnel.

Dit vond ik op internet:

Het Zand

Sint-Jansvliet 9

"Wie van 't Zuid via de Kloosterstraat (vol antiekwinkels!) richting centrum wandelt, belandt onvermijdelijk in de zandbak van de Ierse pub ’t Zand naast de voetgangerstunnel. Vanaf half mei wordt over het terras een hoop zand uitgestort. Voeten wassen en propere sokken aantrekken voor je hier op de bank komt zitten dus! Wie hier rondhangt, is een Ierse Antwerpenaar of een Antwerpse Ier. Feit is: al wie van Guinness en Cider houdt, is welkom."

Tot dan!

Peter.

Link naar reactie
Erix, ne lekkere Kilkenny ( ofzoiets) is ook best wel te pruimen én nogal vergelijkbaar met een bolleke.

;-)

slàinte!

SCHANDE!!! Een Kilkenny vergelijken met een Koninck! Ik heb dat al gedronken en het was er rapper uit dan erin! Neen geef mij maar een echte Antwerpse pint! De Koninck: en heel Antwerpen krijgt goesting. lol ;-)

http://www.dekoninck.be/page.php?lan=NL&id=6

Link naar reactie

Cultuurbarbaren!!!

@Krikke: Sommige zijn lekkerder dan sommige Schotse!

@Erix: triple distilled maakt de whisky (algemeen, dus zonder e) zachter! In Ierland is dat wettelijk verplicht, dus triple distilled, een enkele Schotse uitzondering daargelaten, altijd Iers!

@SJL: tja, wat moet ik hiermee...

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Nu ik dit allemaal even overdenk, ik ben in Hoboken op vrijdagavond, maar ga toch proberen om in't laat nog binnen te vallen. Al was het alleen maar om mijn hopelijk succesvolle avond af te sluiten met een lekkere Whiskey! En moest Kaboo er zijn, uiteraard eindelijk eerst onze Guinness!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
Cultuurbarbaren!!!

Whiskey behoort niet tot 'onze' Cultuur (in België toch niet). Bier daarentegen wel. Ik ben dus alles behalve een cultuurbarbaar!

Als ge een geleerd woord gebruikt zorg dan in het vervolg dat je weet waarover je spreekt hé! Cultuurbarbaar! LOL ;-)

Link naar reactie
@Erix: foutje ,er wordt in Vlaanderen toch wel whiskey gemaakt zené, wel heel kleinschalig maar toch.

Klopt inderdaad! Heb hem ook al geproeft en het daarbij gelaten! ;-)

Echter, onlangs is er een nieuwe Belgische Whiskie (niet Schots, noch Iers :-D ) uitgekomen, en volgens de kenners waren de eerste berichten niet onverdeeld negatief. Die proef ik nog wel een keer.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

@ fox : ge moet hem binnen x-aantal jaren eens proberen , degenen waar ge het over hebt is nog niet op jaren en is daarom nog niet op smaak . Maar toch staat hij al in de whiskey bijbel .

Link naar reactie
@ fox : ge moet hem binnen x-aantal jaren eens proberen , degenen waar ge het over hebt is nog niet op jaren en is daarom nog niet op smaak . Maar toch staat hij al in de whiskey bijbel .

ik kan er volledig naast zitten maar volgens mij komt die Belgische whisky( the Belgian Owl) volgend jaar uit én is die al helemaal gereserveerd. Op de volgende " oogst" is het inderdaad nog een hele tijd wachten.

Link naar reactie
@ fox : ge moet hem binnen x-aantal jaren eens proberen , degenen waar ge het over hebt is nog niet op jaren en is daarom nog niet op smaak . Maar toch staat hij al in de whiskey bijbel .

Euhm, Johan, whisky wordt niet beter of slechter eens hij gebotteld is. Een zoveel jaar blijft een zoveel jaar, hoelang je hem ook op fles laat liggen. Als ze in de komende jaren nieuwe bottelingen hebben zullen die altijd anders van smaak zijn. Das in theorie de eigenschap van single malt ipv blended. En de standaards, die worden binnen dezelfde malt onder verschillende vaten geblend om toch een constante smaak te hebben door de bottelingen heen. En, de whisky-bijbel is een naslagwerk, geen top zoveel van de beste. Uiteraard staat hij erin, maar er staan er ook nog een hoop anderen in die goed zijn om in 't eten te doen. Maar, mijn smaak is ook de jouwe niet natuurlijk. Ik heb het al veel meegemaakt dat een "slechte" whisky voor de ene, een "goeie" is voor de andere. :-D

Maar hey, kom in 't laat eens af vrijdag en we drinken er gewoon ene! Daar is het uiteindelijk voor bedoeld! ;-)

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...