Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LX125 - Actie radius


w_boelen

Aanbevolen berichten

Allez, alweer een vraagske over de LX 125.

Hoeveel km doen jullie met een volle tank?

Waarom deze vraag?

Na een dikke 150km begint m'n reserve lampje soms te pinken. (Benzine indicator staat bijna op het onderste aanslagpinneke)

Als ik dan ga tanken dan slaat het benzinepistool reeds af na 4 liter. (De indicator staat dan bijna tegen het bovenste aanslagpinneke)

Volgens de documentatie zou er 8,6l in de tank kunnen dus eigenlijk kan ik nog 150km extra maken.

Je kan ook zo moeilijk kijken (tijdens het tanken) of hij nu echt vol is. Of hoe controleren jullie dat?

Wat zijn jullie ervaringen hierover met de LX?

Link naar reactie

Beste Werner

Actie radius? Ik dacht 200 km maar als ge het precies wilt weten neem enkele liters benzine mee in een jerrycan en rij tot de scooter slilvalt.

Je kan ook zo moeilijk kijken (tijdens het tanken) of hij nu echt vol is. Of hoe controleren jullie dat

Als de tank vol is loopt ze over. Bij een GTS loopt de benzine uit een darmpje onder de GTS en roepen de andere klanten menheer uw scooter lekt. En dan stop ik.

Rene

Link naar reactie

Raar allemaal :-S

200km met een volle tank van 8.6L.

Slechts 4 liter in een tank.

3L verbruik op 100km. (in andere threads)

Ofwel is de tank maar 6L ofwel ligt het verbruik hoger dan 3L.

Ik zal toch maar zo snel mogelijk een fles naft meenemen en proberen vooralleer ik moet duwen.

Jullie horen nog van het resultaat...

Link naar reactie

hier ook een goeie 200km. Kga tanken als het lampje van de benzine blijft branden en dan tank ik ongeveer 6 à 7 liter.

Als ik tank steek ik wel het pistool niet helemaal in de tank. Maar wel opt gemakske tanken met pistool der uit, dat je kan zien tot waar de benzine al staat

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag de laatste druppel eruit geperst (ja ja in dit hondeweer).

Op exact 225km viel hij uit. (niet eerst een beetje sputteren of zo)

2L uit een cola-fles erin gedaan en naar het tankstation gereden.

Daar heb ik m'n tank boemvol gedaan + m'n 2L cola-fles en dat was samen 8,82L.

Dat is dus ongeveer 3,8L verbruik per 100Km.

(Ik weeg 110kg en rij altijd goed door, dat zal er ook wel mee te maken hebben)

Hopelijk heeft er iemand nog wat aan...

Link naar reactie

Eerlijk gezegd, ik schrok wat van je gemeten verbruik, 3,8 liter. Ik heb het voor mijn LX eens uitgerekend (niet echt uitgetest zoals jij) en kwam op 3,1. Maar dat was wel in volle zomer waarbij de regelschroef op de carburator op "zomerstand" stond, dus wat armer mengsel. Tenminste, dat is wat de leverancier me verteld. Misschien is er net zoals bij auto's ook wel een verschil tussen het verbruik op vele korte afstandjes dan enkel op lange trajecten. Hoe dan ook, ik verbruik minder dan de helft van mijn auto en dat maakt mijn bankrekening heel blij.

Walter

Link naar reactie
Smout, Boechout. Maar ik ben geen techneut, misschien klopt mijn interpratatie van zijn toelichting niet of geef ik het fout weer. het gaat om de regelschroef die je ziet als je de zitting opent, en waarmee je de "ralenti" regelt. In de zomer wat minder, in de winter wat meer.

En ik dacht daar te gaan voor onderhoud?! Mischien toch eens twee keer nadenken...

en al eens beginnen met mijne LX op "winter" te zetten...haha

Nog zo'n mop en't regend!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...