Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LX 50 iets sneller maken


stefan2105

Aanbevolen berichten

@anderen: mijn internet, mijn vrijheid dit is zowat de slogan van de jonge gasten (en de ook iets oudere) tegenwoordig. Als je dan bij je eerste post betutteld wordt omdat je ten eertste je profiel niet invult en ten tweede dat je niet meer dan 50 mag met je 50cc kun je even goed je internet in de vuilbak zwieren en bij je ouders ten rade gaan. Enige wrevel is hier dus wel begrijpelijk (maar daarom niet gerechtvaardigd). Groetjes, nero.

Als amateur-kinderpsycholoog zou ik onze kleine Stefan dan ook willen adviseren zijn peceetje buiten te gooien en te vragen aan pappie of hij er goed aan doet zijn vespa op te voeren. De pappa's en de mamma's hebben tegenwoordig te weinig in de gaten dan wel invloed op datgene waar hun belhameltjes mee bezig zijn. Niet elk kindje is rijp voor het internet.

Pas op Stefaantje dat je scootertje niet sneller wordt dan jezelf.

Link naar reactie

@vicious: ik bedoel ermee dat je met de verzekering eerst overlegt wat je wilt aanpassen, dan krijg je van hen te horen of ze het accepteren of niet, gezien ook je rijbewijzen. vervolgens meld je het schriftelijk en dat wordt bij de polis gevoegd.

mijn verzekering zei dat als een lx50 (die technisch gelijk is aan de 125) sneller wordt gemaakt dan 45 km, en door de technische keuring komt, voor hen kwa risico gelijk staat aan een 'echte' 125 en er dus ook zoveel voor moet worden betaald.

wat betreft de discussie onder die link: individuele voertuigkeuringen, want daar heb je het hier over, zijn wat autos betreft (dat is het enige waar ik ervaring mee heb) via Engeland (UK) te doen. Een Engelse goedkeuring (vereist geen links stuur bij autos) kan vervolgens in de rest van de EU niet geweigerd worden.

Voor scooters weet ik het niet.

Link naar reactie

@nero &anderen: toch wel goed gezien.

wat betreft dat profiel: ik heb me aangemeld met als doel techniek te delen (waarschijnlijk dus niet het juiste doel), de desbetreffende vraag gesteld (die ik heel beleefd geformuleerd vind, maar niet iedereen zo lees ik) en binnen 10 minuten (ik was nog bezig op het forum) al de eerste reactie die ik inderdaad betuttelend vind. Mijn plan om verder nog een profiel of wat dan ook in te vullen heb ik toen maar laten varen (en al helemaal toen de Limburgers en het ABN bediscussieerd gingen worden), reacties als van jullie amateur-psycholoog zijn inderdaad ook niet waar ik op zit te wachten.

De fora die ik tot nu toe kende gaan inderdaad meer over het onderwerp zelf en minder over het leven als zodanig en over wat 'men' vindt wat mag en niet mag.

Conclusie is dat onze visies uiteenlopen. Ik heb nog gezocht naar de knop in het profiel me uit te schrijven om jullie niet verder te vermoeien, maar die is er niet.

De beste wensen aan jullie en de vespas.

Link naar reactie

Ik moet toch even posten hier, 45, 50 wat maakt het uit, als je vespa 50 op kilometerteller gaat zal hij 45 rijden, voor mijn part laat je hem 100 rijden, maar je moet niet verwachten dat er hier mensen een volledige uitleg doen over hoe je een 50 cc opdrijft, aan iemand die zich als onbekend voortbeweegd op dit forum, je kan evengoed een rijkswachter zijn, dus sommige reacties zijn wel te begrijpen

Link naar reactie

ach, filosofie en tecnhiek zal altijd hand in hand samengaan, er zijn op dit forum nu eenmaal echte kenners, en daarnaast ook genieters die graag wat socializen, da's al. Er is inderdaad een felle reactie gekomen, maar geloof mij, die kwam volledig uit liefde voor de mede vespist en uit bezorgdheid. Ik begrijp dat elders andere wetten gelden, maar hier is hetgeen je vroeg een strafbaar feit, waar de verzekeringen niet mee lachen en waar zeer zware gevolgen uit kunnen voortvloeien.

niet meer, niet minder, hopelijk ben je geholpen, en begrijp je de reacties...

Link naar reactie

Stefan,

Iedereen met een vespa is welkom hier op dit forum. Wanneer je jezelf hier op dit forum begeeft moet je af en toe het één en ander slikken. Een vraagstelling die voor jezelf normaal lijkt kan voor een ander reden zijn om, al dan niet naar je zin, te reageren: this is life on the forum... Het probleempje wat je nu ervaart is voor het grootste deel ontstaan door het (misschien onbewust) kiezen voor een oningevuld profiel. Regelmatige gebruikers ( :) ) van dit forum weten graag met wie ze van doen hebben. Niets zo afstandelijk als praten met iemand zonder gezicht. Wanneer je meer rendament uit je bewegingen op dit forum wilt halen is het invullen van je profiel aan te raden. Je zult verstelt staan van de hulpvaardigheid van de forumgebruikers wanneer ze weten wie je bent. Uiteraard zul je altijd rekening moeten houden met de kritische noot van de 'wijzen'. Wat je er mee doet is jou zaak. Wat mij betreft ben je hier als ieder ander net zo welkom.

De taal op dit forum is niet louter technisch, en gelukkig maar. Een hoop off topic priet-praat kan echter ook dienen als smeermiddel, hoe gek het ook klinkt, om eea voor elkaar te krijgen.

Groeten,

Paul

Link naar reactie

ach, dat zijn dan toch weer aardige reacties, waarvoor dank

ik zal dan toch maar wat profiel invullen zodat je weet die die eigenwijze figuur is. Ook in Belgíë neem ik aan kun je met de verzekeringsmaatschappij praten, of luiteren ze niet? Dat zou jammer zijn want wat ik elders las over een on-aanmeldbare vespa uit het buitenland is natuurlijk gewoon te gek voor woorden, bovendien zijn er europese regels.

Link naar reactie

man man ... jullie kunnen nogal lallen!

Wie van jullie heeft nog nooit door het rood gereden?

Wie van jullie heeft nog nooit sneller gereden dan de toegelaten snelheid?

Wie van jullie heeft nog nooit de platen van een andere wagen aan je auto gehangen om hem even te kunnen afhalen?

Wie van jullie heeft er nog nooit verkeerd geparkeerd?

Wie van jullie heeft er nog nooit iemand in het "zwart" betaald?

Wie van jullie heeft er nog nooit met teveel alcohol op de vespa gezeten?

Iemand de les spellen van dat mag niet volgens de wet is allemaal heel gemakkelijk maar als het je zelf even uitkomt dan doen we het toch even lekker wel! Dat is toch wreed kortzichtig niet? Als je het antwoord ni wil geven aan stefan..dat is je recht, maar stop met de moraalridder uit te hangen.

Een opgefokte brommer staat dat onmiddellijk gelijk met accidenten?? Ik dacht toch van niet...er staan in verhouding meer ongevallen in de krant met auto's dan met brommers.

En laat me alstublieft nu ni over het profiel beginnen...hehe :D

Groeten

Sam

Link naar reactie

Ah nu snap ik het rene...stefan is de dommerik, hij vraagt het, maar kan het beter gewoon doen zoals jullie en daarna nen andere dommerik op het forum met de vinger wijzen! Wat voor een antwoord geef je me nu eigenlijk rene. Ik had beter verwacht!

groeten

Sam

Link naar reactie

juliie zijn een heel net forum, waar niemand een van origineel afwijkende scoot heeft, noch door rood rijdt of iets anders van het bovenstaande lijstje (tot nu toe geldt dat ook allemaal voor mij), alleen mag je er ook niet over discussieren en dat deed ik wel, blijkbaar is dat not-done alhier, excuses dus.

Link naar reactie

Anders maken we 2 forums:

www.ik_ben_heiliger_dan_jezus_vespaforum.be voor de moraalridders...

www.was_ik_maar_heiliger_dan_jezus_vespaforum.be voor de rest...

Internet zou een bron van informatie moeten zijn, aan jou om uit te maken hoe je er verstandig mee omspringt

hier alvast hoe je een bom maakt:

hoe maak ik een bom

ps: ik ben niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen

Link naar reactie

Sammie, ik ben op mijn 14 jaar, in het geniep, beginnen roken, heb gedronken als een tempelier, heb opgefokte brommers en auto's gehad én ongelukken, en heb nog een hele resem andere foute dingen gedaan! Maar, wil dat dan zeggen dat ik dat bvb aan mijn kinderen moet toelaten, al-dan-niet met een opmerking????? Of wil dat zeggen dat ik iedereen die zulke dingen wil doen gewoon moet helpen zonder opmerking of, erger nog, moet toejuichen?

Ik dacht het niet! Wat niet wegneemt dat iedereen uiteraard na de preken gekregen te hebben, doet wat hij of zij wil zonder verantwoording te moeten afleggen aan iemand anders dan zichzelf! Zolang je dan uiteraard ook maar bereid bent de consequenties te dragen. En, oke, ik geef toe, diegenen met kinderen en zeker ook de wat oudere zullen meer preken... en misschien hoort het ook zo... 't is een teken van liefde en betrokkenheid, tja...

Welkom Stefan!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

@ PX VDS

Neeje, ik ben al voor sponsoring bij Kerk & Leven gaan aankloppen, maar tot nu toe zonder resultaat.

Ik denk dat we misschien meer te weten komen over "tips om door het rood licht rijden" als we naar het daxforum zouden gaan ...

Link naar reactie
man man ... jullie kunnen nogal lallen!

Een opgefokte brommer staat dat onmiddellijk gelijk met accidenten?? Ik dacht toch van niet...er staan in verhouding meer ongevallen in de krant met auto's dan met brommers.

En laat me alstublieft nu ni over het profiel beginnen...hehe :D

Groeten

Sam

Als er nix gebeurd, is er niks aan de hand, natuurlijk, MAAR ALS ER IETS GEBEURD :

Zijn de gevolgen wel veel groter !

Ge komt er niet vanaf met een boete van een paar honderd euro; het kan heel uw verder leven om zeep helpen.

Maar doe vooral uw goesting.

Als ge jong bent, zijt ge toch onsterfelijk en weet ge alles beter !

En wij, wij zijn maar oude zeuren...

r staan in verhouding meer ongevallen in de krant met auto's dan met brommers.

Onverzekerde, opgevoerde auto's ?

Als ge door het rood rijdt in't midden van de nacht..zal er waarschijnlijk nix gebeuren. Rij je door het rood in't midden van de dag...zullen de gevolgen ook wel groter zijn en je zal er ook ni van af komen met enkele honderden euro's, het kan ook heel uw verder leven om zeep helpen. Of is alles dan rozegeur en maneschijn?

Zijn al die brommers in de krant onverzekerd en opgevoerd dan? En ja er zullen auto's bij zijn die niet verzekerd zijn en door aanpassing van het motormanagement meer pk's en Nm's hebben. Snel gebeurd hoor ga maar even langs www.autotuneheinz.be!

Ik ben 29 jaar, ben getrouwd en heb twee kinderen. Mijn kinderen zullen later hun brommer niet mogen opvoeren...ik hoor dat dan ook te zeggen in kader van de opvoeding van mijn kinderen. Maar om een andere volwassen man de les te spellen over wat mag en niet mag vind ik erover. Iemand heeft gewoon vermeld, stefan weet je dat dit wettelijk niet mag? Is toch voldoende...laat hem zelf dan maar uitmaken of hij er mee verder gaat of niet!

grts

sam

Link naar reactie
Sammie, ik ben op mijn 14 jaar, in het geniep, beginnen roken, heb gedronken als een tempelier, heb opgefokte brommers en auto's gehad én ongelukken, en heb nog een hele resem andere foute dingen gedaan! Maar, wil dat dan zeggen dat ik dat bvb aan mijn kinderen moet toelaten, al-dan-niet met een opmerking????? Of wil dat zeggen dat ik iedereen die zulke dingen wil doen gewoon moet helpen zonder opmerking of, erger nog, moet toejuichen?

Ik dacht het niet! Wat niet wegneemt dat iedereen uiteraard na de preken gekregen te hebben, doet wat hij of zij wil zonder verantwoording te moeten afleggen aan iemand anders dan zichzelf! Zolang je dan uiteraard ook maar bereid bent de consequenties te dragen. En, oke, ik geef toe, diegenen met kinderen en zeker ook de wat oudere zullen meer preken... en misschien hoort het ook zo... 't is een teken van liefde en betrokkenheid, tja...

Welkom Stefan!

Groeten,

Peter.

Peter,

Ik spreek niet over opvoeding van kinderen, ik heb nergens vermeld dat je opvoeren moet toejuichen. Ik preek ook tegen mijn kinderen en ik keur opvoeren ook af...

Je kan die persoon normaal aanspreken, je hoeft daar niet over te preken. Als jij door het rood rijdt en iemand op het straat laat je stoppen en begint hierover te preken, ik wil wel eens weten hoe lang je zal blijven staan!!

grts

sam

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...