Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Even voorstellen!


Dakke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Voor ik hier als een gek begin te posten wou ik me voor de vriendelijkheid toch even voorstellen!

Voor persoonlijke gegevens moet je maar even mijn profiel bekijken ;)

Ik ben, zoals waarschijnlijk vele onder jullie, verliefd geworden op de vespa tijdens een reis naar Italië, ik was toen 15 jaar en zowat aan het uitkijken om een scooter te kopen, door omstandigheden is er toen geen vespa gekomen :( maar een Benelli scooter. Hier heb ik 3 jaartjes niet alleen op rondgereden maar ook opengegooid terug dicht gegooid, weer open gegooid, laten spuiten, zelf gespoten, ... overigens heel veel van geleerd :). Intussen is die scooter al enkele jaren verkocht. In mijn achterhoofd reed nog altijd wel een Vespa rond en wanneer ik tijd en ruimte had om er eentje te kopen ging dit er zowieso van komen. Enkele jaren verstreken (2) tot ik vorige week op een terras in antwerpen zat, bij het terras over ons stopte 3 Vespa's waarvan eentje met een sidecar. Enkele minuten later voegde er zich nog enkele aan toe tot er uiteindelijk een stuk of 6 stonden. En dat was het moment dat die Vespa in mijn hoofd terug naar voren kwam gereden. Eens thuis gekomen direct alle informatie en aanverwanten opgezocht op internet. Nu een weekje verder heb ik besloten om te starten met een restauratie projectje, nu heb ik ook de tijd en de ruimte ervoor.

Intussen ben ik al eens een kijkje gaan nemen bij Vespas.be daar is mijn oog gevallen op een Primavera ET3 125cc van 1977. Nu heb ik niet al te veel goeds gelezen op dit forum over hun... Dit bevordert natuurlijk niet mijn vertrouwen in ze. Ik wil ook rustig kunnen vergelijken en op meer dan 1 plaats gaan kijken. Bij Sam in Rumst ben ik ook al geweest maar die had helaas niet echt iets staan naar mijn smaak. Ik ben op zoek naar een 125cc van voor de jaren '80 geen PX dus!

Dinsdag is mijn vrije dag (zo gaat dat in het onderwijs :P) en dan ga ik op "Vespazoektocht" Ik rij al zeker naar Hamond bij Henri Slegers, als jullie nog andere goede adresjes weten laat het dan zeker weten zodat ik daar ook eens een kijkje kan gaan nemen. TIPS EN TRICKS ZIJN STEEDS WELKOM :)

Zo ik denk dat ik alles gezegd heb moest ik iets vergeten zijn post ik het nog wel :P.

Groeten, Dakke!

ps: iemand die me met raad en daad wil en kan bijstaan mag me altijd toevoegen op msn: da_kid5@hotmail.com

Link naar reactie

Hey dakke,welkom op het forum. Maar in je profiel zien we niets.En dus zoals de traditie het hier wil spreken we je hier aan met ... jawel ,juffrouw.

Ik zou zeggen als je naar Hamont gaat goed uitkijken en veel vragen stellen over de desbetreffende Vespa. Waarom ga je niet je licht opsteken bij Scootermarket(http://www.scootermarket.be/) en bij Classicscooter(http://www.classicscooter.be/)?

Succes GRTZ Gio

Link naar reactie
Hey dakke,welkom op het forum. Maar in je profiel zien we niets.En dus zoals de traditie het hier wil spreken we je hier aan met ... jawel ,juffrouw.

Ik zou zeggen als je naar Hamont gaat goed uitkijken en veel vragen stellen over de desbetreffende Vespa. Waarom ga je niet je licht opsteken bij Scootermarket(http://www.scootermarket.be/) en bij Classicscooter(http://www.classicscooter.be/)?

Succes GRTZ Gio

Daar moet wat fout gelopen zijn. Ik heb het weer bijgewerkt en nu moet het normaal wel werken. Juffrouw Dakke klinkt niet echt he :P

thx voor de links!

Link naar reactie

Nog te redden van forum verslaving daar vrees ik voor! Ik run zelf 2 forums en doe niets anders dan andere forums checken.

Morgen ga ik naar Henri Slegers eens kijken of er daar wat interresant staat. Is vespas.be nu te vertrouwen ivm die primavera dat ze daar staan hebben?

Groeten, Dakke

Link naar reactie

Gisteren dus langs Slegers geweest! Vriendelijke man, veel vespas staan maar er stond niet echt mijn ding tussen, wel een primavera maar daar zat een halve centimeter dikke laag plamuur op en het serienummer was eraf geslepen...

Tot hier toe valt nog steeds mijn oog op de primavera van vespas.be (moet alleen nog weten of ze nu te betrouwen zijn of niet...)

Classicscooters had niets staan en scootermarket is op vakantie, daar ga ik volgende week dan maar eens binnenspringen (is hier overigens vlak bij)

Link naar reactie

Slegers moet ge geluk hebben. Heb er mijn primavera gekocht en best wel tevreden van tot nu. Wel geen gerestaureerde maar wel eerlijke prijs betaald.

Technisch was hij wel in orde.

Maar ja, die koopt en verkoopt natuurlijk alleen maar. Doet er naar mijn weten zelf niets aan.

Link naar reactie

Ja ok, als ze in Koningshooikt niets hebben dan denk ik dat vespas.be de enige optie gaat zijn, ik ben namelijk echt wel gek op de primavera en die daar stond zag er nog ok uit... Nog wel wat Carosserie werk en motorwerk want hiervan waren ze niet zeker of die nog werkte (nog niet getest) maar ik denk toch nog een redelijke prijs voor wat het was! Ik wil ook geen kant en klare kopen, zou er graag zelf wat aan werken!

Dus als me iemand kan helpen ivm de primavera bij vespas.be, info over de staat en waar ik op moet letten enzo... als je een PM stuurt wil ik de prijs wel even doorgeven (post het hier niet omdat er misschien andere ermee vandoor zijn)

Groetjes, Dakke

Link naar reactie

Kijk ik schrijf hier niet veel ,maar lees wel wat mee.

Vroeger was het zo dat er wat indische vespa's werden verkocht bij www.vespas.be .

Tegenwoordig is dit heel anders, ze hebben vele Italiaanse vespa's en spreken met verstand van zaken. Heb met deze mensen reeds vele goede ervaringen, ze hebben me dan ook al veel geholpen met zowel technische problemen als de gekende problemen met papieren. Alsook hebben ze een pracht van een eigen collectie vespa's.

Grtz Carlos

Link naar reactie
  • 1 maand later...

De kogel is door de kerk!

Ik ben vrijdag nog eens langs vespas.be gegaan om nog is een kijkje te nemen naar de primavera, ik zag hem en was weer meteen verkocht! Ik heb 2 maand alle verkoopsites in het oog gehouden en bij verschillende vespa dealers langs geweest en nergens kwam ik iets naar mijn zin tegen. Deze Primavera is volledig naar mijn zin, daarom heb ik besloten hem te kopen. Ze gaan hem nu nog opzij houden tot eind deze week of begin volgende week, dan ga ik hem ophalen!

Hier wat fototjes die ik genomen heb met mijn gsm, sorry voor de slecht kwaliteit maar het was al wat donker.

afb008kk0.jpg

afb007ha5.jpg

Deze foto komt van hun site:

vespaprimaveraet3yj1.jpg

Link naar reactie

En is die primavera rijdende? Denk niet dat dat tegenwoordig, als de motor niet vast zit, een veel te overdreven prijs is. Maar ik zie op je mindere-kwaliteitsfotos toch heel wat roest. Om hem in piekfijne staat te krijgen zal je toch nog een heel pak centjes mogen ophoesten hoor vrees ik.

Link naar reactie

@ fajes

Het is een sticker van Marlyn Monroe

@ Bluevespa

Hij is niet rijdende, maar er is nog niets aan geprobeerd dus dat moet ik nog even checken. De motor zit wel gewoon los en als je kickt maakt hij geen "vreemde" geluiden. De roest is echt oppervlakkig, ik heb heel goed gecontroleerd dat hij nergens doorgeroest was en dat was niet het geval.

Link naar reactie
En is die primavera rijdende? Denk niet dat dat tegenwoordig, als de motor niet vast zit, een veel te overdreven prijs is. Maar ik zie op je mindere-kwaliteitsfotos toch heel wat roest. Om hem in piekfijne staat te krijgen zal je toch nog een heel pak centjes mogen ophoesten hoor vrees ik.

'T is te zien wat die centjes betreft. Als Dakke handig is kan hij toch veel uitsparen hé.

groetjes Fabriz.

Link naar reactie
spijtig, die had anders ik mee gerestaureerd!! allez, veel plezier!

De sticker van Marlyn ga ik toch ook proberen te houden, hehe!

'T is te zien wat die centjes betreft. Als Dakke handig is kan hij toch veel uitsparen hé.

groetjes Fabriz.

Ik kan wel zeggen dat ik handig ben. Ik ben vroeger altijd met scooters bezig geweest. En ik ben technische leerkracht in een technische school en daar ga ik zeker ook wat voordelen uit kunnen halen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...