Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verzekering, factuur en gelijkvormigheidstattest...?


Warnulf

Aanbevolen berichten

Hey folks,

Ik heb een paar weken een oude Vespa gekocht na lang beraad. Hij is nu in herstelling bij mijn opa maar mijn moeder zou toch graag hebben dat hij tegen dat hij terug is helemaal in orde is logistiek gezien.

Om een verzekering aan te gaan bij Ethias vragen ze een factuur en een gelijkvormigheidsattest. Nu ik heb als factuur een geschreven papier van de verkoper met daarop wanneer, wie en voor hoeveel ik hem koop is dat geldig als een factuur?

En om een gelijkvormigheidsattest te bekomen, hoe moet ik dat doen en waar, ik ken er niets van :P ?

En welke verzekering hebben jullie en raden me aan voor een Vespa uit het jaar 1983?

Thanks

BTW: Ik vond deze site zeer handig bij het aankopen van de Vespa, keep up the good work :P

Arne

Link naar reactie

er is een verschil tussen een motor (90, 125, 150, 160,... cc ) of een bromfiets

-50cc. Wanneer het om een bromfiets gaat kan je via een officiele vespadealer een duplicaat van gelijkvormigheidsattest aanvragen. uw factuur moet normaal gezien voldoen

Link naar reactie
ik neem aan dat het over een pk50s gaat

hij moet inderdaad aan nik voldoen, je moet hem zelfs niet tonen, enkel chassisnr en datum van 1ste inschrijving zijn voldoende

Allright, het chassis-nummer heb ik. En bedoel je met eerste datum van inschrijving "het jaar 1983"? Want voor de rest heb ik geen datum.

En welke verzekering hebben jullie? Is Ethias daarvoor een goeie maatschappij?

Thanks,

Arne

Link naar reactie

elke verzekering is er tegen elke prijs

ga gewoon naar een onafhankelijk verzekeraar in de buurt (die verzekeringen van verschillende agenten aanbiedt), en vraag naar de verschillende mogelijkheden.

er zullen verzekeringen zijn tegen alle prijzen, elk met hun specifieke dekkingen en situatie. kijk samen met hem welke het meest gepast is voor jou en kijk niet enkel naar de beste naam van verzekeraar en/of gewoon de goedkoopste.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...