Ga naar inhoud
Vespaforum.be

aangehouden


bob-vdg

Aanbevolen berichten

heb ik vroeger ook voorgehad, mijn vespa direct de camion op. Boete van 3000 BF in de bus en ik moest mijn Vespa bij Quirijnen (bedrijf dat met politie samenwerkt) in Westmalle gaan afhalen. Cilinder en uitlaat waren erafgehaald en mocht nog eens 3000 BF aan Quirijnen betalen voor de werkuren en transport... (dit is echter al 14 jaar geleden)...

Link naar reactie
is inderdaad balen, had niet gedacht dat die prijzen zo hoog waren.

is mijn eerste keer dat ik word aangehouden dus dat zal er ook vast iets mee te maken hebben, niet?

En als het nog iets meer tegenzit, en men trekt je rijbewijs in, kan je nog eens opnieuw naar de rijschool gaan ook om een ander te verkrijgen.

Link naar reactie

terwijl dit topic nu toch open staan, vroeg ik me af of ik me er eigelijk kan tegen wapenen?

ik bedoel; ik heb een pk50s, teruggebracht tot zijn originele staat zoals cilinder, carb, uitlaat, ...

kortom, nix van getunde onderdelen, en toch rijdt ik nog te snel (ong 60)

aangezien hij van 1985 is en dus niet als oldtimer kan gezien worden, valt hij niet onder die "speciale regeling"

wat kan ik dan toch doen in het geval ze me tegenhouden?

Link naar reactie

In het beste geval loopt het met een sisser af en blijft het bij slechts tien jaar werkkamp in siberie.

Even serieus,

Omdat het de eerste keer is dat je zoiets voor hebt zal het denk ik wel meevallen. Het is misschien anders als je met 83km/hr over de baan scheurt.

Lig er niet te veel van wakker !

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Mijn broer zijne zoon is ook tegengehouden met zijn brommerke vorig jaar.

Als ze bij jou hetzelfde doen als bij hem, dan moet je bij Quirijnen je vespa terug gaan ophalen na die 1 maand en daar max 125 Eurokes afgeven voor het stallen. Niet originele stukken op je motor ben je kwijt, en worden in beslag genomen. Probeer dus met iemand te gaan die een aanhanger heeft waar je je vespa kan inzetten, want rijden kan je er niet meer mee en die gaat zowieso langs alle kanten lekken.

Omdat het je eerste keer is, wordt je mogelijk voorgesteld om een alternatieve straf te krijgen. Dit houdt in dat je een cursus volgt van 3 namiddagen, da's vooral met zo van die beelden van doctor Beaucourt. Voordeel is wel dat je dan geen boete meer moet betalen.

En dan moet je geld beginnen uitgeven om je vespa terug origineel te laten zetten. Meestal vraagt de politie ook een bewijs van je garagist dat je vespa terug met originele onderdelen is gerepareerd, en terug voldoet aan alle wettelijke voorwaarden. Je mag ook ten alle tijde een afpraak maken met de politie om je vespa te laten testen op hun rollen. Zolang je er niet zelf naartoe rijdt kunnen ze niks doen als blijkt dat die nog te snel zou rijden.

Voila, dit is de beste oplossing, het kan ook veel slechter!

Link naar reactie

Beste Bob,

je kan ook een afstelling op je Wesp plaatsen. Als die op staat, rij je de legale snelheid, af ga je wat je wil. Werkt enkel bij een "georganiseerde controle", niet als ze je snel hebben zien rijden. Indien je meer info wil, meel je maar.

Sterkte, maar bekijk het zo... Verkeersbeleid is vandaag sowiso geënt op incasseren. Als je je boete deelt door elke werkelijke (en niet vastegestelde) overtreding, zal het maar enkele eurocenten per akkefietje kosten.

Groeten,

Pallieter

Link naar reactie

@pallieter, met een wel zeer merkwaardige wiskundige benadering van de realiteit. Het feit blijft overeind dat Bobby de schrik even goed te pakken had. Dat was dan ook de bedoeling van de actie van de politie.

1/oneindig = 0. Dus als je maar genoeg overtredingen maakt kost het je uiteindelijk geen cent. :+)

Link naar reactie

12 jaar geleden ook eens tegengehouden door de politie...80km/u op de rollen. Resultaat : brommer bij quirijnen moeten afhalen na een dikke maand (zonder vliegwiel)...moeten voorkomen bij politierechtbank en een voorwaardelijke boete gekregen van 45000Bef (3 jaar). Leuk is anders ;)

Detailke : de politie kreeg em ni in de combi dus reden ze er maar zelf weg en zonder helm!

grts

sam

Link naar reactie

Khoop da ge ni van oostende zijt, want daar hebben ze alle opgefokte brommerkes plat gereden!!!!

Alvast veeeeeeeeel sterkte!!!

En laat weten hoe het afgelopen is e :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...