Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Mijn verhaal bij de DIV : in september een Spaanse Motovespa TX 200 gekocht, die reeds was ingevoerd door de verkoper. Vignet aangevraagd bij DIV Brussel, dat lag na drie dagen in mijn bus. Naar verzekering voor roze formulier op mijn naam. Naar DIV Alken voor inschrijving. Daar moest ik de twee roze formulieren (op naam van verkoper en van mij) naar Brussel sturen, want dat kenden ze in Alken nog niet, twee roze formulieren voor 1 voertuig. Met de formulieren moest ik copies van alle originele documenten die ik had meesturen. Opgestuurd op 15 oktober. Op 14 december nog altijd niets gehoord. Mail naar DIV Brussel. Op 15 december telefoon van een vriendelijke juffrouw van DIV Brussel : we weten hier niet wat te doen met die twee roze formulieren, dus hebben we dat van de verkoper terug naar hem gestuurd... Kan u dat formulier bij hem gaan halen en ons terug bezorgen ?... dit was niet mogelijk omdat de verkoper tot einde maart in Spanje verbleef. Probleem ? Neen, we zullen zien wat we kunnen doen, zegt die juffrouw. Ik dacht bij mezelf, daar gaat mijn inschrijving, MAAR : op 17 december ligt mijn inschrijvingsbewijs in mijn brievenbus !!!! Mijn Motovespa is dus ingeschreven geraakt met copies van copies van originele papieren !!!!!

Link naar reactie

Als je de papieren van de douane hebt gekregen ga je naar de verzekering en laat daar een stempel opzetten dat je in orde bent met de verzekering.Je betaalt eerst 49.58 euro op reknr. 679-2006010-50 (dit is niet dat van mij ) Directoraat-generaal Mobiliteit en verkeersveiligheid .Met een kopie van betaling stuur je het geheel plus een kopie van het douanedocument en een volledige kopie van het in het buitenland afgegeven nationaal certificaat van overeenstemming naar :

FOD Mobiliteit en vervoer-Validering 2 of 3 wielige motorvoertuigen-Zone A-2 verdieping-206-Vooruitgangstraat,56 1210 Brussel.2 dagen later krijg je papieren om naar de DIV te gaan( Liefst in Brussel,daar zijn ze redelijk soepel)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...